• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • madlin

Prinsessdröm: verkar bra planer, lycka till med frieriet!!

• Anja 19 juli 2008

Prinsessdröm

Vad kul :) Låter jättespännande! tycker det är rätt så häftigt att du friar faktiskt! Varför ska det egentligen vara mannen som gör det?

Du måste hålla oss underättade hela tiden.

Allihop:

Skrev ett inlägg nån sida bak om såna där små gäst-presenter, där jag tänkte mig cellofanpåsar omknutna av rosa organzaband med vita och rosa konfekt/godis (typ de där rosa dragerade mandeläggen och något vitt dragerat oxå, kansken några rosa gelehjärtan m socker på). Vad tror ni om det? Är det för "billigt"?

• Maggies

blivandefruandersson0?: Ja, precis.

Prinsessdröm: Låter som en jättebra plan.

Anja74: Jag tycker att det låter som att det skulle kunna bli väldigt fint! Organzabanden piffar ju till cellofanpåsarna så att det ser lyxigt ut. Kör på det om du känner för det.

• madlin

Anja74: tyckte också de lät jättefint! Trodde jag redan svarat dig men icke, sorry!! :)

• blivandefruandersson0?

Anja74 låter hur fint som helst inte alls billigt

• InaHjärtarAdam

anja:
    jag tycker det låter jättebra. jag hade själv tänkt göra något liknande, men tror att jag skippar presenter till gästerna.. om jag inte har väldigt lite att göra vid mammaledigheten, (och det tror jag inte ;) )

• madlin

Funderar faktiskt på något liknande, först tänkte jag på att fixa små godisboxar - men de är mycket pysslande och vet inte om jag har tålamodet till att fixa ihop 40 stycken.. Och vågar inte beställa efter färdiga, har sån otur med sånt..

Vart köper man cellofan? Vad kostar det? :)

Idag köpte jag en till grej till morgongåvan till sambon och en present till värdinnan. Ska försöka klura ut något bra som pris att ge efter tipsrundan också, inge alkohol eller korgar helst.

• sajberpillan

här har det varit strålande sol i flera dagar nu. Känner solbrännan sakta komma smygande. Äntligen!

anja: låter jättefint tycker jag. Funderar på nåt liknande med antingen cellofan eller tyll med snören runt - men min blivande var inte då förtjust i tanken så det kanske får stanna vid just en tanke.

Köpte en bok på Panduro om inbjudningskort mm. Den har jag läst igenom nu och rackars vad sugen man blir att pyssla.

• Anja 19 juli 2008

Tack allihop för era svar. Då tror jag att jag kör på det :) Haha som att man inte har god tid att ändra sig tusen gånger om innan det är sommar år 2008 ;) :D

Madlin

Vet inte riktigt var man köper cellofon, men man köper det på rulle, precis som med folie. Vi har det hemma men jag minns banne mig inte var vi köpte det. De skulle kanske t.om kunna ha det på en välsorterad ica-butik eller så? Men säkerligen i pappershandel eller liknande! Presentbutiker och sånt oxå.

Är såååå enkelt och helt omöjligt att misslyckas med cellofan, det blir ju inte skrynkligt utan är bara så lyxigt! Finns i olika färger oxå vilket ju är kul om man vill köra enligt sitt färgtema eller ha olika färger till damerna och herrarna ;)

• vårbrud2008

Hej hopp i solen!

Idag bar det äntligen av till havet för lite sol och värme. Här hemma var det strålande sol och nästan 25 grader, knappt ingen vind. Vid havet var det 20-23 grader och blåsigt, men vi stannade ändå för att få lite havsluft. Sonen badade dock för fullt i det varma?????? vattnet, runt 16-17 grader skulle jag tro.
    Trodde aldrig jag skulle bränna mig eftersom det inte var så varmt, men tji fick jag. Sitter nu här efter duschen och smörjer in mig med Aftre sun, och aj aj vad det gör ont ibland.
    Hade använt solskydd, men men så går det ändå...... :(

Prinsessdröm
    Bröllopsnerverna kommer och går. Ibland känns de av och ibland inte.
    M2B har inte klagat för jag har gjort det mesta när han inte varit hemma.
    Är för det mesta lugn och njuter, men ibland känns det lite deppat eftersom det snart är över. Det är ju bara en dag i ens liv...... :( :)
    Bilder kommer naturligtvis!!!

Anja74
    Det kommer att bli fint med cellofanpåsarna med godis i, det är jag övertygad om.
    Jag har gjort vita askar till våra gäster och stoppat i Mentos (mint och frukt) och en drinkbiljett.

Madlin
    Cellofan kan man köpa i de flesta butiker som har presentpapper. Jag brukar använda det mycket till olika korgpresenter eller blompresenter. Ser lite lyxigare ut då.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7