Vansinnigt underbara... Höst-07
Välkomna alla underbara flickor!
Välkomna alla underbara flickor!
jupp apelsinjuice när man äter järnrik mat.. den har en annan också fått lära sig :)
och apelsinjuice e ju sååå gott dessutom! :)
henax..
helt ok, tack iaf
Mmm, men jag skulle också föredra mjölk till blodpudding faktiskt..
tycker inte om blodpudding överhuvudtaget
Hej igen...
nu är jag hemma igen. Fick bli lite handling på vägen hem och sen lite lunch och kaffe på det. Jaha, vad sas på sjukhuset då? Jo, jag ligger fortfarande för högt så jag ska dit på tisdag igen och ta flera prover och sen får vi se vad som händer beroende på vad dom proverna visas... förmodligen startas en utredning, OM nu inte trycket skulle visa sig ha sjunkit.
Känns för jä...ligt att vara inne i sjukhus-svängen igen, det var ju meningen att jag skulle bli frisk nu, komma igång och få tillbaka mitt liv
Försöker att hålla mig positiv i tankarna men det går väl inte så bra alla dagar precis.
Är jättetrött i dag, trots att vi la oss 22.30 i går och gick upp 08:00
Som sagt, kroppen mår nog inte riktigt hundra.
Tack för alla lyckönskningar och för att ni är så underbart goa och omtänksamma. Tusen kramar
Princess
Hoppas det är okej jag svarar här istället för den "egentliga tråden" du startat Jag vet var "Art Clinic" finns. Ligger högst upp på Eklandagatan, typ 5 minuter från där vi bor. Såg att du hade frågat om Carlanderska. Mitt tips är att kolla på www.eniro.se, skriv in adressen och sen kan du klicka på "karta" så ser du jättebra hur du ska åka. Eniros kartor är suveränt bra tycker jag!
Men, vill ju gärna försöka hjälpa till så...
Osvett om du ska till "Carlanderska" eller "Art Clinic":
Från Korsvägen:
Ta buss 52 (mot Linneplatsen) och så hoppa av på Eklandagatan. Vet inte exakt VAD hållplatsen heter vid "Carlanderska", men ska du till "Art Clinic" så hoppar du av vid "Bergsprängaregatan" och när du hoppat av är det bara rakt över gatan. Bergsprängaregatans hållplats ligger som nummer TRE när du åkter från Korsvägen. Och detta vet jag för det är MIN hållplats
"Carlanderska" ligger som nummer TVÅ, men jag minns som sagt inte namnet.
Lycka till och hoppas mina förklaringar hjälper dig hitta
Kramar
Princess
Just det, kan säga att "Art Clinic" har en stor skylt vid sin mottagning så det går inte att missa! Så när du har hoppat av vid busshållplatsen och GÅTT ÖVER GATAN, så är det en liten bit till höger och sen ligger det på vänster sida om dig!
Princess (igen )
Och gällande Carlanderska så har dom en jättestor och fin park liksom framför byggnaden så du ser inte det förrän du gått in i parken. Även här ska du bara gå rakt över gatan när du hoppat av vid busshållplatsen. Sen får du leta en ingång in i parken så ser du huset
Fasen, jag kanske skulle börja jobba på Turistbyrån här i stan???
Riktigt roligt beskriva vägar ju!!
Sen om man gör det bra eller inte, det är ju en annan femma
LKU, tråkigt att höra om ditt blodtryck. Förstår att det känns förj...igt just nu. Som du säger, du skulle ju ta tag i ditt liv igen!! Men vi finns här för dig och ska göra vårt bästa för att stötta dig!! *kramar om hårt och länge och klappar ömt på huvudet. En liten puss på kinden blir det också*
Förövrigt så verkar du vara en förträfflig guide om man ska till Göteborg. Jag hör av mig när det är dags så ska du få beskriva hur jag ska åka för att hinna se det mesta som ska ses!
Sitter och försöker jobba. Är rätt bra på det idag, men just nu är det lite segt. Känner att jag är på väg in i paltkoman, börjar få problem med att hålla ögonen öppna! Man kanske skulle ta sig en liten chokladbit (som jag "råkade" köpa med mig från Genève och ta till jobbet) och en kopp varm choklad? Hmmm ... Japp, så får det nog bli!!
LKU
tråkigt det här med blodtrycket.. men du skall se att det löser sig..
å nu känner jag mig ju både elak och otacksam.. men för tillfället har jag inte kommit så långt vad gäller kliniker att vägbeskrivningar är till så stor nytta.. just nu är jag i behov av att veta vilka kliniker som har gott rykte
men tack snalla för att du kämpar på med att hjälpa mig *kraaaaaaam*
Eurolady
Tack fina fina Ladyn, det värmer så gott ska du veta.
*kramar om lääääänge tillbaka*
Det gäller som sagt, försöka hänga i...
Tack för komplimangen angående "guidandet". Japp, bara fråga på så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig
Choklad X 2 låter för övrigt som en toppenidé, det är ju ändå fredag liksom
och du som jobbar så hårt är SÅ VÄRD det gumman!
Massa kram tillbaka
Princess
Tack snälla du för omtanken.
Du får göra som så att du spar länken till denna sidan, alternativt "koppar" vägbeskrivningarna i ett textdokument så är det bara att ta fram när det väl blir dags Kram
jag måste erkänna att jag hoppas på att klura ihop något sätt att få göra det på sahlgrenskas specialklinik..
det är ju ändå ett ställe man känner till (sahlgrenska alltså *s*)..
jag tillbringade ju en hel del tid där förra hösten när min styvfar låg inne och känner mig av någon anledning väldigt hemma där..
hoppas på att de har bra priser, och ännu bättre vore det ju om jag kunde klura mig runt deras system och få ekonomisk hjälp..
iom att det inte är något jag kan ändra på själv.. många saker kan man ju faktiskt lösa på egen hand med lite vilja.. men så är det inte i mitt fall..
tänk om det hade varit så lätt.. att det hade hjälpt med stark vilja.. god damn jag hade varit het ;-P