• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • Bella30

Har hon ngn hemsida? Har aldrig hört talas om henne...
    Vart har hon sin studio osv...?

le dauphin skrev 2007-11-16 20:18:27 följande:

Vi funderar på att använda oss av fotograf Jenny Blad förutsatt att hon är ledig och kan tänka sig att fota uppe i Skara trakten. Vi vet av erfarenet att hon är duktig för hon fotade våra vänner som gifte sig i höstas.
  • rosalin

ok, då förstår jag. ja vi vill ha dem vad det än kostar.. korten är ju det enda man har kvar

Bella30 skrev 2007-11-16 19:51:12 följande:
    Vi vill t.ex kunna göra egna album till våra föräldrar efter bröllopet. Men vill inte gå till Doverholm varje gång vi vill ha en kopia...Hos de flesta fotografer kan man köpa "loss" fotona (högupplösta) för ca 2-3000 kr. Men det gör inte Doverholm.Kommer kanske boka dem ändå, för de har ju det bästa ryktet i Skövde!
  • rosalin

Nån som funderat på att konservera brudbuketten? och vet ni vart man kan göra det i skövde?

• Bella30

Jag känner samma sak. Ringarna & fotona är bestående även efter bröllopsdagen !

rosalin skrev 2007-11-16 22:12:57 följande:
    ok, då förstår jag. ja vi vill ha dem vad det än kostar.. korten är ju det enda man har kvar
  • Mickes tös

vad jag vet finns det ingen i skaraborgstrakten som konserverar buketter så då får du nog titta mot göteborg...

• Bella30

Jag har för mig att det finns en sådan i Jönköping.
    Återkommer med svar!

rosalin skrev 2007-11-16 22:13:28 följande:
    Nån som funderat på att konservera brudbuketten? och vet ni vart man kan göra det i skövde?
  • janedoe

Då måste jag inflika ;) att det inte alls låter som jättebra service. Uppenbart är att de vill sälja papperskopior till er istället för att ge er möjligheten att fixa sådana själva med egen skrivare... Trist och fånigt.

Bella30 skrev 2007-11-16 15:36:15 följande:
    Jag pratade med fotograf Doverholm i dag för att boka dem till bröllopet. Jättebra service & trevliga...MEN de säljer inte fotona som tas högupplösta digitalt, endast lågupplösta. Det betyder alltså att man bara kan titta på bilderna i datorn.Nu vet jag inte vilken fotograf vi skall välja.Ville ju ha Doverholm!Vilken fotograf skall ni välja??
  • Bella30

Jag förstår vad det handlar om det, men i Skövde så är det de som har bäst service. Men då jämför jag iof med fotografer som missar möten, inte återkommer när man ringt och lämnat meddelande osv.
    För oss handlar det inte om priset, utan att fina foton som vi har med oss resten av livet, men sedan så är det såklart trist att behöva gå till Doverholm varje gång man vill ha en kopia på ett bröllopsfoto.

janedoe skrev 2007-11-17 12:31:54 följande:
    Då måste jag inflika ;) att det inte alls låter som jättebra service. Uppenbart är att de vill sälja papperskopior till er istället för att ge er möjligheten att fixa sådana själva med egen skrivare... Trist och fånigt.
  • rosalin

har ni valt färgtema än. Jag är inne på vitt och rött just nu. Men min m2b vill helst ha dikreta färger, typ bara vitt i olika nyanser. Får väl bli rosa
    Sen vet jag inte hur mycket vi kan styra färger och så eftersom vi ska vara på herrgården där de står för dukning, blommor mm. Vi kan nog inte välja något helt otraditionellt.
    Funderar dock på om rött är lite för höstaktigt.. vi gifter oss ju i juni. Börjar ångra att vi inte tog ett höstbröllop, jag älskar höstens färger i rött och orange. hade kunnat bli jättemysigt ju..

• Mickes tös

vi ska ha lila créme lite blått och ev. lite ljust grönt

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)