Dalabrudar 2007 del 4
Här går det undan!
Redan inne på del 4 av våran tråd!
Här går det undan!
Redan inne på del 4 av våran tråd!
Madlin: hade du nån rolig rekvisita på dina bilder?...eller har du några andra bra tips, vilka bilder blev bäst som du tog? Ska till fotograf och fota min box om tre veckor
snart Jockes fru:
Mja, jag valde att bara ha underkläder som jag ska ha på mig på bröllopsdagen. Sen sista bilderna jag tog blev dock utan bh'n men kylda mina "behag" med händerna.
Jo, jag hade ett par höga stövlar på en bild som jag vet han gillar *s* Den blev lite humoristisk ;)
Valde istället att ha bakgrunder som piggade upp det utan att sticka ut för mycket.
Lite detaljbilder är alltid roligt tycker jag, men de är smaksak!
Har tyvärr inga direkta tips... :S
madlin: ok, tack ändå för ditt svar...
hade varit roligt och sett alla andras bilder för inspiration, men på nåt sätt hajar jag att inte så många lägger ut dom
Kommer knappast skylta med mina..
snart Jockes fru: he he, jaaa... de är inte direkt några man visar för okända människor på ett forum nej. Dock har jag visat dom för mina systrar, för jag ville ha lite feedback med nya ögon. Men de är väl de enda plus den blivande som kommer se dom *s*
madlin- vad tyckte syrrorna då? är du nöjd? är dom i färg eller svart/vitt?
Ett tag tänkte jag ta med min tärna som chaufför när jag ska plåtas så jag kan tippa i mig lite alkohol kommer vara sjukt nervös, men insåg att jag vill knappast ha publik så jag får gott köra själv
Är i alla fall en kvinnlig fotograf som jag haft lite kontakt med innan...
Hon har lovat att hon ska göra mig lite "hot" så jag får väl lita på det
snart Jockes fru: jodå jag är rätt så nöjd, jag har ju tagit dom själv med hjälp av fjärrutlösaren och riggat upp lite bakgrunder i sovrummet/vardagsrummet. Var lite rädd att de skulle kännas b-igt, och därför visade upp det för systrarna som trodde ja fotat mig i studio.
Ja, drick nåt glas vin före om du känner för det. Det kan hjälpa nerverna lite och du slappnar nog av mer. Tror nog det kommer gå utmärkt!!
Låter ju hur kul som helst med fotograferingen. Men jag hade nog också sett till att klunka lite vin först..
Med planeringen går det iallafall sakta men säkert framåt. Tärna och bestman är informerade och solist till vigseln är preliminärbokad.
Vi kommer att ha festen vid en sommarstuga precis vid vattnet. Vi caterar all mat och hyr in porslin och personal. Det finns en dansbana med tak och bandet som ska spela efter middagen är bokat. Dryck är inhandlat från Talinn men kommer att kompletteras från systemet. Partytält är fixat och likaså transfer från festen till boendet för gästerna.
Klänning och blommor får jag kika mer på efter midsommar. Mamma hjälper mig med hår och smink. (Ev. även naglar, men jag tror jag föredrar naturliga.)
Och sen har vi som sagt hur mkt som helst annat kvar att ordna med... Vilken himla tur att det snart är semester!!
Åh, ska iväg och prova kläderna idag! Ska göra ett taktiskt drag, stanna och köpa en godispåse (muta!) till lillkillen, 3½ år, han tyckte det inte var så roligt när vi var där i december och provade första gången. Tur att nästa grabb är lite större, 12 år, han gör iallafall som man säger, utan att lägga sig ner på golvet och skrika .
Sen får grabbarna gå på stan lite medans jag provar min klänning. Är lite orolig att jag inte kan ha den, har gått upp något kilo.... Jaja, det visar sig, annars får jag väl titta på en annan då.
Lamea: då sätts högre växeln in efter midsommar då om jag förstår dig rätt, spännande! Gifter du dig på ennan ort?
Dalabrud-07: hoppas mutan funkar bra och läänge! Bra med mutor ;)
Lamea: åh... va jag skriver som en kråka då! "Gifter du dig på en annan ort?" ska de vara! :D