• Anky

Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor

Jag är helt förtvivlad. Hon är min allra bästa vän och hon ringde i dag och sa att hon inte kommer för att hon inte hinner. Hon sa att hon inte hade inte råd att lägga två dagar av sitt liv på att komma till Stockholm och gå på mitt bröllop. Jag känner mig helt otroligt sårad. Hon är den människa på jorden som känner mig bäst och vet hur mycket jag behöver henne där. Det fanns inte ens utrymme för diskussion och lösningar. Hon hade sluppit att vara tärna om det var problemet. Hon hade kunnat komma upp samma dag 10 min innan bröllopet och åkt morgonen därpå. Jag har rdan betalat alla hennes kostnader och hade med glädje betalt resan också. Jag hade gjort allt för att ha henne där för det var det viktiga. Nu gör det bara så förfärligt ont ocg jag vet inte hur en vänskap överlever detta....

• Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor
  • Awen

Oj, känner med dig. Det måste kännas hemskt! Sa hon någonting om varför hon inte kunde komma? Någonting med jobb eller så? Har hon någon sambo/kille/man som kan ha haft någonting med detta att göra? Ibland kan det finnas orsaker till saker och ting man inte ens kan föreställa sig....

Hoppas allt löser sig...

• stenbruden

Nämen stackars dig!!!! Vet inte ens vad jag ska skriva, förstår att du är urlessen och besviken...

Men jag vill skicka en stooooor styrke kram iallafall!!!!!!!

• Gable

Men är det den enda förklaringen du har fått? Att hon inte kan lägga 2 dagar av sitt liv på ditt bröllop??

Är det av extrem tidspress eller att hon inte har några pengar?

Verkligen en märklig anledning!

Jag vete tusan om jag hade klarat av att umgås med henne efteråt. Själv sade jag upp bekantskapen med min tärna efter bröllopet. Hon visade sidor som jag inte klarade av, både före och efter bröllopet. Jag ångrar inte mitt beslut för en sekund.

• Astriden

Men, herre gud. du måste känna dej så besviken!
    SA hon varför? hur lång bort bor hon? Familj? Jobb?

Skickar en kram & hoppas att den kan pigga upp dej lite

• Skottdagen2008

Ta upp dina känslor med henne annars kommer er vänskap nog inte att överleva efter detta om du känner som du gör. Jag tror att det är viktigt att du förklarar varför hon betyder så mycket för dig och att du betalt allt redan och gärna gör allt för att hon ska vara där. Hon kanske inte tar ditt bröllop så allvarligt. Honkanske inte tycker som du och har säkert förklaringar, bra vet jag inte, men ge henne en chans.

Lycka till och stor kram

• starchick

Fy vad trist! Men det måste ju finnas en verkligt bra förklaring?!, det hade jag KRÄVT om min tärna hade gjort något liknande..... Tycker du verkligen ska pressa henne om varför om jag ska vara ärlig, fast jag kan ju bara tala om hur jag skulle ha gjort för jag skulle inte godtagit det utan en bra förklaring... inte när dte bara är 3 v kvar och allt ärt betalt och klart heller.... Och om hon inte har tid att lägga 2 dagar på dig och din stora dag så är hon kanske inte en så bra kompis trots allt..?

• Anky

Hon bor i Göteborg och sa att hon inte hinner. Men det hade bara behövt vara 24 timmar av hennes liv. Hon hade kunnat åka upp samma dag och hem morgonen därpå. Jag hade med glädje betalat biljetten om det var det som var problemet. Jag har betalat hotell och annat. Hon hade inte haft en utgift. Inga lösningar var välkomna alls. Hon är singel så det är ingen kille som är problemet heller. Vi har inte bråkat så det är ingeting sådant och hon brukar säga att jag är en del av hennes familj. Dessutom skulle hon ha sjungit i kyrkan..... Jag förstår ingeting och det gör så ont så jag orkade inte ens tala med henne. Känns som något gjort slut med den.

• starchick

Jag hade blivit så ledsen om det hade hänt mig!! Tycker det känns så konstigt?! Som att hon inte är riktigt ärlig, men det är ju bara min känsla.... ? KOnstigt att man helt plötsligt inte har tid för sin bästa vän som har en av de största dagarna i hela livet.

• Gable

Det kan vara någonting annat som ligger bakom, som hon väljer att inte berätta för dig.

Jag förstår dig. Jag hade var djupt besviken på henne om jag var du. Det enda du kan göra nu är att fokusera på ditt bröllop och njuta av er stora dag. Försök glömma henne tills vidare och ta efteråt en rejäl diskussion med henne. Förklara hur mycket hon har sårat dig genom sitt beteende.

Ta inga beslut om er relation just nu, du är alldeles för sårad och ledsen nu.

• Awen

Märkligt att alla här utgår från att tjejen inte är en bra kompis. OM det nu är så som TS skriver, att det är hennes allra bästa vän det handlar om är det inte helt självklart att det inte finns något annat verkligt skäl bakom.

Det framgår inte riktigt hur långt från Stockholm tärnan bor, är det 5, 50 eller 500 mil bort? Har man hela tiden varit överens om vad tärnrollen skulle innebära? Skulle kunna handla om jobbet kanske? Ogiltig frånvaro från jobbet är grund för uppsägning och det finns en hel del knasiga arbetsgivare därute. Inte ens att närvara på ens bästa kompis bröllop är värt att mista sitt hem eller hamna hos kronofodgen för. Statistiken säger att det finns många kvinnor som lever med män som misshandlar dem, på ett eller annat sätt. Många gånger utan att omgivningen har den blekaste aning. Hon kanske är sjuk och skall genomgå någon form av operation/behandling? Man måste inte vara en dålig vän för att man inte vill/kan berätta om den typen av saker.

Min poäng är att det skadar inte att nyansera bilden något...det kan ju finnas andra vettiga skäl också. Om man är stressad (som man kan vara mot slutet av sin bröllopsplanering när stora dagen börjar närma sig) kan ju stressen göra att man inte heller riktigt uppfattar alla situationer rätt, då är det kanske dumt att säga upp bekantskapen med folk.

Jag förstår att TS är helt förkrossad, det hade jag också varit. Jag hoppas verkligen att allt löser sig på bästa sätt. Hoppas också att hon kan reda ut det här med sin väninna, och försöker att fundera över vad det kan vara som ligger bakom. Faktum är; att det inte alls är omöjligt att det är kompisen som hamnat i kläm här. Tycker inte att man skall utgå från att hon inte bryr sig.

Däremot...om väninnan verkligen på riktigt, utan annat skäl än att "hon inte vill slösa bort två dagar av sitt liv", ringer och avbokar tre veckor innan dagen B verkar hon vara tämligen sadistiskt lagd och ha allvarliga problem med sin empatiförmåga. Om man inte vill "slösa med sin tid" på folk man uppenbarligen tycker är slösigt att träffa borde man väl veta det redan när man blir inbjuden, i varje fall när man blir tillfrågad att vara tärna. Att då tacka ja, och sedan nästan som med flit ställa in ett par veckor innan...är ju minst sagt elakt gjort. Och...en sådan "vän", hur ont det än kan göra, skall man vara glad att man blir av med.

Svar på tråden Min tärna har avbokat mitt bröllop om 3 veckor