• bridesilly

Solitärring? Ska du ha det?

Hur många är vi som kommer ha en solitärring som vigselring?
    Nyfiken eftersom det verkar vara ganska ovanligt :)

• Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?
  • TyresöBrud

Skicka dit karln din imorgon så får de göra en ny ring! Tur att det finns tid kvar att kunna rätta till det så att du får din drömring i kyrkan!

• bridesilly

Ja jag är både arg och lessen över det här. Hur kan en guldsmed godkänna ett så dåligt arbete. Man ser det inte vid första anblicken men tittar man noga syns det och jag vill inte ha den ringen på det viset om den ska sitta på min hand resten av mitt liv

• bridesilly

Ja tid kvar finns det så det är ju väldans tur men jag förstår inte varför? jag fattar inte hur den där guldsmeden tänker...........arrrrrrrrrrrrrrrgh

• TyresöBrud

Nej verkligen inte! Han borde ju sätt asin yrkesstolthet i att det smycke någon ska bära varje dag som ett tecken för kärleken till sin man!
    Säg ifrån så att du får din drömring!

• icra

Men gud vad trist! Köpte du den på Guldfynd, har inte så mycket till övers för dem vad gäller kvalitet så i så fall är jag inte förvånad - dåligt!

• bridesilly

Är kvaliten inte bra där? visste inte jag. Usch va lessen jag blir på det här

icra skrev 2007-12-04 20:53:06 följande:
    Men gud vad trist! Köpte du den på Guldfynd, har inte så mycket till övers för dem vad gäller kvalitet så i så fall är jag inte förvånad - dåligt!
  • icra

Har dålig erfarenhet av dom så jag skulle inte köpa min vigselring därifån men det är klart det får fixa den så den blir bra - såklart inte ok att göra ett så dåligt jobb!

• TyresöBrud

Hur har det gått idag? Har ni varit där? Vad sa dom?

• bridesilly

Guldsmeden hade inte haft något försvar men han hade fått sig en utskällning av butikschefen som hade hand om våra beställningar. Ringen är nu skickad till en annan guldsmed som är kontaktad redan innan min blivande gick dit och pratat med dem. Dom bad tusen gånger om ursäkt för detta dåliga arbete och sa att det var oacceptabelt och det är det ju.
    Nu hoppas jag att det andra företaget/guldsmeden vet vad han gör och att ringen kommer se ut som det var menat! Jag är lättad!

• TyresöBrud

Va skönt! Hoppas den blir tipptopp nu!

Svar på tråden Solitärring? Ska du ha det?