• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • Liinda_e

moahahahahaha nu vart det ännu roligare!!!!!!

• Äntligen dax!

En termos??? I bröllopspresent???

Ja folk är då påhittiga så det ryker om det... *S*

Och _varför_ i hela friden ger man 45 kr??? Är det då inte bättre att inte ge nånting??? (Inte för presenterna är det viktigaste nu då för oss brudpar, men ändå... )

Själv tycker jag från en femhundring och uppåt beroende på "närhet" till brudparet känns lagom för egen del´...

• Gable

Försökt med det. Hon gick inte med på den resan. Trevlig tant.

Vi skiter i det nu, vi kommer aldrig att se en spänn från den tanten så i min värld har hon inte uppvaktat oss på vår bröllopsdag.

ipanemagirl skrev 2007-09-06 20:50:11 följande:
    Oj, ja ni får väl föreslå en resa och se vad som händer! Kort utan present är väl det minsta vi fick men det var från ickebjudna. Sen tror jag 400per par(ett par med stabil inkomst)vad minsta, men jag vet inte. Sångsolisten gav visst sin sång och det är ju bra (se min råd om ni fick presenter från alla).
  • *Lilla M*

Vi fick en krimskrams-tavla av ett par vi känner. Alltså en sån färdigtryckt som man köper på vilken prylbutik som helst för en billig peng. Den var dessutom utan ram, och väldigt ful. Eller ful och ful... men mer en tavla som passar i ett fjortistjejrum (en guldig bakgrund och ett enda hjärta i förgrunden).

Men vi tog inte illa upp, paret hade knappt råd att komma på bröllopet, så bara det var fint ändå!

• MrsO22

vi fick ett kort från min kusin som var bjuden, inte osade och inte kom... Trevligt med släkten!

//MrsO22

• Limegrön

Alltså, jag förstår att endel inte har råd med presenter - men 45kr!!! Då hade det kanske varit bättre att låta bli?!!

Personligen är jag ganska nöjd med bara ett kort, jag är gladast över att så många kunde komma. Vissa har ju res- och boendekostnader också.

Men som sagt, antingen en "riktig" present - eller ingen alls...

• Liinda_e

den här tråden var underhållande så en liten *puff* i rätt riktning

• Dallas

puff puff
    jag vill höra om fler "generösa" gåvor

• Briljant

Vi hade 6 kompisar som gått ihop och köpt 4 st tallrikar för ett värde av ca 500 kr. Dvs de la ca 80 per person. Tyckte det var ganska sniket med tanke på att de har väldigt bra jobb och tjänar bra med pengar.

Det "roligaste" var att två av dem gifte sig bara en månad innan oss och då gav jag och min man dem ett ostfat som kostade 1100 kr....

Visst, vi är glada att folk kom till vårt bröllop och det betyder mycket mer än alla presenter vi fick, men själv hade jag tyckt det varit pinsamt att ge så lite.

• Dallas

Pinsamt är bara förnamnet.....

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?