• Dalabrud-07

Dalabrudar 2007 del 4

Här går det undan!
    Redan inne på del 4 av våran tråd!

• Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 4
  • Dalabrud-07

I går var sambon och hämtade sin ring som dom har gjort om, efter hans egen ritning! Den blev jättesnygg! Passade på att lämna in min för putsning också.
    Sen hade han en överraskning med sig hem. Han hade varit och köpt den parfymen jag ville ha, slog på stort så jag fick hudkräm i samma doft också! Han hade även köpt nytt rakvatten till sig själv! Oj, vad gott vi kommer att lukta!

I går betsällde jag även jordgubbar till minglet, skönt att kunna pricka av ännu en sak och idag ska sambon beställa maten, nu när vi vet hur många som kommer.

Själv håller jag på att bli sjuk eller nåt. Har en fruktansvärd hududvärk, från morgon till kväll, har haft i flera dagar. Fryser och har ont i hela kroppen. Borde egentligen vara hemma, nerbäddad i sängen, men plikttrogen som man är så sitter jag på jobbet, få se hur länge jag orkar bara...

• madlin

Skulle ju verkligen vara ens värsta mardröm, att man blir sjuk lagom till bröllopsdagen! :o

Idag ska jag o sambon åka iväg på shoppingrunda, ska kika efter lite underkläder, gästbok att fixa till själv och andra småsaker som inte blivit inköpta ännu.

Så blir det väl att man äter ute också, får se vart vi hamnar nånstans.

• Dalabrud-07

Är hemma från jobbet idag, i förebyggande syfte. Vill inte bli sjuk nu! Dom blev lite sura på jobbet, speciellt eftersom jag gör min sista vecka där innan jag byter jobb, men det får dom ta. Tänker inte ligga sjuk om 2 veckor....

• mrsfiffin

Bra Dalabrud-07, om du är "plikttrogen" annars (som du skrev tidigare) så kan du faktiskt tänka lite egoistiskt den här gången. Heja dig! Nu håller vi tummarna för att du (och alla vi andra) är pigga och friska på bröllopsdagen.

Jag ringde en salong idag och bokade en tid för att snygga till mina naglar. Hade egentligen inte tänkt att göra det på salong, men vad sjutton...man gifter sig bara en gång ;) På onsdag nästa vecka ska jag dit (tre dagar före bröllopet). Ska bli härligt att bli omhändertagen i ca 90 minuter. Fram tills dess så ska jag se till att hålla mina händer snygga bäst jag kan, men lite extra handcreme och manikyr.

Snart kommer min tärna hit och så ska vi göra en sista provsminkning. Vi kommer bli såå fina så.

• Dalabrud-07

torulf - jag är faktiskt hemma idag också.... Inte för att jag tror att jag behöver det, utan i förebyggande syfte. Sen hinner jag ju med lite smågrejer som måste fixas .

Jag ska också göra naglar på salong. Har aldrig haft såna naglar förut, så det blir en ny upplevelse. Kan inte ens ha långa naglar i jobbet, så dom är oftast ganska korta... Blev väldigt glad när jag fick presentkort på det hela av mina föräldrar, i namnsdagspresent! Skönt att slippa en utgift iallafall .

I går gjorde jag klart toa-korgarna samt handlade lite mer innehåll till dom, så nu är dom helt klara. Ska ställa i ordning allt nere i garaget, så vi inte glömmer nåt när vi ska köra iväg allt.

• mrsfiffin

Ja just det....toa-korgar skulle man kanske ha. Det har vi inte tänkt på. Hinner ju faktiskt fixa det om vi vill. Jag ska höra med m2b vad han tycker. Det är ju faktiskt lite kul; en schyst gest gentemot gästerna. Samtidigt är det ju inte nödvändigt.

• Dalabrud-07

Hej alla!
    Känner att jag inte varit inne här så mycket på sistone, men det är lite körigt nu . Har dessutom börjat på nytt jobb i måndags....
    Sitter och har lite ont i huvet nu. Var på möhippa i går!

