• mw1

Vad skall jag göra?? Strippa på svensexa..

Hej
    Idag sitter jag och tänker..(bruden) alltså ..min blivande man fick äntligen sin efterlängtade svensexa(igår).. jätte roligt och äntlien tänkte jag så läng han har tjatat om denna svensexa.
    Men jag känner mej ledsen..att man hittar på tokiga och skojiga saker med den blivande brudgummen tycker jag är helt okej.. men en betald strippa!!! Som strippade av alla kläder helt naken alltså inför min blivande man.. Och hans respons var att det är ju inte mitt fel, det är ju innte jag som har bokat inn henne. Men det var skit kul och ytterligare en sak som jag kan stryka från min lista.. Jag bara "Va" jag blir äklad av hela grejen.. Är det så här jag vill ha det när jag gifter mej.. Är jag överkänslig??? eller mesig?? Det jobbiga i allt är att för ca 1,5 år sedan var min blivande otrogen mot mej och viserligen har jag förlåtigt och lagt det bakom mej. Men jag har inte glömt det... Så nu med det hät med strippan så kommer massa känslor upp.. Vad skall jag göra? Vi har 2 barn ihop och jag älskar han, men allt känns så jävla jobbigt just nu.. Vi gifter oss om ca: 1 månad.. Har du någon liknande erfarenhet eller om någon har varit i samma sitts..maila mej..

• Svar på tråden Vad skall jag göra?? Strippa på svensexa..
  • Damen i röd hatt

Trist att han ställer upp på de värden som strippen står för och accepterar den som säljer sin kropp för att tjäna pengar.

• kentfantast

Har inte läst hela tråden men min man fick oxå en strippa, trots att hans bröder varit tveksamma och sagt att han nog inte skulle uppskatta det. Det gjorde han inte heller, men höll god min och satt kvar trots att han tyckte att det var aspinsamt...

Du känner ju som du känner liksom. Själv vart jag inte så sur, kanske bl a för att jag kände till hans reaktion, men samtidigt var det väl kanske inte nåt som HAN beställt?! Han ville kanske inte heller göra dem ledsna... Ni kan väl försöka prata om det?!

• friis

Hu, det här äe just vad jag oroar mig för att de ska hitta på på min M2B´s svensexa. Dessutom undrar jag, hur går det till? Strippar de bara och går sen? Man har ju hört talas om hur de sätter nakna i knät och att allt möjligt händer... Förstår inte er som säger att det är ok...vill kräkas av bara tanken... Dessutom varför är det ok bara för att man kan man skylla på att det är svensexa? Det är väl-krasst- en dag som alla andra och man är väl tillsammans lika mycket för det? Varför är det ok att vara smått otrogen på sin svensexa? Då borde det vara ok närsomhelst, i så fall..
    Skulle tycka att det var fruktansvärt jobbigt efter många år tillsammans.
    Usch, det här är ett hett ämnte för mig!
    TS: Hoppas jag inte fått dig må ännu sämre, jag känner verkligen med dig!! Lycka till!!

• Snart_FruL

Beanr1 Jag skulle inte se det som att min m2b var otrogen om han fick en strippa på sin svensexa, lika lite som jag tycker han är otrogen om han tittar på en tjej som solar topless på badstranden.

Dessutom så skulle det dyka upp en strippa på svensexan så är det inget min m2b aktivt har valt, utan nåt hans polare hittat på.

• Fru Henax

Bearnr1! "Varför är det ok att vara smått otrogen på sin svensexa?" Kanske det är så att vi som inte ser en strippa på svensexan/möhippan som "hela världen" därmed heller inte anser det att vara "smått otrogen"!
    Förresten kan jag heller inte resonera i termer om lite- eller mycket otrogen.

Nåväl TS, du är uppenbarligen ledsen över det som har hänt. Om din blivande man visste om dina åsikter/tankar/känslor när det gällde stripp på svensexan så tycker jag att han borde undvikit det. Inte alltid så lätt kanske att resa sig upp och gå ifrån sina vänner men väl värt det! Säkert att den tidigare otroheten "förvärrar/förstärker" dina känslor... Hoppas innerligt att ni på något sätt kan reda ut detta!

PS! F.ö. tycker jag det är lite trist när man som tjej anser att man just som tjej klarar av en strippa, "fnittrar" osv. Medan man förutsätter ett grottmännisko-beteende hos männen, "blir hårda i brallan".

• hew

Män är ju tydligen fortfarande grottmänniskor i vissa lägen !

Allt hänger ju på vart man drar gränsen för otrohet när det gäller det snacket.

En vän till min blivande skickade ett mms till mig på "en" snopp, jag reagerade inget alls, tills han sa att det var hans " snopp", och då berättade jag det för min sambo som blev vansinnig, han tyckte det var att gå över gränsen.

Såå gränsen är ju olika, det är inte bara vi tjejer som reagerar.

• bröllops häxan

Jag tycker att man måste fråga sig om det är ok att gå och titta på en strippa i andra sammanhang. Om man inte tycker det så varför skulle det helt plötsligt vara ok på en möhippa/svensexa. Förstår inte skillnaden? Det är väll den då då att man själv inte bestämde över situationen. Men man kan alltid välja att sitta kvar eller inte. Det gäller både tjejer och killar.

• Jeaneteloing07

Om det är OK med strippa på svensexan så är det ju OK att ha strippor på fester även efter vigseln. Eller varför inte strippor på bröllopsfesten? Eller strippor på alla slags fester som män har?

Jag skulle inte acceptera att min man och hans kompisar hade strippor på fester när träffas utan oss tjejer. Eller ha strippor på festen när vi är med.

Svar på tråden Vad skall jag göra?? Strippa på svensexa..