• Dalabrud-07

Dalabrudar 2007 del 4

Här går det undan!
    Redan inne på del 4 av våran tråd!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 4
  • Lamea

Jag gifter mig i St.Skedvi där jag är uppväxt, men jag har bott i Sthlm ett tag och nu bor jag utomlands sedan i vintras, så på sätt och vis kan man säga att det är på annan ort.

Jag får verkligen lägga på ett kol om vi ska hinna klart med alla förberedelser. På onsdag går flyget mot Sverige och då är det väl bara att tuta och köra..

• madlin

Lamea: oj då, där ser man! Va roligt! Det blir ju tajt med tid men det grejar ni lätt :D Du har ju en fördel att du är uppväxt i trakten!

• Dalabrud-07

Lamea - jag ska också gifta mig i St.Skedvi kyrka . Du hade den 14/7 va? Helgen efter oss i så fall!

• Lamea

Ja, det stämmer, 14 juli smäller det! Dalbrud, om du gifter dig den 7 juli vet jag nog nästan vem du är?! Fast det kanske är fler bröllop den dagen? Min tärna ska på bröllop då.

• Dalabrud-07

Lamea - då vet du nog , om vi pratar om samma person. Hon var och provade sin tärn-klänning idag, så fin så, smet in och tittade då vi också var i Borlänge.
    Såg att du bodde utomlands - ja, då vet jag vem du är också! Även om jag inte känner dig .

• Dalabrud-07

Fast det är fler vigslar den 7/7, har hört nåt om 3 stycken, fast jag vet inte om det stämmer, stressigt värre....

• MissTess

Mindre än 3 veckor kvar nu...
    Tror vi har allt under kontroll. Ska prova kläderna en sista gång nu till veckan, och träffa prästen, sen är nog allt klart.

Hoppas på finare väder bara! Ser ju inte så ljust ut just nu...

• mrsfiffin

Ja, vi hoppas också på bättring med vädret, men mycket kan hända; även på två veckor som vi har kvar nu. Midsommar kan ju vara rättå kyligt, men efter dess brukar det vara lite varmare...vill jag minnas ;)

Idag har vi gått igenom programmet med vår toastmaster. Det kändes bra; en del detaljer kring vilket rum fikat ska severas i är fortfarande lite oklart, men det gör ju inget. Det kommer ju hinna lösa sig innan det är dags.

Nu skulle jag behöva ordna två viktiga saker; att gå in skorna ordentligt samt att bli något lite solbränd. Man vill ju inte se ut som ett spöke och ha skavsår dessutom. Tråkigt noga har jag en öm fotled efter en fotbollsmatch för en vecka sedan, men den hinner nog bli lite bättre.

• Lamea

Dalabrud; jag tror att jag kommer att ha världens sötaste tärna, håller du inte med!? Klänningen är jättesöt, hon har mailat över några kort.

I helgen shoppade jag loss ordentligt och har nu inhandlat både skor och handväska, hjärtformade stora ballonger, 8 runda lampskärmar till dansbanan, papper till vigsel- och festprogram och 150m sidenband. I´m in heaven!

• Dalabrud-07

Lamea - klänningen är jättefin och hon passar verkligen bra i den!
    Träffade henne och K i går, dom var hem till oss och gick igenom lite tider och vad som ska göras mm. Hon sa nåt om att du hade handlat en del

Håller också tummarna för att vädret blir bättre. För min/våran del gör det inget om det är dåligt nu, bara det är fint den 7/7

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 4