• Anky

Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor

Jag är helt förtvivlad. Hon är min allra bästa vän och hon ringde i dag och sa att hon inte kommer för att hon inte hinner. Hon sa att hon inte hade inte råd att lägga två dagar av sitt liv på att komma till Stockholm och gå på mitt bröllop. Jag känner mig helt otroligt sårad. Hon är den människa på jorden som känner mig bäst och vet hur mycket jag behöver henne där. Det fanns inte ens utrymme för diskussion och lösningar. Hon hade sluppit att vara tärna om det var problemet. Hon hade kunnat komma upp samma dag 10 min innan bröllopet och åkt morgonen därpå. Jag har rdan betalat alla hennes kostnader och hade med glädje betalt resan också. Jag hade gjort allt för att ha henne där för det var det viktiga. Nu gör det bara så förfärligt ont ocg jag vet inte hur en vänskap överlever detta....

• Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor
  • liz_s

hoppas du fick en kanon dag... och att den nya tärnan gjorde dig glad.. =)

• snö vit

Vilken elak vän, ursäkta att jag säger det. Förstår om du blev besviken. Är hon ensam utan man eller sambo & kände att hon blev avundsjuk, fick ångest eller nåt sånt tror du?

Förstår på en del här att du gift dig, hoppa verkligen DIN dag blöev helt underbar & att du är överlycklig!

Stor kram!
    //Veronic@

• blivandefrularsed

Hoppas bröllopet var allt ni önskade er!!! Och att du inte la ner allt för mycket energi på att vara ledsen på din kompis....själv skulle jag vara så besviken att en av mina närmaste vänner inte kunde ta sig tid, herregud, det var ju planerat sen länge. Ja, man undrar ju vad som har hänt henne....

Lycka till med äktenskapet! Kram!!

• Skottdagen2008

Hur gick det? Berätta om din dag.

• 8108

Hittade denna tråd först nu men vill ändå skicka en kram såhär i efterhand!

Hoppas att ER stora dag blev alldeles, alldeles underbar!!
    Kram

• Sosofofia

Hoppas att allt gick bra för er på er stora dag trots allt

• Roccosgirl

Hej!
    Hittade in här först idag, hur har det gått för dig??
    Hoppas allt löst sig till det bästa...
    Vänner som sviker när man som bäst behöver dem är inget att ha... Har själv varit med om det... inte mitt bröllop, men när jag gick igenom en stor kris i mitt liv så orkade hon rätt vad det var inte med mina bekymmer längre... när jag som mest behövde henne...
    Önskar dig all lycka i framtiden!
    Vore kul att höra hur det gick!!!

• dragonesse

Anky, hur har det gått? Hur var din stora dag och har du pratat med din "vän" än?

• Anky

Hej Alla,

Bröllopet blev helt fantastiskt. Det var en underbar dag och vi var så otroligt glada och lyckliga. Till och med solen sken trots att det i veckan varit regn och kallt. Min nya tärna och numera absolut bästa vän var fantastisk. Hon gjorde dagen perfekt och hjälpte en annars nervös brud att ta det någorlunda lugnt. På något sätt kändes det helt rätt och naturligt att det var hon som fanns där. Jag tänkte dock en hel del på min "gamla" tärna. Hon har ju funnits i mitt liv i så många år och har betytt så mycket och var inte ens där. Det som känns ännu konstigare är att hon faktiskt inte ens hörde av sig i samband med bröllopet. Jag hade kanske förväntat mig ett telegram, eller ett kort eller ett telefonsamtal..... men inget. Hon har heller inte hört av sig sedan dess. Jag borde kanske ringa henne men på något sätt känns det som om det borde vara hon? Jag vill inte jaga henne och det känns nästan som om hon har "gjort slut".... Ju längre tiden går ju svårare blir det men först svek hon mig på bröllopet och sen kan hon inte ens höra av sig igen. Känns nästan värre på något sätt...

Kram Anky

• jimbolina

Hej. Min bästis försvann också spårlöst..... Igentligen skulle jag haft henne som en utav mina tärnor hade jag tänkt.

Varför ska jag gråta över henne när hon inte vill ha någon kontakt med mig?! Jag förstår din förtvivlan över din tärnas svek, jag skulle aldrig förlåtit henne. Skriv ett brev till henne och berätta hur mkt hon sårat dig. Tänk att man kan vara så känslokall som henne och så inte ens skicka ett telegram eller höra av sig till er.Hon förstår säkert inte ens vad hon åstakommit med i sin lilla tröga hjärna. Du har det mkt bättre utan henne. Har insett nu i efterhand att min bästis alltid styrt över mig. Jag har gjort allt för henne. Ställt upp till tusen. Alla vi vänner som har varit runtomkring henne, men aldrig att hon ställt upp på oss. Tänker på dig!

• Skottdagen2008

Vad kul Anky att dagen blev perfekt.

Jag skulle av nyfikenhet ändå höra av mig till henne så att man liksom får ett avslut om det är det hon vill ha.

• SSM

Läste tråden först nu.. Elakt värre!! Förstår verkligen att du känner dig sviken av din "vän". Skönt att din dag blev lyckad och bra iaf! Försök att inte bli bitter på henne, för det mår man inte bra av själv. Ring henne eller skriv ett brev och berätta hur sårad du blev. Då kanske hon förstår hur fel hon gjorde och kan komma med en förklaring/ursäkt.

Lycka till!

• Augustibruden 2008

Va roligt att höra om din dag!

Jag har oxå förlorat min bästa vän o tilltänkta tärna...

• rosalin

kul att höra att bröllopet blev lyckat!

• Sosofofia

Förlorat???? Ursäkta min nyfikenhet men vad menar du?

Augustibruden 2008 skrev 2007-11-26 14:04:09 följande:

Va roligt att höra om din dag!Jag har oxå förlorat min bästa vän o tilltänkta tärna...
  • Suniz

Hej Anky.
    Vad bra att din dag trots allt blev lyckad!! Kram

Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor