• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • Fru Ängla

Nä alltså det där med tallriken slår ju alla rekord - åt andra hållet.

hade jag varit ensam och inte kunde gå i hop med nån hade jag nog hellre köpt ett presentkort på kanske 400 max, jag menar de kunde väl ändå inte förvänta sig att folk ensamma skulle köpa ett sånt där fat.

Är detta paret "girigt" i vanliga fall med? Hur reagerade de på talet?

I övrigt, helt OTROLIGT att en miljonär gav en finlandskryssning i present som redan gått ut...

• snofsan

detta kanske e lite OT men ja fick mi födelsedags present typ 4 månader försent och det var omsydda kökshandukar... så ja troro att om ett år så vet jag nog vilka som kommer ge mej den minsta presenten :P

• Novemberbrud2007

Jag har ocskå en OT-berättelse...

Fick av min mormor som e lite speciell men ändå liksom...
    När jag fyllde 30!!!! Som ändå är jämt.

En liten porslinsfigur som ser ut som en docka och på kjolen står det december (jag fyller i december). Denna var inslagen i en lila servett med ett gummiband kring halsen! Wow säger jag bara! Dessutom säger hon att hon köpte den på prylmarknaden (typ max 10 kr) för några år sedan och hade hittat den nu...

VA???? Ska tillägga att min mormor är som sagt speciell men inte dement eller något sånt!

• Skottdagen2008

Jo, det där med porslinsfigurer har man varit med om eller att få en bok av Sigge Stark (hästböcker för 13-åringar) till julklapp när man är 24 år och aldrig ensa har varit hästintresserad. Kanske inte en SNIK-gåva, men ett typexempel på hur "bra" ens mormor känner en.

• Sara o Per

Jag hänger på OT grejen, min farmor har gett mig lakan varje år i julklapp sen jag var 7 år gammal. Vilken 7 åring önskar sig lakan????

• snofsan

sara o per: hahaha ursäkta att ja skrattar men de tog priset.. heheh de finns la ingen 7 åring som vill ha lakan hahahaha

• penne2

Alltsa jag tycker det är ganska sniket (och tyder pa dalig stil) att klaga pa hur dyra presenter folk ger. Alla har ju olika förutsättningar. Men visst, vissa presenter som radats upp är ju riktigt kassa, som Viking line biljetter som tom gatt ut.
    Vad vi ger är väldigt olika. Nu bor vi inte i Sverige, och att flyga dit för en helg kan lätt kosta 7-8000 för oss tva. Ska vi dessutom ge superdyra presenter (1000kr/par el liknande) kommer vi nog avsta fran att aka.

Och SJÄLVKLART förväntar vi oss inga presenter av toastmasters mm som lägger ner sa mycket tid pa vart bröllop. Det är ju vi som ger till dem!

• förhoppningsis

När vi gifte oss fick vi inga snikgåvor i klassen utgångna finlandsbiljetter men vi önskade oss glas och fick massor med glas av ett gäng av våra kompisar men när vi räknade på vad det blev per person hamnade det på ca 80 kr eller 160/par. Det var bland våra närmaste vänner och de vi umgås mycket med. Förstår partänkandet bättre om det är så att man umgås med den ena och den tar med sin partner men här umgås vi med ALLA.
    Men jag tror att det var så att det var några som kom till sent till "skramlandet" och att de hade tänkt lägga mer.
    Tii saken hör att de alla har välbetalda jobb

Men håller med ovanstående, det viktiga är att de kom och delade vår dag med oss

• Liinda_e

väldigt OT

när jag var liten typ 9-13 och skulle köpa julklappar köpte jag alltid godis påsar ...klippte sönder botten tog hälften själv tejpade igen och tyckte jag var otroligt smart och trodde inte att ngn skulle märka ngt.......
    hahahahahahahahaha

• Risslan

Skrattar gott åt tallrikarna....undrar just varför ingen har fått äta på dem

De måste ju känna sig jättedumma efteråt och inte alls insett vad de faktiskt krävde av sina gäster, kan tänka mig att maten smakade väldigt illa på dem:D

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?