• ewa.naslund

Bröllop på Gotland

Hej!Jag ska gifta mig på Gotland i Juli och har hittat ett ställe på nätet som ordnar bröllopspaket som heter Villa Alskog, finns det någon som har gift sig där och vet hur det är? Jag undrar även om någon kan rekommendera något bra ställe att äta bröllopsmiddag på för ett mindre sällskap på 8pers? Sist men inte minst så undrar jag om någon har pris och tips på någon salong som både sminkar och sätter upp bröllopsfrisyr? Mycket frågor...hoppas någon har svar

• Svar på tråden Bröllop på Gotland
  • Fru Lydahl

Vi försökte också förklara vad det var och att det var väldit populärt just nu men dom verkade inte så intresserade...
    Det slutade med att vi fick sy upp en till blivande.

Lycka till !

• Madeleine

Hej tjejer!

Jag ville ju starta en mailgrupp, men uppslutningen blev inte riktigt så stor. Kanske är det bättre att fortsätta inläggen här? Det går ju oxå bra!

Jag skulle verkligen behöva eran hjälp nu. Jag har bokat tid hos Anna-Karin på Hår och Sånt för smink och bruduppsättning, samt för mina två tärnor. Jag har varit inne på hennes fina hemsida, där hon har en massa bilder på de uppsättningar hon gjort. Jag tycker de är jättefina bakifrån, men liksom lite tråkiga fram. Hur ska jag säga, det sticker liksom ut "ludd" (korta hårstrån) i pannan osv. Jag tycker det ger ett lite rufsigt och slarvigt intryck..... Jag bor inte på Gotland och behöver verkligen er proffs-hjälp. Känner ni till henne? Är hon bra? Känner ni oxå till en frisör som heter Richard på Richards hårstudio (södertorg)? Vet ni något om honom och hans uppsättningar?

Snälla ni, jag vore så glad om ni rådgjorde med mig i denna fråga!

• Fru Lydahl

Jag har varit och klippt mig en gång hos Anna-Karin och blev rätt nöjd, men jag är väldigt petig med mitt spikraka hår... Min man går och klipper sig där och han blir fin i håret. Men jag vet inget om hur hennes uppsättningar är. Richards hårstudio däremot har jag hört genom bekanta ska vara väldigt bra.

• Madeleine

Ja, att Richard är duktig på att klippa och färga osv tvivlar jag inte alls på. Men jag undrar hur hans uppsättningar är? Hmmm. Svårt det där. Jag tvekade lite på honom för när jag var där var det urskitigt i hela salongen och på golvet. Hår och färg och prylar ÖVERALLT! Och jag började fundera. Hur skall det gå att få in mig, mina 2 tärnor, sminkös och två frisörer där? Dessutom går det ju inte att klä på sig där, hela klänningen kommer att bli förstörd.

Hos Anna-Karin verkar det i alla fall fräscht och hon sminkar och gör allt....
    Usch var svårt. Jag är helt rådvill.

SNÄLLA HJÄLP!!!

• Vendela

Madeleine,

Jag har valt Anna-Karin och är helt säker på att det kommer att bli bra. Ska dit och prata igenom det hela med henne ordentligt tre veckor innan vigsel. Hon har mitt fulla förtroende.

Lycka till!

PS. När gifter du dig? Jag kan kanske rapportera efter vår vigsel i maj. DS.

• Madeleine

Vendela!

Det vore jätte-snällt om du kunde tänka dig att rapportera till mig när du varit hos Anna-Karin i Maj! Jag gifter mig inte förrän 19 Juli.

Hoppas du får en underbar dag!

• Meddelande borttaget
  • monalisa

Madeleine!

Har själv bokat Richards för håruppsättning fast det är Tare som ska göra den, fick du_inga_ bra vibbar...*orolig*

• Vendela

Vem ska fixa era blommor alla gotlandspar?
    *nyfiken* Vi låter Linds göra jobbet.

• Bröllopstokiig

Jag gjorde mina bordsdekorationer själv. Köpte "bunt" rosor på Linds små skålar och oasis på ÖB. Tyckte själv att dom blev jättefina och betydligt billigare än att beställa.

Lycka till!

• Vendela

Vi ska också göra alla dekorationer själva. Gjorde du din brudbukett också?

• Fru Lydahl

Näe buketten beställde jag på Linds. Jag har för längesedan jobbat i blomsteraffär och det är betydligt svårare att få den riktigt bra att den håller och så. Men också mycket pga tidsbrist, även om man skulle vilja göra allt för att det är så kul så måste man försöka inse att man inte hinner. Ta inte på er för mycket, det gör bara att det känns tungt och stressigt.

• Fiffi

Vi har beställt blommor hos Irisdahls, de verkade jättebra. Funderar på att även beställa bordsdekorationerna där... någon som har aning om prisläge för dek.?

• Fru Lydahl

Nyfiken hur det går för alla "Gotlandsbrudar". Det börjar väl att dra ihop sig för de flesta nu?

Nyfiken fru.

• Vendela

Ja, det drar verkligen ihop sig! 2 1/2 vecka kvar. Sitter just nu och färdigställer festprogrammet. Allt tar längre tid än man kunnat ana. Beställt blommor på Linds. Ska binda min egen bukett men låter dem göra ett blomdiadem samt corsagen. Alla bitar börjar falla på plats. Budgeten är spräck för länge sedan och vi funderar över hur vi ska få fatt på de sista slantarna...

Pirr pirr i magen känns det!

kram

• Fru Lydahl

Ett tips vänta med att skriva ut festprogrammet till i stort sett samma dag. För det är alltid folk som inte kan komma för dom är sjuka eller det har hänt något. Vi hade flera som inte kom och vi fick reda på det dagen före eller samma dag...
    Allt kommer att gå jättebra.

Lycka till!

• juli03

Hallå!

Tänk vad tiden går fort!Jag minns när vi satt och planerade i december..:)

Vilken kyrka är det du gifter dig i vendela?

Vi har drygt 2 månader kvar och nervositeten börjar visa sig.Det mesta är klart och bokat,men det finns ännu sådant som inte går att fixa förrens dagarna innan.

Kram på Er

-L-

Svar på tråden Bröllop på Gotland