• DanSa

ny 15 september tråd??

Hej på er alla 15 september brudar!

Det verkar som den gamla tråden är stängd?!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2306372.html
    Kan vi fortsätta i denna? Försökte se om det var någon annan som hade startat men jag hittade inget.

Hur går det för er?

• Svar på tråden ny 15 september tråd??
  • Billa

Igår gjorde vi placeringsskyltarna, nu ska vi bara köpa en guldpenna så vi kan skriva namnen på dom! Vi ska börja pilla med bordsplaceringen oxå.
    Vi hade tänkt sköta massa bröllopsfixande denna helg, men sen hade vi spelning med orkestern typ hela dagen igår och idag ska vi fira min mamma som fyllt 55!

Tossi, om du behöver hjälp med tårtsmaker å så så är det bara att fråga så kanske jag kan hjälpa. Jag är ju ändå konditor!

• DanSa

Ååh Billa, får jag fråga dig om din hjälp?
    Vi har lite bekymmer med vad vi ska ha för smaker i tårtan. Vi har testat det mesta känns det som men njaa har inte hittat någon såndär hit. De vi har testat har för det mesta varit med choklad och vi funderar nu på att skippa chokladen helt. Det är mousse tårta vi har så vad kan man ha för bärsmaker? Vi funderade på hallon/jordgubb mousse på en sockerkaksbotten och sen "marsipan" på det. Vad tror du? Vi har inte testat kombinationen ännu. Har du något annat förslag? Massor med kramar Sanna & Daniel.

• Billa

DanSa , Om ni bara vill ha bär-mousser så har jag en favorit: Hallon mousse och passionsmousse med en mörk chokladbotten för att det inte ska bli för sött!

Jag tycker att det är ganska tråkigt med en smak på mousse. Om ni endast vill ha hallon/jordgubbsmousse så tycker jag att ni ska välja en chokladbotten som bryter av smakerna lite. Eller en mandelbotten om ni inte alls vill ha choklad!

En annan trevlig grej kan vara om dom kan lägga i en kärna av tex. hallongelé. blir riktigt trevlig att äta när det är konsitens skillnader! Där blir ju smaken dessutom mer koncentrerad!

• Jungblom

Hejsan! Det är jag som tidigare hetter Tossi, blev någon knas nu när de gjort om här så jag var tvungen att registera om mig och då var min signatur upptagen :(

Billa jag vill gärna ha lite förslag på tårtsmaker, jag vill ha choklad och nötter (ingen mousse tårta), kommer vara marsipan överdrag...

Jag blev hippad igår! En ganska kort hippa med, jag fick sälja gummi så att man kunde radera misstag :D Men hemskt vad folk är upptagna när de ska handla! Jag fick inte se vilka det var jag pratade med heller.
    Men jag sålde tydligen till skådespelaren Per Oscarsson.

Sen blev det en åk tur ut till ett ställe där de tänkt slänga i mig i en kall pool, men det gick om intet pga att min lillasyster till lika tärna hade gett mig en tatuering i bröllopspresent, så det skippade vi. Utan min mamma kom med en massa kina mat som vi mumsade i oss.

Väldigt trevligt, jag var helt säker på att de inte skulle bli någon hippa. :D

• Billa

Jungblom, enklaste sättet att få med nötter är att göra nötbotten eller använda nötmaräng i tårtan. Vill du ha mer som en kraftig kaka eller ska det vara en "regelrätt" tårta?!

• Billa

Förresten, kul med möhippan! Skönt att inte ha en tokvild möhippa!
    Jag kommer tydligen få en (jag har tvivlat ett tag) . Pratade nyss med min kompis som inte alltid är så smidig som sa att min syrra tillika tärna hade ringt henne om möhippan fast att hon inte kan komma datumet som är utsatt! Smidigt!

• Jungblom

Billa, nä min första möhippa blev inställd, skulle varit i mitten av augusti sen trodde jag verkligen att det skulle bli någon.

Hmm, ja det är ju en idé... Jag vet faktiskt inte hur man gör tårtor riktigt... Men ja den kommer ju vara en våningstårta som våningarna är på varandra.

• picolina

jag har med blivit hippad!!! jätte kul hade jag.. träffa prästen onsdag och hämta klänningen oxå. väldigt nyfiken på den nu!! inte många dar, 12st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Blivande Fru Ljung

Börjar få panik, känns som det är hur mycket som helst kvar att göra. Festprogram, vigselprogram, har inte träffat prästen (först hade hon semester & nu hjärnhinneinflamation - stackare...), måste beställa blommor, lite mer dekoration & säkert tusen saker till. Det stör mej nog mest - det känns som jag inte har koll på situationen. Nån mer som har panik snart?? :-/

Svar på tråden ny 15 september tråd??