• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Mickes tös

ja det har jag tyvärr ingen koll på, alltså hur många pixlar som räknas som högupplösning...

• rosalin

tolonta : nej rättighetrna ingår inte hos doverholm. utan man måste gå dit om man vill ha en bild. Sen tror jag att vill man ha dem elektroniskt är de lågupplösta. Detta är dock inget vi är speciellt intresserade av så därför har jag inte kollat upp det så noga, men jag har för mig att det är såhär

• Pärlhönan

VAd ska ni göra näst på programmet. Känner att jag står o stampar lite. Visst kan börja med program m.m. men känner inte för det samt vill lära mig att göra dem i publisher (eller vad det nu heter).

Men samtidigt vill jag ju fixa med något för bröllopet.

Vet inte vad för färg mina näbbar ska ha på sina klänningar. Tärnorna kommer att ha en rosa klänning o den andra en rosamönstrad. Så jag funderar på om näbbarna ska ha vit med rosa band i midjan, då det känns väldigt mycket rosa om de nu också ska ha det.

• rosalin

Pärlhönan : låter fint med vit klänning med rosa band till näbbarna.. Jag har funderat på vit klänning med mörkrött band till min näbb, men jag vet inte än.. Helst ska ju bandet matcha brudbuketten isåfall. Vad ska dina näbbar ha för uppgift? Tösen (min näbb) kommer att vara 1 år och 2 månader och jag har funderat på ringkudde eller blomsterkorg till henne. Men sen kom jag på att det är ju inte ens säkert att hon kan gå då ju.. då vet jag inte hur vi ska lösa det..

• rosalin

oj, glömde skriva att planerinen ligger ganska nere just nu. Har mailat om lite prover på inbjudningskort (insåg att det blev billigare att köpa), så de väntar jag på. Sen ska jag till gbg och prova klänningar.. men i övrigt är det ganska dött. Har börjat med julförberedelser istället Julkorten vi beställt kom idag.

• Pärlhönan

Rosalin: Mina näbbar kommer att vara 5 och 7, men kommer nog inte ha något uppgift mer än att hålla sin lilla bukett o mysa av att få stå i centrum (ringkudde, är inte riktigt min grej)

HAr köpt lite prylar (stämplar m.m.) för att göra julkort i år, men har fortfarande inte köpt det viktigaste än, nämligen PAPPRET!!!! Blir ju inga kort utan det

Ska kanske fila lite på gästlistan, så vi vet lite merexakt hur många inbjudningskort vi behöver, även om vi kommer att beställa extra.

• Mickes tös

mitt nästa steg blir att kolla upp lite fler blomsterbutiker och att boka frisör...

• Pärlhönan

Blommer har jag inte haft en tanke på att börja spana på. Det kanske man ska göra....
    Är det för tidigt att boka tårta nu?

• Mickes tös

Jag känner att jag börjar bli lite kontrollfreak och jag vill få så mycket som möjligt klart av det som ska fixas den dagen, sedan finns det många detaljer som ligger på hyllan, men jag ska önska mig en planeringsbok i julklapp så jag får lite ordning på saker och ting

• CaCC

Transport från kyrkan, är det någon här som vet vart man kan få tag i billig eller prisvärd transport (hästskjuts eller bil)?

Vad ska ni andra åka i?

Vet inte riktigt hur vi ska lösa det då vi ska fotografera oss efter vigseln. Om man bara ska ha transport från kyrkan till fotograferingen eller om man ska ha till festen sen med, vi har ju inte bestämt med fotograf och så än, håller på att leta.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)