Vansinnigt underbara... Höst-07
Välkomna alla underbara flickor!
Välkomna alla underbara flickor!
LKU
men jag är helt säker på att du har sagt det..
hur katten har detta gått till??
jaja..
men ditt blodtryck har ju iaf gått ner även om det fortfarande var högt.. alltid något!!
LKU.. Skönt att du fick tid hos doktorn så snabbt. Och att du fick ta trycket idag. Förstår hur du måste må i kroppen. usch och fy.
Här gör jag lite allt möjligt, tvättar och har precis ätit en supegod pastarätt. SKickar det i ett eget inlägg :)
Hur är det annars med er? Princess hörligt med nya kläder. Jag har tom 3 st av samma linne, då jag ville ha alla färger :) Men så kostade dom bara 49:-
Cantaton. Kul att han tyckte om din present. Superduktigt att dig att göra en sådan grej. Och duktigt at dig att diska och så. Hålller med. Vad kommer all disk ifrån. Vi har ändå diskmaskin men jag tycker det blir en massa ändå. Men jag skall bli bättre på att diska undan alla bunkar och sånt direkt när jag använt det.
Vart skulle Eurolady denna vecka? Har inte riktigt koll på vad hon skrev. Men jag hoppas hon mår bra och bloggar friskt när hon kommer hem.
Nej nu skall jag hämta tvätten. kram så länge
Tagliatellelasagne med spenat och bacon.
1 vanlig form
500 gram keso
c.a 500 gram tagliatelle
2 pkt bacon
250 gram fryst spenat
Vitlök
c.a 1 dl mjölk
riven ost.
Koka pastan, Men lämna några minuter på koktiden.
Stek baconet. Tina spenat i kastrull, pressa ned vitlök efter smak. Krydda med peppar. Värm upp till det är helt tinat.
Blanda keso, spenaten och baconet i en bunke. Tillsätt 1 dl mjölk.
Häll ned pastan i en form och häll blandningen över. Gegga ihop allt i formen så allt blandas ordentlig., (Eller lägg lager på lager son en lasagne).och strö på ost. In i ugnen på 225 garder i c.a 20 minuter.
Supergott och enkelt.
Fru Någongång.
Tack söta vännen Ja, det är i alla fall bra jag får komma iväg på kontroll så man blir undersökt ordentligt.
Lät som en suupergod pasta, muuums!! Tacl för recept.
Ha en skön kväll lilla du
*viskar: Eurolady är i Geneve*
Kramar
Princess
Näe det måste blivit en riktigt missförstånd, för Backa har jag aldrig bott i. Men, tror att det kanske var såhär, ibland åker vi upp till "Military Shop" som ligger i närheten av Backa och kanske att jag nämt det och så kanske du trodde vi bodde i närheten? Jaja, som sagt, ibland blir det missförstånd
Masthugget/Linne, Haga och Johanneberg är dom områden jag bott i här i Göteborg. Fast Haga var bara 4 månader, bodde hos en kompis medan jag letade lägenhet. Those were the days
Ha en go kväll! Kram
LKU, har du lyckats hålla dig vaken än? Snaart är han hemma Det blev inte gratismat, men det blev ost, kex & vin
Socitetsmingel. Nämen, det var jätteinspirerande föreläsningar och spännande folk. Är taggad inför B-uppsatsen!
FruNågongång, tack Nu "måste" jag bara hitta på något nytt till halvårsdagen. Något litet. Vet inte vad det skulle vara. Jag VILL, men bara något litet, symboliskt. Inget som kostar en massa pengar o inget överdådigt o inget som tar lång tid. En gest bara.
Nu är jag superhungrig. Åt lunch vid 12 - evigheter sedan. Vet inte alls vad jag ska slänga ihop så här dags...
nu börjar jag bli orolig vad gäller mitt lilla huvud..
minns du att vi har pratat om willys? du bodde i närheten har jag för mig att du sa.. willys hemma var det nog tom..
och jag frågade om det var på selma du menade.. (minns att du undrade vad jag menade med selma)
minns du detta??
va tvungen att leta mig tillbaka till när vi pratade om det, och visst har du skrivit att du bor i johanneberg..
hur fan kan jag ha rört till det då här då??
Cantaton
Japp, här är man vaken, men det är inte mycket mer än så
Har ätit såna mint-mentos för att bli pigg
Lät som ett riktigt trevligt mingel, skoj! Bra med inspiration och taggning, härligt tjejen! Kram
Princess
Ja, minns vi snackade om Willys hemma och ja sa att vi har nära för det ligger en Willys högst upp på Eklandagatan (gatan som går ända nerifrån Korsvägen och upp i Johanneberg) och Selma var mer åt Högsbohöjd va eller hur var det?
Bra att du klurade reda i hur det låg till, hade ju varit pinsamt om jag inte vet själv var jag bor
Starkt av dig att våga skriva att det var ett missförstånd och att du virrat till det lite! Inte för att det är någon big deal alls, men skönt få det utrett
Kram på dig!
Skickar godnattkramar till alla rara
Nu soooova snart, gud så skönt.
Godnatt, LKU Vore ju faktiskt skönt...
Princess
Förstår att det blev en enda röra, jag skrev som vanligt för mycket info Sorry
Men, bara för att det ska bli rätt... Jag hade alltså inte 200/130 NU, utan det var för ett år sedan och det var DÅ som en utredning kring detta startade, fick mediciner och så men sen togs all medicin ut och sedan januari i år så har det varit bra värden. Men, det var för snart 2 månader sedan jag upptäckte att det var högt igen, när jag var på blodgivingen, minns ej exakt vad det var, men det jag hade NU var högre än det. Ja, så var det hihi... Ville bara förklara så du förstod historien bakom.
Kramis
Nu ska jag inte tjata hål i huvudet på alla mer med mitt tråkiga sjukhus-snack. Alla har ju nog med sitt om man säger så!
Hoppas att ni fina flickor har en bra onsdag.
Många kramar