Kl: 10.00 kom det en motorcykel in på gården (till saken hör att jag tog sovmorgon och gick upp 9.40...). Av kliver iallafall en snygg kille och frågar om jag bor här.
    Shit, tänker jag, jag har inga kläder på mig...
    Snabbt på med lite anständigt och tar emot kuvertet han hade med sig. i det låg det en lapp med instruktioner om att hämta ett paket bakom maskinhallen.
    Sagt och gjort. I det låg ett par jättefina randiga pyjamasbyxor, en silvrig skjorta samt enn hemsk blommig slips, en tiara och en keps.
    Satte på mig allt + skinnställ och hoppade upp på cykeln. Sen bar det iväg! Vi åkte säkert 45 minuter innan vi landade på torget i den staden jag är uppväxt. Pratade lite med Ola, som han hette, innan alla kompisar sprang fram.
    Fram med champangen, klockan 11.00 på morgonen....
    Fick en engångskamera och en lista med saker jag skulle fota. Det gick i rasande takt.
    Åkte sen lite bil, stannade för vätskepaus, och dags för ögonbindel. Åkte sen ännu mer bil, långt ut på en grusväg. Stannade och vi befann oss mitt ute i skogen, på ett gammalt bruk, där var det Hälso-mässa under helgen. Först hade vi lite picknick, fick god kyckling-sallad med tzatziki och bröd.
    Gick runt och tittade på alla saker. Gick ner till sjön där jag fick lite fortvård, i vattnet från sjön - iskallt!
    Sen fick jag rida lite häst.
    Det kändes att dom väntade in något. Mycket riktigt. Klockan 15.00 skulle jag vara med på yoga. Har aldrig gjord det i hela mitt liv. Var en ny upplevelse! Det är nog inget för mig, har nog inte rätt kroppsform för det hela . Sen ska man nog vara nykter - jag hade fullt sjå att hålla balansen i alla poser + att jag fick sendrag i fötterna , men kul var det.
    Packade in oss i bilarna igen och åkte tillbaks mot stan.
    Stannade för glasspaus - gott! Sen var det dags för ögonbindel igen *suck*. Åkte mer bil och när vi stannade nästa gång var det dags för Floating. Hade aldrig provat det innan heller. Sån himla skön känsla. Att bara flyta omkring inne i den där tanken, i mörker, till skön avslappnande musik. Efter det satt vi kvar där en stund och drack ännu mer cider.
    Ut i bilen igen, med ögonbindel, igen! Åkte ännu mer bil, fast det kändes som om vi bara åkte runt kvarteren en stund. Vi stannade och jag leddes ut ur bilen och när dom tog av mig bindeln stog jag mitt emot min blivande man utanför en restaurang. Då hade han varit på svensexa hela dagen, dom tog han efter mig, så jag visste inget.
    Då var det dags för mat! Jättegott!
    Efter det valde några att åka hem medans vi fortsatte till en närliggande stad där dom haft triathlontävlingar, så vi hamnade i öltältet där.
    Kom nog hem runt 2 i natt.
    Hade en jättetrevlig dag! Det var så roligt att det var så många med! När vi var tillsammans och åt så var vi säkert runt 30 personer. Skitkul var det!
    Men, som sagt var, vi är lite sega i dag....

• mrsfiffin

Hej alla brudar/fruar!

Nu är jag fru!!! Bröllopet blev helt perfekt! Allt var underbart. För er som har ert kvar vill jag bara säga: NJUT AV ALLT och var lagom nervösa.

Jag ska berätta om hela vår dag vid något tillfälle snart. Just nu är jag bara trött och lycklig!

• madlin

Dalabrud-07: grattis till en skön möhippa!!

torulf: STORT GRATTIS! Va härligt att du/ni blev så nöjd/a!! Ser fram emot en berättelse senare :)

Idag ska jag på provuppsättning+smink, har inte många idéer själv så hoppas tjejen jag ska till kan hjälpa mig. Har ju en till provuppsättning närmare bröllopet också, så jag känner mig rätt lugn ännu med de.

• MissTess

torulf:

Stort GRATTIS! Skönt att allt gick bra!

Här vart det möhippa förra helgen, 7 tjejer kom hem och "kidnappade" mig, helt oväntat. Det vart en hel dag: tivoli i Leksand, midsommarfirande i Rättvik (med olika uppdrag), middag i Tällberg och avslutade på Dössberget i Bjurs på Pumpbolaget.
    Blivande fick sin svensexa i fredags, så om nån var på Peace & Love och såg en utklädd tomte så var det han

I morgon ska vi träffa prästen, sen är nog allt klappat och klart inför lördagen, jag går och tänker på det hela dagarna och går igenom dagen från morgon till kväll, försöker komma på om det är något vi glömt...Men det känns som vi har allt under kontroll. Nu är jag redo att bli fru!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 4