• LKU

Vansinnigt underbara... Höst-07

Välkomna alla underbara flickor!

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07
  • Princessdiamond

okej.. ja det visste jag inte.. att du haft problem med det så länge..
    men det är lugnt, har inte upptäckt att det skulle vara förvirragt på den fronten..
    det jag inte begriper fortfarande är hur jag fått för mig att du bor i backa.. jaja
    nu ska jag försöka pränta in johannesberg

• Fru någongång.

Hej alla goa tjejer. Hoppas ni har en bra onsdag. Vädret blev ju väldigt fint idga. Nu skiner tom solen :)

Har varit på andra besöket hos bm i dag. Mitt järnvärde hade sjunkit till 102 från 120.. Så nu blir det till att knappra 2 tabletter om dagem istället. Mitt blodtryck var 106/78 och jag kom genast att tänka på dig LKU.. när man hört ditt blodtryck så kan man ju föreställa sig hur du mår. Annars såg allt bra ut, magen växte och fick lyssna på det lilla hjärtat. 145 slag i minuten. Helt magiskt :)

Nog tjatat om det :) Vad skall alla söta göra ikväll? Här blir et nog vila som gäller. Sambon skulle köpa mat med sig hem så vi skall vara lata idag :) Sedan blir det nog lite tv. och sova.

kikar in senare.

kram på er

• Princessdiamond

jihuu, nu hade vågen äntligen hoppat ner till -12 kg *glad*

• Eurolady

Hej flickor! Nu har jag äntligen hittat till denna nya underbara sida!!! Såg att jag var efterfrågad, alltid trevligt att se! Var i Genève i tisdags och satt hemma och jobbade igår. Har tyvärr inte hunnit blogga ännu, ska göra det ikväll, om jag orkar.

Måste bara berätta vad som hände när jag skulle åka hem från Berlin i fredags (kommer skriva om det i bloggen också, men jag är så glad för det så jag måste skriva det här med! ) Jag var inbokad på ett flyg hem där jag skulle mellanlanda i Köpenhamn på vägen. Det fanns ett tidigare direktflyg till Stockholm, men jag var osäker på att hinna med det, så jag bokade det senare. Men när jag kom till flygplatsen och checkade in var det en halvtimme kvar tills direktflyget skulle gå och den underbart trevliga unga kvinnan vid incheckningen frågade om jag möjligtvis ville åka direkt till Stockholm! Gissa om jag blev glad?!?!??! Kom hem 3 timmar tidigare än beräknat, inte helt fel en fredagskväll!

Nog om mina resor, mer kommmer i bloggen så småningom.

LKU: tråkigt att blodtrycket gått upp igen. Hoppas de får bukt på det snarast! *kramar om*

Princessdiamond: GRATTIS!!! Wow!! 12 kg! Inte illa!!!

Fru Någångång: Häftigt att höra hjärtslagen! Måste vara en helt fantastisk känsla! se nu till att äta järntabletterna, järnbrist är inte att leka med! (hade det jämnt som liten)

Cantaton: hej på dig vännen!

Alla andra (har bara orkat läsa sista sidan här): HEJ HEJ!!!!

Förövrigt tycker jag att vi alla ska fira kanelbullensdag riktigt ordentligt denna fantastiskt vackra höstdag!!!

*Dukar fram mängder av fat med stora, nygräddade, underbara kanelbullar samt kaffe, te och varm choklad så alla ska hitta nåt de gillar*

• Princessdiamond

eurolady

ja, gud.. det måste vart helt underbart ju!!

fru någongång

härligt med plutten måste va något av det mest spännande man kan vara med om! men det låter väl som ett bra blodtryck?? eller? vet inte vad som förväntas hända med blodtrycket under en graviditet iofs..

• onaka pompom

Hej girls!!

Vilket fint höstväder. Och vilket fantastiskt påfund med Kanelbullens Dag!! Jag följer den maniskt. Väntar nu dock bara på, Chokladens-, smågodisens- och varm choklad med gräddens Dag. *hm, hoppas att de kommer snart för just nu är jag väääldigt sugen på varm choklad.... men jag kanske kan komma på en anledning ändå;)...hm, funderar*

Oj! Nu kom killen hem med McD-mat från hans McD-arbetande systerson. Bäst att hjälpa till att frossa.

Puss på er!

Får skriva mer sen...

PS Fru Någongng, ska testa ditt recept ikväll!! DS

• Eurolady

Passar inte varm choklad alldeles ypperligt tillsammans med kanelbulle?

• Fru någongång.

jo det gör det absolut :) Imorse när jag var uppe tidigt som sjutton och kom till slussen trött och kall. Då står dom och delar ut kanelbullar till alla som tar metro. Men hon som jag tog tidning av gav mig en hel påse Så det blev kanelbullar idag. Passade bra då jag skulle åka till mitt lilla gudbarn idag och vara social :) Mamman och jag åt bullar och alice fick smaka litegranna .. Så rolig hon är nu, skrattar och går och tramsar :) fick vara lektant en strund innan hon skulle sova.

Välkommen hem Eurolday. Och jag skulle ha givit bra mycket för att komma hem 3 timmar tidigare en fredag. Hon måste haft en bra dag :)

LKU. Hur mår du idag vännen??

Princess.. Shit vad du varit duktig. 12 kilo är ju jättebra ju..

Ja jag skall ta dom där tabletteran ordentligt. Men måste nog se till att äta massa spenat och gröna grönsaker och lever osv.. Inget jag gillar men får försäka lära mig äta blodpudding.

Nej nu skall jag stupa i säng. Ses imorgon kram alla

• Eurolady

Fru Någongång, broccoli (som jag älskar!) är det också mycket järn i!! Kom bara ihåg att inte äta järntillskottet och dricka mjölk samtidigt, mjölken neutraliserar järnet på nåt sätt. Så ingen mjölk till blodpuddingen!! Apelsinjuice är bra!

Har nu uppdaterat min blogg om Norrköping, SAS och Genève, om ni vill läsa.

Svar på tråden Vansinnigt underbara... Höst-07