• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • carina6 nu gift

ja och det värsta är faktiskt att han är miljonär men han ville väl inte slösa pengar på oss men men nu vet man ju vad man ska ge tillbaka till dom jag tror jag ska börja samla tomma toarullar till honom som han kan få i present nästa gång hahahahahaha

• aircondition

carina6 nu gift skrev 2007-09-10 21:51:37 följande:

Vi fick av min mans ena bror och fästmö en vikingline resa "en sådan fribiljett man får av dom när man handlar på båten för mer än 1000:-"men den hade tyvärr gått ut tja släkten är värst eller vad säger ni hahahahaha
    näe, det var ta mig 17 det värsta jag hört i snikenhet...
  • Fröken Figo

Gud vad roligt att läsa om alla snikna gåvor folk får!

Bruna fula handdukar för $35 låter inte heller klokt! Fast jag gjorde själv en "fuling" här om dan. Jag hade bråttom till en födelsedagsmiddag, alla affärer stängda och hade ingen present. Så jag ger min vän en fin och lite lyxig kräm som jag köpt (på rea) till mig själv. Helt oöppnad och med plasten kvar. Men jag hoppas hon inte sett den stå i mitt badrum! Hon fick några lyxiga masker också som jag köpt till mig själv men som är oöppnade... Ibland får man ta till de knep man har!

• Fröken Figo

En annan sniken grej! Lite orelaterat också men ändå. Det var ett par som gifte sig för några år sen som önskade sig tallrikar från Villroy&Boch med TRE guldränder på för typ 700 SEK per tallrik! Och man kunde inte köpa nåt billigare, och de hade gjort det tydligt att man "skulle" köpa fr deras önskelista. Oj vilket rabalder det blev!!

De flesta gästerna var studenter och ALLA pratade om dessa dyra tallrikar som ingen ville eller hade råd att köpa. Och under 5 års tid har ALLA jag träffat beklagat sig över att dessa j*vla tallrikar aldrig använts när de varit där på middag... Ingen har sett röken av dem och dessutom var de helt smaklösa och fula.

Till råga på allt hade många rest internationellt för att vara med på bröllopet, alltså betalat både flyg och boende i Stockholm. De där fula guldtallrikarna förstörde mkt av stämningen på bröllopet faktiskt! Folk beklagade sig i sina tal!!

• Liinda_e

baklaga sej i sina tal??????
    what!!!????
    hahahahahaha det vore ngt det

hur då..berätta mer *nyfiken*

• fru AM

Som många tidifgare skrivit så verkar 400:- vara minimigräns. Vi hade önskat oss saker till hemmet och det fick vi - jättefina, vackra saker som vi är väldigt glada för. Att alla våra vänner lyckades välja sånt som passar vår stil ...!

Måste bara berätta om den mest GENERÖSA bröllopspresenten någon jag känner fått. Ett ex till mig gifte sig för 4-5 år sedan och de fick ett hus, mitt i Lund, av hans föräldrar ...

• Fröken Figo

Liinda: ja visst är det galet? Jag kommer inte ihåg exakt hur talet var utformat men det gavs av brudtärnan som också hade fixat möhippan. Hon hade fått strikta order om att inte berätta detaljer om brudparet (brudens föräldrar var rätt stiffa tror jag och de hade träffats på Kreta och hånglat i nån bar, jättefarligt!!)

Den här (lite irriterade) brudtärnan berättade i talet om sina strikta order att "inte berätta nåt". Sen sa hon nåt i stil med "ja, inte räckte pengarna långt när vi skulle köpa bröllopspresenter, ja ni vet. Nu får brudparet fasiken använda de guldiga tallrikarna. Hoppas alla vi gäster får lyckan att äta på dem en dag." eller nåt i den stilen. Riktigt bittert var det och det representerade precis vad alla kände... Man kände sig nästan "bestulen" eftersom det inte fanns nåt under 700 man kunde köpa. Många var singlar och gick inte ihop med kostnaden heller... giriga typer!

• Liinda_e

ops...vilket pinsamt tal för brudparet...

• Skottdagen2008

Man måste ju ta hänsyn i sin önskelista att det finns fattiga gäster och inte lika fattiga. Att ha en önskelista med minst 700 kr är ju riktigt elakt eller hur jag ska uttrycka det om man får strika order om att inte gå utanför listan. Hur tänker de brudparen egentligen? Nä, ta hänsyn och inse att det är en ÖNSKELISTA inte en måste få lista. Tack och lov beghöver vi inget särskilt utan vill hellre ha sällskapet :).

• ipanemagirl

Hahahahaha vilka roliga svar! Mycket underhållande faktiskt! Vi hade ingen önsklista, jag tyckte t.om. att det var pinsamt att svara på vad vi önskade oss när folk frågade. Vi ville nämligen helst bara ha pengar, men jag tyckte det var lite för girigt att sätta upp ett bankkontonr.

Någon vän som fick veta vår önskning beklagade sig lite avslöjande: "Pengar blir ju så uppenbart hur mycket man ger, så är det ju inte med presenter". Men vi hade absolut inga förväntningar på hur mycket.

Minst gav alltså tjejen som sjöng för hon gav sin sång och inget annat(eller var det mest i tid räknat?). Annars i pengar var det väl 200 pp alltså 400 per par som gavs som minst. Hade dock ingen skampresent som detta med finlandsbåten, hehe.

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?