• Anky

Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor

Jag är helt förtvivlad. Hon är min allra bästa vän och hon ringde i dag och sa att hon inte kommer för att hon inte hinner. Hon sa att hon inte hade inte råd att lägga två dagar av sitt liv på att komma till Stockholm och gå på mitt bröllop. Jag känner mig helt otroligt sårad. Hon är den människa på jorden som känner mig bäst och vet hur mycket jag behöver henne där. Det fanns inte ens utrymme för diskussion och lösningar. Hon hade sluppit att vara tärna om det var problemet. Hon hade kunnat komma upp samma dag 10 min innan bröllopet och åkt morgonen därpå. Jag har rdan betalat alla hennes kostnader och hade med glädje betalt resan också. Jag hade gjort allt för att ha henne där för det var det viktiga. Nu gör det bara så förfärligt ont ocg jag vet inte hur en vänskap överlever detta....

• Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor
  • Jonna83

det kan ju faktiskt vara vanlig hederlig svartsjuka som tagit sig väääldigt stora proportioner. Även om det är en väldigt nära vän, eller kanske t.o.m därför, så kan det kännas väldigt jobbigt attt hon "hann före" eller att hon upptäckt hur gärna hon själv skulle vilj gifta sig.. Och då kan det ju vara lite åt hämnd hållet att säga att "nej, ditt bröllop betyder absolut ingenting för mig så jag har inte tid" när det i själva verket är precis tvärtom.

Fortf väldigt hemskt gjort men man ska aldrig underskatta svartsjukans makt!

• Skottdagen2008

Det där med tid skulle hon ha planerat in. Har hon en gåpng tackat JA,får hon F-N ta sig tid. man planerar faktiskt sin agenda, eller vad säger ni andra?

• stenbruden

Jag håller med dig skottdagen! Man gör bara inte så!

• starchick

Nej det gör man verkligen inte!!!

Skottdagen2008 skrev 2007-09-18 15:02:48 följande:
    Det där med tid skulle hon ha planerat in. Har hon en gåpng tackat JA,får hon F-N ta sig tid. man planerar faktiskt sin agenda, eller vad säger ni andra?
  • SpookyandKira

F-n vilken taskig stil! Har man tackat ja till att vara tarna sa far man faktiskt ta sig tid, speciellt om man inte ens behover betala nagot sjalv! Jag skulle nog ringa upp henne och reda ut det har, for nagot maste ju ha hant, om det sa ar avundsjuka eller extrem flygradsla eller whatever. Men sa har gor man bara inte!

• 26maj2007

kan det vara så att hon känner panik över att behöva sjunga och ångrar sig och inte kan säga det. sen blir att så här fel

• Anky

Tror inte att det har med sången att göra. Hon brukar uppträda inför flera 100 människor och sånt. Nej, det är nog något annat eller kanske en kombination av saker. Tror inte ens att hon har distans till det själv och vet vad den verkliga orsaken är. Då blir det väl att man försöker rationalisera och "hitta" anledningar.... Hur som helst så borde hon ha sagt detta tidigare och redan när jag frågade henne för flera månader sedan. När jag frågade blev hon så glad och har hur många gånger som helst sagt att hon ser fram emot det.

• Skottdagen2008

Ställ henne mot väggen

• SpookyandKira

Verkligen. Hon maste ju forsta sjalv att det inte ar schysst mot dig att gora sa har... :(

• mandm

När gifter du dig? Jag tycker att du (när du fått lite distans till detta) ringer henne för att reda ut situationen. För någonting mer än 'jag hinner inte' måste det ligga bakom - så här göra man inte mot en nära vän, inte heller mot någon man betecknar som avlägsen vän för den delen.

Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor