• rosalin

Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)

Gör ett försök att starta en tråd för oss som ska gifta sig runt skövde, eller i skaraborg.

Vore kul att bolla lite ideer och kanske vi kan ge varandra lite tips och komma med förslag.

Men framförallt en tråd att tjöta i

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
  • rosalin

ja, det blev doverholm för oss också. Men det kostar ju en massa extra när de ska komma ut till moholm och fota. Sen kostade det extra för att vi vill att tösen ska vara med också. Sen valde vi väl inte direkt det billigaste albumet. Album plus foton kostade ca 9000kr

Bella30 15´för att ha dem så länge var ju inte alls farligt. Vi ska ta alla korten innan kyrkan, där vi ska ha festen sen.. kanske hade varit kul att ta några vid kyrkan också.. kanske ska ringa och fråga vad det kostar.. men det blir väl ca 2000kr till om de ska ha samma timmpris då.
    Ingår det några kort i de 15´ som ni betalar? Eller är det bara fotograferingen och så får ni köpa till albumet sen?

• rosalin

lite väl glittrigt och glansigt för mig...

Pärlhönan skrev 2007-11-21 19:23:43 följande:
    Här har ni en klänning som inte sparat på krutetwww.blocket.se/vi/13581799.htm(om nu någon av er råkar älska den, ta inte illa upp
  • snofsan
    Pärlhönan skrev 2007-11-21 19:23:43 följande:
    Här har ni en klänning som inte sparat på krutetwww.blocket.se/vi/13581799.htm(om nu någon av er råkar älska den, ta inte illa upp
    hej å hå.... den klänningen vaaaar liiite för mycket för min smak
  • snofsan

rosalin : meeen vad konstigt att de ska kosta extra för att ni vill ha med eran tös med på korten... får man fråga hur mycket extra det blir?

• rosalin

ja, visst är det lite kosntigt. 500 kroner extra blir det. Inte så farligt i sammanhanget, man blir ju lite pengablind tillslut när det är så stora summor. Men 500kr är ju ändå 500kr så att säga

snofsan skrev 2007-11-22 09:05:54 följande:
    rosalin : meeen vad konstigt att de ska kosta extra för att ni vill ha med eran tös med på korten... får man fråga hur mycket extra det blir?
  • snofsan

men varför skulle dom ha extra för tösen ?

• rosalin

Vet inte, dum som jag var så frågade jag inte heller. De gör tydligen så att man får betala extra om man vill ha med mer folk på korten. Men jag tror inte det spelar någon roll om det är typ 30 pers till eller en. De sa att vi kunde fota tillsammans med föräldrar och så också om vi ville.

snofsan skrev 2007-11-22 09:31:16 följande:
    men varför skulle dom ha extra för tösen ?
  • tolonta

Det är ju alltid svårare att fotografera flera personer, och se till att alla blir bra. Och barn kan vara ännu svårare, ibland lättare dock...

Ingår rättigheterna till bilderna när ni beställer från Doverholm? (Typ digitala bilder på CD, eller få ut negativen?)

Jag skulle bli oerhört frustrerad om jag inte har tillgång till mina bröllopsbilder, och får använda dem som jag vill. Så jag vill helst ha mina bröllopsbilder elektroniskt, högupplösta. Någon som vet någon bra fotograf där man kan köpa liss rättigheterna till sina bröllopsbilder?

• Mickes tös

Jag tror att man kan få köpa loss bilderna på skiva från teamfoto, men är inte säker, kolla deras hemsida teamfoto.se

• tolonta

Det kan man, men de verkar vara lågupplösta...

Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)