• Dalabrud-07

Dalabrudar 2007 del 4

Här går det undan!
    Redan inne på del 4 av våran tråd!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 4
  • Akvavit

Jag har kollat på Dansa i Falun, de har inte direkt standard danser. Salsa var tydligen nytt för i år, men varken bugg eller vals kunde jag hitta där...

• Melvira

Jag ska gifta mig i Furudal nästa sommar! Vill gärna höra av någon annan som haft sin fest på Furudals Bruk. Vill veta allt!!

• Akvavit

Vi hade tänkt ha fest på Furudal, hade pratat med dem fast de kunde inte riktigt säga 100% ja eftersom de ska byta värmesystemmi vinter. Men nu hade det strulat med en av familjerna som äger boendet, så de ska stänga ner det under vintern! Jag blev superbesviken, vi hade bokat Boda Kyrka, nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra. Kanske får ta alltihop i Falun ändå....

Är det någon som vet om något mysigt kapell i Falun med omnejd som inte ligger alltför långt bort. Känner till Sundborn och Torsång, men kanske att det är lite långt om man ska festa i Falun...?

• Dalabrud-07

Akvavit - RG´s dansstudio i Falun (tror det hette så)

• Melvira

Akvavit:
    Vet du att det finns en fin lokal i Boda? Bodamål heter den och är matsalen till skolan mitt i Boda. Jag har varit där på en bröllopsfest och det var jättefint. De hade ca 90 gäster. Boende finns ju i Rättvik!!
    Om du inte varit in där borde du se hur lokalen ser ut, jag tycker att det är fint. Stort fint kök också!

• Bara 6 veckor till fru

Akvavit!!

När ska ni gifta er??

• Akvavit

Bara 6 veckor till fru,
    Vi gifter oss i februari, det ska säkert funka för er. Hon sa att de håller på att ragga folk som kan ta hand om boendet nu under hösten för att klara de bröllop som redan är inbokade. Ni kommer säkert inte märka av det.

Melvira,
    Jo, jag känner till Bodamål, men vi vill inte att gästerna ska behöva åka så långt efter festen till sitt boende, för då tror jag att festen kommer ta slut tidigare. Antingen kommer folk känna att de behöver vara nykrta för att kunna köra till RÄttvik, eller så kommer alla samåka i taxi vilket betyder att alla ändå drar samtidigt... Hellre att vi åker en bit efter kyrkan till festen, dvs i så fall ha festen i Rättvik också...

• MissTess

Akvavit:

Bara så du vet så har taxi i Rättvik lagt ner...

Ring Orsa Trafik någon vecka innan bröllopet och tala om att ni ska ha fest och att ni är då i behov av taxi.
    Det gjorde jag och det skulle då enligt dom förhoppningsvis finnas taxi den kvällen. Bara det att när gästerna ringde och skulle beställa skulle dom få vänta 1,5 timme...

• Akvavit

MissTess,
    Ja du ser, då måste folk alltså ha egen bil för att komma ner till Rättvik...eller så får man hyra buss, men det känns så tråkigt att alla måste dra samtidigt.

Nej, det får nog bli fest någon annanstans, antingen då i Rättvik eller flytta alltihop till Falun.

Är det någon som känner till något om stiftsgården i Rättvik?

• Akvavit

Hmm...kans vara på min egen fråga :)
    Stiftsgården verkar fint, men man får inte servera alkohol där...så det går faktiskt bort... :)

• Akvavit

Ni som ska gifta er på Furudals bruk, tog ni cateringen via Ullis som de tipsade om? Hur mycket kostar det per kuvert, och vad betalar ni mer för, typ personal, dukar....?

Är bara nyfiken så jag kan jämföra bättre vad det skulle ha kostat oss om vi varit där...

• Bara 6 veckor till fru

Akvavit!
    Vi har beställt via Ulli en buffe, bra pris och verkar vara hur proffsiga som helst. Känner mig mycket nöjd och lugn.
    Ca 300-;. Det ingår allt personal, dukning, korkavgift porslin.

• mimmisen

Hejsan!
    Tänkte hoppa in här jag också om det går bra. Gifter mig den 15 september i Rättviks kyrka. Bärjar bli lite smått nervös nu när det snart är dags. Ska prova klänningen sista gången på torsdag. Hoppas att den sitter bra:)

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 4