• Junibr­ud 2008
    Äldre 10 Jun 16:53
    88320 visningar
    53 svar
    53
    88320

    Bröllop för bara närmaste familjen

    Vi kommer nog bara vigas inför närmaste familjerna (hans + min). Jag ser så många som ska ha många gäster och storslagna bröllop.

    Finns det nån mer än vi där ute som bara ska ha närmaste familjen med eller kanske bara Ni två på tu man hand?

  • Svar på tråden Bröllop för bara närmaste familjen
  • Madele­ene
    Äldre 11 Jun 21:18
    #0

    Fast man ska ju inte vara säker på att det inte kommer bli tal/möhippa/svensexa/etc för det kan ju även de närmsta stå för också.

  • Septem­bersol
    Äldre 11 Jun 21:53
    #0

    För oss har det varit viktigt att känna efter vad som är "vi" och inte tänka på det som man borde göra. Vi kom fram till att vi vill att dagen ska vara så personlig som möjligt och att en stor middag med traditionsenliga tal etc. inte riktigt är "vi". Alla släktingar och vänner är inbjudna på vigselakten och sedan tar vi emot med smörgåstårta och kaffe i församlingshuset. Senare på eftermiddagen/kvällen har vi valt att bjuda föräldrar, syskon, syskonbarn och våra närmsta vänner till en för oss mycket personlig plats där vi kommer att ha middag och dans hela kvällen lång. Vi kommer att bli cirka 20 personer på själva middagen/dansen. Istället för presenter kommer alla att få en uppgift som man kan känna sig bekväm med. Vi har även valt att skicka ut personliga inbjudningar, det vill säga alla inbjudningar är olika, där vi skrivit några rader vad dessa människor betyder för oss. Detta känns som "vi" rakt igenom. Sedan kommer det att bli klänning, håret, blommorna ja, all utstyrsel som ett brudpar har. Det viktigaste är nog att i alla lägen fråga sig - är detta något som vi vill? Om det sedan blir ett stort bröllop eller ett mindre bröllop spelar mindre roll, bara det känns bra i magen.

  • best_f­riends­80
    Äldre 12 Jun 10:08
    #0

    Vad tycker ni om detta? Vi blir ca 25 st på festen är det inte lite slöseri o slänga ut pengar på en dj? vad skulle ni göra?

  • Zozo
    Äldre 12 Jun 11:23
    #0

    Vi var ju 30 som sagt, men det kändes fel med dj sa vi körde med bra ljudanläggning och playlist. Det gick jättebra och det var bra fart. Det kräver dock en hel del arbete innan, med val av musik och ordning pa latar etc.

  • midsum­mer
    Äldre 12 Jun 13:11
    #0

    Vi är som sagt 20 pers. Har gjort några blandskivor och gjort låtlistor till dem så folk kan önska låtar ändå. Jag sökte bla här på BT på låtlistor och fick hur mycket låtförslag som helst! Tycker inte det behövs DJ när det är så litet. Men det är ju upp till var och en...

  • Junibr­ud 2008
    Äldre 12 Jun 20:38
    #0

    Vi kommer välja bort sånt som dj/musik & dans. Även möhippa/svensexa.
    Låter det knäppt?

  • MrsNil­sson
    Äldre 12 Jun 20:54
    #0

    Junibrud 2008 : Vi ska inte heller ha dj, dans eller musik så nej jag tycker inte det låter knäppt ;) . Vad det gäller möhippa/svensexa så vet vi inte, det bestämmer ju inte vi :) .

  • Ansu
    Äldre 12 Jun 20:56
    #0

    Junibrud 2008, Hej här är en till som bara ska ha ett litet bröllop med endast de närmaste närvarande. Det känns helt rätt för oss att ha det i liten skala. Vi blir bara våra föräldrar, syskon och de 4 närmaste vännerna.

  • Ansu
    Äldre 12 Jun 20:59
    #0

    Junibrud 2008. Kom en ska till.. vi har också valt bort musik och dans...och vi har bett våra vänner att inte annordna någor hippor eller sexor.. vi hoppas de respekterar detta.
    Vi berättade också i inbjudan att vi inte vill ha några bröllopspresenter utan att vi värdesätter deras närvaro.

  • 15sept­brud
    Äldre 13 Jun 11:57
    #0

    vi kommer inte heller ha dj. vi kommer ha musik på playlist att "mingla" ev dansa till efter middagen.. vi hade tänkt dansa bröllopsvals iaf ja eller tryckare till "vår" låt..

  • Blir_F­ru_070­7
    Äldre 13 Jun 12:40
    #0

    Vi kommer att gifta oss i år 7 juli, vi har valt familjen (som blir 15 personer), ngr släktingar o två vänner och det blir totalt 29 personer. Vi har vigsel i kyrkan kl.14 o efter det skumpa, smörgåstårta, kaffe och bröllopstårta i församlingshemmet bredvid kyrkan. Vi har inget speciellt program, men vi har nog placeringskort så att vi vet att alla par får sitta bredvid varandra o så. Efter kaffe och tårta så åker jag och min man till sommarstugan och har middag med vin bara vi två. :)
    Vi ville inte ha ett stort bröllop där man måste vara nervös inför själva arrangemanget, där man råkar släktingar som man inte råkat på 10 år och där alla pengar går till festen i stället för ngnting som man hellre vill ha. Vi är inte så förtjusta i att sitta på långa middagar utan vill hellre vara bara vi två. :)
    Jag ska ha en brudklänning som jag köpte relativt "billigt" (second-hand, billig är kanske fel ord), brudgummen har kostym och vit slips.
    Det är inte många dagar kvar, och då det ändå är mycket som ska planeras (beställa bukett, boka tårtor, prata med fotograf, gå igenom vigseln med präst och kantor) så är jag så GLAD att vi inte dessutom har ett stort bröllop med mat, alkohol o dans! Tänk vad mycket jobb det är med ett stort bröllop, då ett litet ändå kräver en hel del!

  • luzors­us
    Äldre 13 Jun 12:40
    #0

    vi gifter oss idag i rådhsuet istan. Mammorna, pappa, min bror , hans syster, vår dotter kommer närvara. Sen har vi en balunsfest på lördag för alla vänner, blir väl 40 pers.

  • kasper­2
    Äldre 23 Jul 01:54
    #53

    Nu finns det ett utmärkt erbjudande för att transportera flyttfirma priser de lägsta priserna i staden från ett utmärkt företag som transporterar nästan allt. Jag har använt sina tjänster tre gånger och är mycket nöjda med pris och leveranshastighet.

Svar på tråden Bröllop för bara närmaste familjen