• mw1

Vad skall jag göra?? Strippa på svensexa..

Hej
    Idag sitter jag och tänker..(bruden) alltså ..min blivande man fick äntligen sin efterlängtade svensexa(igår).. jätte roligt och äntlien tänkte jag så läng han har tjatat om denna svensexa.
    Men jag känner mej ledsen..att man hittar på tokiga och skojiga saker med den blivande brudgummen tycker jag är helt okej.. men en betald strippa!!! Som strippade av alla kläder helt naken alltså inför min blivande man.. Och hans respons var att det är ju inte mitt fel, det är ju innte jag som har bokat inn henne. Men det var skit kul och ytterligare en sak som jag kan stryka från min lista.. Jag bara "Va" jag blir äklad av hela grejen.. Är det så här jag vill ha det när jag gifter mej.. Är jag överkänslig??? eller mesig?? Det jobbiga i allt är att för ca 1,5 år sedan var min blivande otrogen mot mej och viserligen har jag förlåtigt och lagt det bakom mej. Men jag har inte glömt det... Så nu med det hät med strippan så kommer massa känslor upp.. Vad skall jag göra? Vi har 2 barn ihop och jag älskar han, men allt känns så jävla jobbigt just nu.. Vi gifter oss om ca: 1 månad.. Har du någon liknande erfarenhet eller om någon har varit i samma sitts..maila mej..

• Svar på tråden Vad skall jag göra?? Strippa på svensexa..
  • kentfantast

Eh, lugna dig. Som det skrivits ovan, det är ju inte direkt så att det är han som bestämmer den dagen...

• Lainan

Jag kan inte förstå hur man kan bli så otroligt upprörd som Ung Fru verkar bli. Jag har full förståelse för de kvinnor som inte uppskattar det, men ärligt "dumpa det aset" är inte det lite väl magstarkt?

Jag fick som sagt en strippa på min möhippa, jag har inget emot att titta på porr och jag kan tala om för min man vilka män jag tycker har ett fördelaktigt utseende (i de fall han hade frågat mig) - gör det mig till världens största skitstövel?

• Brud!

Jag tycker att de flesta överreagerar. Spelar roll om han ser en naken tjej, tror du inte han gör det på andra ställen i samhället? TV, filmer, internet, tidningar osv. Och det behöver inte vara porr för det. Jag resonerar så här, vill han hellre ha henne än mig och tycker att hon är finare, bra! Då kan han säga det till mig innan bröllopet. Då var det iallafall inte han och jag som var menade för varandra ändå. Då slipper vi spendera 125 000 på ett bröllop i onödan.

Låt han titta på andra eller se strippor. Hade han verkligen velat gå därifrån hade han gjort det, tro mig. Nu gjorde han inte det. Och? Han vill ändå gifta sig med dig, det säger han ju!

Jag förstår inte vad som är så farligt med att se en annan människa naken, det är det ju mest naturliga som finns. Även om de åmar sig och har sig....

• Brud!

Och för övrigt håller jag helt och fullt med Lainan.

Jag är en sån tjej som kan säga till min man: Kolla den tjejen, är inte hon fin?? På samma sätt som jag kan säga samma sak om män.

• Joleen

Lainan:

Bra sagt! *applåderar* Har samma inställning själv, kolla på andra tjejer får han gärna göra, bara han kommer ihåg att jag är snyggast, smartast och bäst i sängen

Nej, skämt åsido, jag tror att om man är för hård och blir sur/svartsjuk om ens partner t ex kommenterar en annan tjejs utseende så kommer inte det resultera i att han slutar tycka att andra är snygga, bara att han slutar säga det till dig. Själv skulle jag tycka att det var hemskt om min m2b kände att: "nej, det kan jag inte säga till Joleen för då kanske hon blir ledsen/sårad/svartsjuk". Jag vill hellre att han ska känna: "faan vad coolt att jag kan berätta sånt för min kvinna utan att hon känner sig mindre älskad/hotad!".

• fåttettryck-ochblivithennesman

har inte läst hela sista sidan men vill säga till jessisca:
    jag har tolkat de mer "positiva" inläggen annorlunda än att TS inte skulle ha rätt till sin åsikt eller nåt - utan snarare som mildrande/lugnande inlägg, och det kan ju vara till hjälp när man är upprörd att inte enbart höra en massa kommentarer som bara spär på.

Det här med att m2b skulle ha ansvar, som någon menade, att redan i förväg undanbe strippa, tycker jag är litet mycket begärt - det skulle vara om man verkligen hade sina misstankar.
    Men ibland vet man ju inte ens om att det blir svensexa (jag väntade mig ingen alls).

Jag vet allvarligt inte vad jag skulle ha gjort, men röra skulle förstås definitivt vara out-of-the-question. Jag hade nog också gått om strippan vänt sig specifikt till mig. Eller så hade jag gått i vilket fall.
    Ingen aning, jag skulle lika gärna kunna vara helt förlamad av pinsamhet, eller så fanns det kanske ingen annan väg ut än förbi strippan? - I så fall skulle jag också hellre sitta kvar...
    Men i grund och botten tycker jag att det är ett förnedrande inslag, säga vad man vill om att de "bara gör sitt jobb".

Vad bra att ni kunde prata ut om det.
    Jag tänkte också på just detta att kompisarna kanske inte visste om allt.

Att prata med bruden inför svensexan är alltid en bra idé för då kan man "godkänna" konceptet utan att avslöja något för m2b - p.s.s. så ventilerades någon idé inför möhippan med mig och jag svarade vad jag trodde hon skulle tycka.

• Brud!

Varför ska bruden godkänna en svensexa? Låter patetiskt i mina öron. Och trångsynt...

• hew

Man kanske kan visa respekt för varandra !! Helt enkelt

• Brud!

hew

Hur menar du då? Ska den blivande mannens kompisar visa respekt mot den blivande frun geonom att låta henne godkänna en svensexa?? har du nånsin hört en blivande man som fått godkänna en möhippa? Det har inte jag iallafall....Låter otroligt nedkränkande, precis som om de inte är ansvarsfulla noga att fixa det själva. Tycker de att en strippa är en kul grej så är det deras val, ju. Och som sagt, mannen kan ju alltid gå därifrån, vilket jag aldrig hört att nån gjort. Vet ni varför mannen inte går?? Jo, för han gillar det han ser.

• fåttettryck-ochblivithennesman

Håller med Lainan, Brud! och Joleen.

Jag tror det är en omöjlighet att alla tycker att frun/mannen är snyggast i världen. Man älskar varandra för så mycket annat!
    Och tur det för om det bara var utseendet skulle ganska många leva ensamma (eller leva med den som är näst-näst-näst-...-snyggast för att de snyggare var upptagna?)
    Nej, det krävs annat för att man ska vilja leva tillsammans resten av livet, som väger mycket tyngre än snygg kropp.

Dock skulle jag nog vid närmare eftertanke förmodligen ha gått om en strippa dykt upp, då min fru t.o.m. kan knäppa av tv:n när det visas en naken kvinnokropp i en film (vilket ju inte är särskilt ovanligt även i i övrigt bra filmer). Men återigen: blir man riktigt överrumplad så vet hjärnan ibland inte vad den ska göra - men den klarar nog av att hitta var den verkliga gränsen går, som Brud! poängterar.

Svar på tråden Vad skall jag göra?? Strippa på svensexa..