• Anky

Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor

Jag är helt förtvivlad. Hon är min allra bästa vän och hon ringde i dag och sa att hon inte kommer för att hon inte hinner. Hon sa att hon inte hade inte råd att lägga två dagar av sitt liv på att komma till Stockholm och gå på mitt bröllop. Jag känner mig helt otroligt sårad. Hon är den människa på jorden som känner mig bäst och vet hur mycket jag behöver henne där. Det fanns inte ens utrymme för diskussion och lösningar. Hon hade sluppit att vara tärna om det var problemet. Hon hade kunnat komma upp samma dag 10 min innan bröllopet och åkt morgonen därpå. Jag har rdan betalat alla hennes kostnader och hade med glädje betalt resan också. Jag hade gjort allt för att ha henne där för det var det viktiga. Nu gör det bara så förfärligt ont ocg jag vet inte hur en vänskap överlever detta....

• Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor
  • Astriden

Hur har det gått med din tärna TS?
    Har ni prarat något mer?

Kram

• Karis Annelie

Åå jag läste just tråden. Guuud va ledsamt, inte bara för återbudet av tärna, utan för att det verkar som du förlorar vad du trodde var en god vän.
    Det ser ju onekligen ut som att hon inte bryr sig... vilket är otroligt illa och dåligt stil!
    Varför tar hon sig inte tid liksom? Du har ju frågat henne lååångt innan, det kan ju inte vara några problem? ja usch... jag hoppas... det löser sig.. på nåt sätt

• Anky

Har fortfarande inte hört ett ljud i från henne och på lördag är bröllopet. Kankse är det fegt av mig att inte höra av mig men någonstans tycker jag att det är hennes sak att förklara sig.... Jag kommer väl att bli tvungen att ta tag i det men nu innan bröllopet känner jag att jag inte orkar men ytterligare besvikelser. Hon har talat med gemensamma vänner och säger samma sak...att hon inte har tid. Men om det verkligen var sant tycker jag att det är märlöigt att hon inte ens hör av sig. Vi brukade höras minst ett par gånger i veckan tidigare.... Är hon inte ens intresserad av hur jag mår....?

Kram Anky

• Skottdagen2008

Jag tycker ännu precis som jag skrev förut.

Lycka till, glöm henne just nu, men snacka med henne om din besvikelse och allt du faktriskt lagt ner i tid, energi och pengar på henne.

Sedan vill vi veta vad hon svarade

Skottdagen2008 skrev 2007-09-18 15:02:48 följande:
    Det där med tid skulle hon ha planerat in. Har hon en gåpng tackat JA,får hon F-N ta sig tid. man planerar faktiskt sin agenda, eller vad säger ni andra?
  • Ernhake

Lycka till på lördag Anky, hoppas att ni får en underbar dag!!
    Din vän kommer för alltid att ångra att hon inte var med och firade med dig på din stora dag..

• Whirlie

Anky
    Försök att inte fokusera på henne, utan på alla andra gäster som kommer att dela din dag.

Tänkt på alla nära och kära som faktist kommer. Tänkt på vilket engagemang de visat vid möhippan och på festen. Ni har valt era vänner, och de har valt er. Tänkt på alla de fantastiska vänner som valt er, och som valt att komma på ert bröllop. På din fantastiska vän som ordnade möhippan, och som nu får möjlighet att vara tärna. Att du upptäckt vilken fin och bra kompis hon är. Kanske finns det flera i din vänskapskrets som ställt upp för dig nu, som du värderar högre nu än för ett halvår sedan. Tänkt på alla band som blivit starkare.

Det kommer fylla dig med kraft och värme. För varje gång du kommer att tänka på din vän som svikit dig, vill jag att du tänker dubbelt så mycket på alla vänner som faktist kommer och som faktist ställer upp. Då kommer din dag att bli lycklig.

Lycka till

• fd Svart brud

Ha en underbar bröllopsdag utan din ex-tärna!
    Ta itu med vänskapen efter bröllopet när det hela lugnat sig lite. Du har helt rätt att få en rimlig förklaring. Men tänk inte mer på det nu utan fokusera på en av de viktigaste och roligaste dagarna i ditt liv.

Kram

• fitforfight

Önskar dig lycka till på er stora dag!

Förstår att det är jobbigt att din så kallade bästa vän gör så här,men du måste fokusera dig på er dag istället för henne.

Det är hon som går miste om er fantastiska dag och det är hon som kommer känna sig utanför när alla pratar om bröllopet och förhoppningsvis kommer hon ha skulkänslor om hon är mänsklig.

Ni Kommer att ha det fantastiskt utan henne!
    man vill ju ändå inte ha någon på sitt brällop som egentligen inte vill vara en del av Er Dag.

• Brud i Thailand....

Som föregående talare lider jag med dig. Kanske finns en speciell anledning hon inte vågat erkänna, vilket hon säkerligen kommer ångra. Du får förtränga det, det är hennes förlust, och ofukusera på det fina! Tänk villken underbar vän du har i din nya tärna som på kort varsel vågar ta uppdraget och stå där framme vid din sida och stötta er!

Åh, du gifter dig i morgon! Tänk vad underbart!! Njut Njut Njut av din och din blivandes underbara dag!

• SandraB

Jag vet hur det känns! Min bästa kompis hoppade också av.
    Vi hade ett bråk i dec förra året som jag trodde var uppklarat. Men tydligen inte . Så nu har jag valt att inte bjuda henne. Eftersom det verkar som om hon inte vill komma. Det har blivt så då att 3 andra vänner tacka nej. Så heklt plötligt har jag mist 3 vänner som bara har hört hennes version av det hela. Jag trodde att vi var vuxna och kompisar. Men så var tydlgien inte fallet. Man blir så himla ledsen...

Du kommer att få en fantastik dag.

De är inga vänner om de inte ställer upp när det verkligen behövs..
    Kram Sandra

Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor