• Anky

Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor

Jag är helt förtvivlad. Hon är min allra bästa vän och hon ringde i dag och sa att hon inte kommer för att hon inte hinner. Hon sa att hon inte hade inte råd att lägga två dagar av sitt liv på att komma till Stockholm och gå på mitt bröllop. Jag känner mig helt otroligt sårad. Hon är den människa på jorden som känner mig bäst och vet hur mycket jag behöver henne där. Det fanns inte ens utrymme för diskussion och lösningar. Hon hade sluppit att vara tärna om det var problemet. Hon hade kunnat komma upp samma dag 10 min innan bröllopet och åkt morgonen därpå. Jag har rdan betalat alla hennes kostnader och hade med glädje betalt resan också. Jag hade gjort allt för att ha henne där för det var det viktiga. Nu gör det bara så förfärligt ont ocg jag vet inte hur en vänskap överlever detta....

• Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor
  • mandm

jag mitt pucko - såg nu att det är om 3 korta veckor. Åh, vilken mardröm.

• Lebo

Jag skulle också bli jättesårad om min bästa kompis skulle göra samma sak.

För min del måste det finnas en riktig bra anledning att hon inte kommer på din stora dag. Men om det verkligen är så att hon bara inte hinner som hon säger, tycker jag att du ska fråga dig själv om hon verkligen är en bästa vän.

Jag skulle aldrig att acceptera att bli sviken på det sättet!

• Ida Halmstad

Att hon inte skulle hinna kan inte stämma, det måste ligga något annat bakom. Man gör ju bara inte en sådan grej. Om jag hade varit du skulle jag helt klart ringa upp henne och fråga vad hon sysslar med. Förklara för henne hur du känner. Kräv ett svar och om nu svaret blir att hon inte hinner så måste du ifrågasätta hur hon tänker. Varför har hon inte planerat in detta. Att vara tärna är ett hedersuppdrag. Har man en gång tackat ja och kläder och allt är fixat, kan man inte tacka nej 3 veckor före bröllopet, då måste det verkligen finnas en bra förklaring till varför man helt plötsligt tackar nej. Du ska helt enkelt kräva ett svar !! Lycka till, stå på dig och va stark!!

• Anky

Har börjat smälta det hela nu men det känns bara tomt....jag vet att jag borde konfrontera henne men jag orkar inte just nu. Hon har heller inte hört av sig igen. Jag vet inte om hon förstår att detta säkert får konsekvenser för vår vänskap eller om hon bara känner sig lättad...? Jag har en annan vän (som faktiskt också fixade min möhippa) som nu kommer att vara tärna i stället vilket känns skönt men det blir svårt att komma över min väns svek....

• Awen

Jag förstår verkligen att du känner dig sviken och outsägligt besviken. Det är hemskt att någon man trott sig stå nära tycks vara någon helt annan än man trott.

Förstår att du inte orkar ta upp diskussionen med henne nu, men tycker precis som Ida här ovan att det kan vara värt att försöka få fram vad som ligger bakom. Jag har följt din tråd med sveda i bröstet och kan knappt ens tro att det inte finns någonting annat som ligger bakom. Efter bröllopet så tycker jag att du, om du fortfarande vill förstås, skall försöka få fram vad det hela handlade om. Som jag skrivit innan kan det ibland finnas mer bakom än vad man tror, goda vänner växer inte på trän och åtminstone för att få visshet kan det finnas en poäng att försöka gå till botten med saker.

Jag hoppas verkligen att det löser sig sedan och är jätteglad att se att du har en annan tjej som verkar vara varm och omtänksam. tror att du kommer få ett fantastiskt bröllop och världens bästa tärna.

• Anky

Tack Awen, och jag tror att du har rätt. Jag måste prata med henne men ska vänta tills efter bröllopet precis som du säger. Det är så lätt att vända saker mot sig själv men detta kan ju helt enkelt handla om henne och att hon inte mår bra med sig själv. Man beter ju sig inte så här annars....

Kram Anky

• Awen

..och viktigast av allt..tycker i varje fall jag...att försöka fokusera på det som är viktigt, din och din mans dag. Det är er två det handlar om och att ingenting skall få förstöra de här härliga, hetsiga veckorna till bröllopet. Att fokusera på vigseln, festen, klänningen, bröllopsnatten...och givetvis, kärleken och din man.

Skickar massor med styrkekramar!

• Flicka87

Läste igår en liknande tråd, jag kan knappt tro mina ögon!
    Trodde inte att sånt här inträffade..jag skulle bli jätte ledsen! Jag tycker att du ska prata med henne på en gång och försöka reda ut det, annars kommer det ligga och gnaga i bakhuvudet dessa 3 veckor..och på din stora dag så vill du väl inte tänka på henne och undra varför hon inte kom?
    Nej, bättre då att veta hur det ligger till. Kräv en förklaring, det är du värd!

• Morr

har följt tråden under dagen och kan bara konstatera att vissa människor är sorgliga, jag hoppas att hon har en extremt bra ursäkt. Men som du förstår av antalet inlägg så har du stöd och support härifrån, men det hjälper kanske föga när ens bästa vän betett sig på det sättet... jag vill helst inte döma någon jag inte känner men kan inte låta bli att tycka att din vän har gjort bort sig. Hoppas att du kan fokusera på din och din mans dag och alla nära och kära som faktiskt kommer att vara där och visa sin kärlek till er! Sänder en styrkekram och du hade fått en i verkliga livet om jag vetat vem du var och vart du befinner dig!!! Be din man krama om dig från mig och oss alla här på BT!!!

• stenbruden

Jag är med på Morrs kram från BT!
    Är oxå en som följt tråden från start... Tycker det hela med din vän verkar klart mysko, hur tänker hon och varför hoppar hon av egentligen.. Ett STORT ?
    MEN vad glad jag blev när jag läste att du har en annan vän som kan vara tärna. Har hon fixat hippan så bryr hon sig om dig!!

Ha ett underbart bröllop med din stora kärlek och med alla andra som kommer och vill dela dagen med er!

Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor