• DanSa

ny 15 september tråd??

Hej på er alla 15 september brudar!

Det verkar som den gamla tråden är stängd?!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2306372.html
    Kan vi fortsätta i denna? Försökte se om det var någon annan som hade startat men jag hittade inget.

Hur går det för er?

• Svar på tråden ny 15 september tråd??
  • Septembercess

här har det vart spöregn hela dagen så jag hoppas verkligen att jag slipper åka häst o vagn i samma väder som idag!! Nu har vi pratat med prästen och fått klart med alla psalmer så nu känns allt lugnare ..nu är det bara att fila på vigsel och festprogrammet..puhh

• Billa

Jag blev hippad igår! Heheheh! Är inte helt nykter än, men tusan, man gifter sig ju bara en gång!
    Dom kom å hämtade mig å spökade ut mig med kläder, smink, skylt där det stog kyss 5 Kr och en rosa midjeväska! Sen fick jag ögonbindel å sedan bar det iväg! Första anhalten va ett stall som syrran rider vid. Jag skulle rida. Syrran ledde mig runt ett varv först sedan sa hon "nu får du ta ett varv själt" Visst tänkte jag och styr iväg ( jag red när jag var liten, men det är ju ett tag sedan) Så fort hon släpper tyglarna börjar hästen trava iväg vilket resuletat i tokgallop! Hästen skenar iväg med mig! Alla skriker "bromsa" jag tänker" hur i helvete gör jag det" Två andra tjejjer rider ifatt mig å får stopp på hästen och rider tillbaks med mig där jag får rungade applåder av mina vänner! Jag satt ju kvar! Sedan fortsatte kvällen lugnare med taco buffé, bowling och en sväng på krogen! Jag tjänade faktist ihop 165 kr och en fika på nästa orkesterrep av en orkesterkompis!

Nu ska vi iväg på rep i kyrkan med tärna, marsalk och blomsterflicka!

• Blivande Fru Ljung

Blev oxå hippad igår.
    Skulle hem till min mamma för att börja förbereda lite av maten på lördag. Har väl inte varit där i ens fem min. förrens en kille kommer och hämtar mej.
    På med flytväst, tiara, fjärilsvingar & ett trollspö.
    Snyggast i stan

Han kör mej till ett ställe vid vattnet där festen ska vara & istället för bil får jag sätta mej i en gummibåt - ja en sån som barn brukar ro i på sommaren. En liten karta dit jag ska ro och sedan var det bara att starta. Efter en stund - 15 min - var jag framme där mina kära vänner väntade med skumpa & mat.

Mycket trevligt! Efter maten, ny karta med gåta + 200 kr.
    Jag ska inhandla nåt fint till bröllopsnatten. *hehe*
    När det var klart - än en gång - nu karta & gåta. Det va dax för sumobrottning i stora dräkter.
    Stön va jobbigt men JAG VANN!!
    Efter det var vi värda lite glass & daen till ära hade
    Mc Donalds ansiktsmålning. Jag blev målad till Shrek! Helt grön i ansiktet

Efter glassen, ny karta, ny gåta. Det va dax för hästridning! Oj va jobbigt, oj va kul. Min kropp är helt mörbultad idag men vem bryr sig?

Det va den sista aktiviteten vi hade. Det som va kvar va middag hos vår toastmadame med en egen kock! Så lyxigt! Vi åt gott, drack gott & dansade å sjöng långt in på småtimmarna. Herrarna som tagit min m2b slöt oxå upp efter en stund & stämde in i vår skönsång!

Så nu är jag så trött men väldigt väldigt nöjd med gårdagen! Vilka härliga vänner man har

ZZZ zzz ZZZ zzz

• majsanna

Hur ska jag få koncentration att jobba när det finns så mycket annat att göra?
    Jobbet får väl gå i lite slow motion dessa dagar.

Nu är det inte många dagar kvar.

• Jungblom

Har ni gjort klart allt eller känns det som det är miljoner små saker kvar?!

• Billa

Många småsaker, men det tar sig!
    Igår gjorde vi tårt dekoren. Idag ska sambon klippas och jag ska göra provuppsättning! Tärnan ska med så frissan får kika på hennes hår oxå!

Jo! Igår hade vi ett genrep oxå i kyrkan med tärna, marsalk och "blomsterflicka" . Vår blomsterflicka är min vän som ska ta min bukett! Min syrra som är tärna ska nämligen spela så hon har ju händerna fulla!
    Det gick iaf. bra så nu tror jag vi har koll på läget!

Imorrn ska jag fixa ögonfransar och ögonbryn!

Å va jag längtar till bröllopet!!!

• majsanna

Vi har lite småsaker kvar, men det känns som allt är under kontroll. Ikväll ska vi åka och köpa 2 kilo lösgodis som vi ska ha till snacksbordet lite senare på kvällen.
    Jag älskar listor så jag har skrivit upp vad vi ska göra varje dag den här veckan. Lätt att se om man glömt nåt och lätt att pricka av. Jättebra tycker jag.

• Septembercess

..kanske kunde det va några fler timmar per dygn nu sista veckan..puhh..håller på med placeringskorten och ska straxt göra stora bordsplaceringsskylten..och om ngn timme kommer min kille släkt hit!

• majsanna

Planeringsmäsigt är det lugnt. Jag är mer orolig för vädret. Vi ska ta våra bröllopsbilder vid havet och idag pratade de på väderprognosen om hårda vindar och regnskurar. Känns inte så roligt.

Svar på tråden ny 15 september tråd??