Solitärring? Ska du ha det?
Hur många är vi som kommer ha en solitärring som vigselring?
Nyfiken eftersom det verkar vara ganska ovanligt :)
Hur många är vi som kommer ha en solitärring som vigselring?
Nyfiken eftersom det verkar vara ganska ovanligt :)
Tack, vad gulligt! Min gick på 28´men du kan säkert komma billigare undan om du går till en guldsmed som inte håller till på Stureplan
ursäkta, men vad betyder solitärring?
Mrs Hearn skrev 2007-11-06 13:35:36 följande:
Jag ska ha en 1 ct prinsess flankerad av 8 0,06 brilljanter.
Va roligt att se att det är fler än jag som vill ha en sådan här ring. Jag tycker dom är så fina
Ni som ska ha solitärring, ska ni ha den innanför eller utanför förlovningsringen? Jag kommer att ha min innanför
Nejdå den fasnar inte. Har en 1ct brille, som sitter i 4 smidda klor. Men stenen är så nedsänkt som möjligt.
Kan tipsa om att det är mkt billigare att köpa ring med diamant utanför Sverige!
För den som vågar kan man ju köpa diamanten på Internet... Vi är inne på det. Man får så mkt mer för pengarna.
Jag fick pris på min ring igår.
3500 kr vill guldsmeden ha för jobbet av en enstensring och då ingår gravering. Guldet kostar 150 kr/g om man köper (vi kommer lämna in gammalt guld). Stenen är en briljant, 0.36 River VVS AGS0-cut, för 7800 kr. Så totalt 11 300 med eget guld eller 11 900 inkl guld och valfri egen design.
bridesilly
Jag kommer också ha den innanför, det är väll lite konstigt kanske att de inte sitter i kronologisk ordning, men det ser så mycket bättre ut...