Dalabrudar 2007 del 4
Här går det undan!
Redan inne på del 4 av våran tråd!
Här går det undan!
Redan inne på del 4 av våran tråd!
torulf - Stort Grattis!
Idag har vi varit och övar en sista gång i kyrkan. I går var vi och beställde tårtan samt betalade maten och handlade lite dricka och snacks. Skönt att så mycket är gjort redan.
I morgon ska vi och hämta kläderna, prova en sista gång först. Pojkarna ska även till frissan.
Nu är man gift
Känns helt underbart, men lite kontsigt att allt är över nu, allt planerande och så som man hållt på med så länge.
Dagen blev i alla fall helt fantastisk, bättre än vad jag hade tänkt mig!
Tur med vädret hade vi, klarade oss från regnet. Var väldigt nervös när vi skulle gå in i kyrkan, hade så ont i magen, men allt släppte så fort vi började gå.
Många tårar blev det, Åsa Lejonclou lämnade nog inte ett öga torrt med sina vackra sångröst.
Festen var grymt rolig. Bandet var hur bra som helst, och våran toastmadame var helt underbar. Hon hade grejat och fixat lite lekar som vi inte visste om.
Vi åkte till bröllopssviten vid 01.30, dom sista gästerna lämnade festen 05.30
Ska fixa lite bilder sen, men nu ska jag bara ta det lugnt och njuta av att vara fru!
MissTess , Grattis! Låter härligt, tur med vädret då :)
Var gifte ni er? Vad hade ni för band som spelade (och hur mycket kostade de)?
Själv ska jag gifta mig i vinter i Dalarna, så jag fiskar nyttig info :)
Vi gifte oss i Rättviks kyrka.
Bandet heter Sound Unit(bytte nyligen namn, tidigar Högtryck)
Kommer från Mockfjärd.
Du kan maila mig: theresehell@yahoo.se så kan jag berätta mer om priser och så.
Finns nu lite bilder på: www.pixbox.se/alb_show_id471441_page0.html
Kommer mera sen.
MissTess
Grattis! Vad fina ni är! Jag ska också gifta mig i Rättviks kyrka i augusti. Så roligt att se bröllopsfoton därifrån. Ni har inga foton från kyrkan??
Äntligen är man gift!
Synd bara att allt är över på en enda dag...
Eh, ja alltså foton tagna INNE i kyrkan! Sorry!
AnnaH:
Tack!
Inga bilder inne i kyrkan just nu, men det kommer framöver.
Lycka till med bröllopet!
Ja, så då kommer här min berättelse om min bröllopsdag tillslut:
Natten till den stora dagen sov vi i vår sommarstuga. Jag och tärnan gick upp halv åtta på bröllopsdagen och började locka hennes hår med detsamma. Ute var det soligt, men molnen närmade sig. Vi tog en liten frukostpaus, men höll annars på med hennes frisyr till strax efter nio då vi packade ihop oss och åkte till herrgården där vigseln och festen skulle äga rum. Lite nervös, men inte alls mycket var jag (dock hade jag inte lyckats sova så jättemycket).
Vi checkade in i sviten och gjorde en del annat pyssel/stämde av litegrann med personalen innan jag gjorde klart tärnans frisyr. Sen bytte vi plats och jag fick min frisyr fixad samtidigt som jag började med min sminkning lite under tiden... det var hyfsat med tid, men inga stora marginaler, så det gällde att vara effektiv.
Vi åt pastasallad till lunch och drack ett par klunkar champagne i förebyggande syfte ;) Sen duschade vi av oss och sminkade oss klart. Regnet hade börjat ösa ner ute, men vi hade redan på förmiddagen bestämt oss för att flytta in vigseln, så det kändes okej ändå.
Hela tiden fram tills nu hade tärnan, jag och min m2b varit i samma rum. Men inför brudpåklädningen smet jag och tärnan iväg och gjorde detta, samt fotade en del.
När jag sedan skulle gå ut och visa mig för min m2b blev jag jättekänslosam och hade inte långt till tårarna. Hans reaktion var precis densamma. Han tyckte att jag var jättevacker och fick tårar i ögonen. Vi kramades en stund innan vi gick ut och träffade fotografen. Regnet hade nästan helt upphört så fotograferingen blev utomhus, vilket kändes jättebra.
Efter fotograferingen hade vi en halvtimme på oss att bara ta det lugnt innan vigseln. Vid det här laget var vi inte alls nervösa; skönt.
En stund senare stod min m2b på plats vid vigselförrättaren och jag befann mig en halv trappa ned med min pappa vid armen och tärnan bakom mig. När musiken började så ökade hjärtslagen ordentligt och det kändes helt fantastiskt, lite pirrigt och framförallt rörande.
Vigseln var alldeles perfekt. Jag trodde att jag skulle gråta floder, men inte en tår svämmade över. Allt kändes så overkligt och stort. Jag njöt varje sekund. Vår tärna och hennes man gjorde två helt fantastiska musikframträdanden, som imponerade stort på alla. Ungefär en halvtimme lång blev vigseln, vilket kändes alldeles lagom. Det var varmt i salongen där vi var (medan regnet bokstavligt talat öste ner utanför fönstrena) :) Så det kändes som att en längre vigsel hade blivit jobbig.
Nyvigda och lyckliga (och svettiga) tågade vi ut och smet sedan iväg några minuter för att samla oss innan festen började. Det var verkligen att rekomendera att ta några minuter ensamma innan man tar emot alla lyckönskningar m.m.
Festen var superlyckad med god mat, vackra och roliga tal samt lagom mycket dricka. Tårtan blev fantastisk och sen var det party med dans och mingel fram till ca halv tre på natten då vi stupade i säng.
En helt sagolik dag som jag aldrig glömmer.
Det är underbart att vara fru!
Lycka till alla ni som har ert kvar. Tänk på att njuta av varje minut!