• mammacatta

Äntligen fredag del 10

Nu är det dag för en till!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

Plus de som är här.

• Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • mammacatta

Hade skrivit jättelångt och sen hände studsiga benet.

Om det här kan jag nästan garatenra chock: min mor var exakt lika. Fick veta om mormorstatusen och var SNÄLL i 3 år, men gled tillbaka i våras till sitt vanliga... trevliga? jag.
    Nu är man åter degraderad till jobbskit-mottagare och allmänt projektions-objekt.
    Gable skrev 2007-09-09 17:28:47 följande:
    Mera om svärmor:Hon är till och med JÄTTEGLAD över att hon ska bli farmor. Ska betala det mesta vi har köpt till bebisen bara vi talar om hur mycket vi har lagt ut. Inga kvitton eller sånt behövs, bara hon får veta en klumpsumma.Hon till och med berättade att någon bekant till henne hade sagt att som farmor fick man bara köpa kläder på Polarn o pyret. Hon undrade om det var så och i såfall vad ville vi ha?!Sa jag att jag är i fullständig chock????Eller är det så att hon har ändrat strategi för att förvirra fienden?!
  • mammacatta

Fru Hilde skrev 2007-09-09 20:15:20 följande:

Nä, jag har nog fått mer än en varning *rodnar* Men ingen som jag förtjänat...
    Tsssss....

Du hade BERGIS kallat henne h*ra eller anklagat henne för att ha r*sa g*mm*st*vlar!
  • mammacatta

äntligen på väg skrev 2007-09-09 20:40:03 följande:

Jag ligger nog efter i antal inlägg: 1135 ...
    Liten men naggande god!
  • Fru Hilde

Näh, i den tråden blev jag definitivt inte varnad. Jag kommer ihåg den Men jag har ett bestämt minne av en MC som blev mer än lovligt illförbannad Med rätta iofs för det är synnerligen oklokt att skriva om otrohet på en bröllopssajt... synnerligen oklokt!

• janos

Hej hej allihopa!

Gable, vad trevligt med att få träffa en trevlig svärmor. Man får gratulera

Äpv, jag ska genast titta förbi ditt krypin och titta till kissekatterna.

Mc, vart är du och jobbar?

Idag åkte syster hem och det var ett HELVETE att lämna av henne på flygplatsen. Jag fasar för lördagen, då mamma och hennes karl åker hem ..................men till dess ska vi bara njuuuuuta av att ha mamsen här.

Snyggve är så go och äter mycket bra. Alla berömmer oss för hur stilig han är. *mamma ler stolt så klart* Idag har förresten navelstumpen ramlat av *plopp*

• Fru Hilde

heja Snyggve och snyggves mamma och pappa !!!

Nu kom jag just på nåt. det jag fick en varning för ungefär samtidigt som ni andra fick det. det var nog en religionsdiskussion där jag var för OT och skrev något som gissningsvis tolkades som negativt gentemot judar Jag skrev att det var svårt att vara jude... men glömde skriva att jag nog var en lite av en sådan själv... hmmm skulle nyanserat mig mer än jag gjorde... resultatet var att jag fick en liten tillsägelse har jag för mig.

• mammacatta

Men tillsägelser får man hela tiden, det är varningarna man håller rätt på...
    Najs förresten att lyckas få till att vara nasse när du är jude!
    Fru Hilde skrev 2007-09-10 21:57:47 följande:

heja Snyggve och snyggves mamma och pappa !!! Nu kom jag just på nåt. det jag fick en varning för ungefär samtidigt som ni andra fick det. det var nog en religionsdiskussion där jag var för OT och skrev något som gissningsvis tolkades som negativt gentemot judar Jag skrev att det var svårt att vara jude... men glömde skriva att jag nog var en lite av en sådan själv... hmmm skulle nyanserat mig mer än jag gjorde... resultatet var att jag fick en liten tillsägelse har jag för mig.
  • mammacatta

Snyggve är ett fint namn på en bäbis - håll kvar det!

Du och jag är SÅ olika janos så det FINNS inte - jag skulle (och gjorde om jag inte minns fel) sparkat ut mina släktingar med buller och bång om de fick för sig att campa här mitt i förlossningstider!

• mammacatta

*klipper in vad jag skrev på ett annat ställe*

Hursomhelst så fick jag världens chockbesked nu.
    Jag har haft det lite hejjigt med min akassa, de är lite... off. Jag hade dagar, fick fler och lite pengar(en klump) men skulle betala tillbaka en stor summa(lika stor klump). Jag överklagade naturligtvis *fniss* och behold: de tar mina dagar och ger mig MER pengar. Det betyder att jag inte har så mycket som en vecka kvar och är därmed hänvisad till amv och deras IQ-befriande sysselsättningar.

Jaja.
    Jag KOMMER att få jobb, det är bara en tidsfråga. jag står på tröskeln till att få långa vik hela tiden, styper förmodligen på att jag bara hatar Reggio Emilia...

• mammacatta

Vi har snart snubblat in på 1000 här, med de förra...

Svar på tråden Äntligen fredag del 10