• ewa.naslund

Bröllop på Gotland

Hej!Jag ska gifta mig på Gotland i Juli och har hittat ett ställe på nätet som ordnar bröllopspaket som heter Villa Alskog, finns det någon som har gift sig där och vet hur det är? Jag undrar även om någon kan rekommendera något bra ställe att äta bröllopsmiddag på för ett mindre sällskap på 8pers? Sist men inte minst så undrar jag om någon har pris och tips på någon salong som både sminkar och sätter upp bröllopsfrisyr? Mycket frågor...hoppas någon har svar

• Svar på tråden Bröllop på Gotland
  • Lillstrumpa

Hej Fru Lydahl!

Självklart får du vara med i mailgruppen!:)

Det är alltid bra att ha någon som redan är gift att bolla tankar och ideér med.

Må gott!

-L-

• Alexis

Hej Lillstumpan och alla andra!
    Här är tjejen som gifter sig i Vallstena igen. Jag har ännu en fråga till er Gotlänningar. Vart hyr man kläder till killen? Det vore så bra om det gick att fixa sånt på ön. Är Norrgatt ett bra ställe att köpa tårtan ifrån? Det blev visst 2 frågor, och det kommer säkert 100 till! Tack på förhand Alexis

• Alexis

Hej Lillstumpan och alla andra!
    Här är tjejen som gifter sig i Vallstena igen. Jag har ännu en fråga till er Gotlänningar. Vart hyr man kläder till killen? Det vore så bra om det gick att fixa sånt på ön. Är Norrgatt ett bra ställe att köpa tårtan ifrån? Det blev visst 2 frågor, och det kommer säkert 100 till! Tack på förhand Alexis

• Lillstrumpa

Hyra kläder till mannen gör du på Ekströms kläder som ligger på östercentrum.
    Jag tror att Norrgat gör kanongoda tårtor!Dom har lång erfarenhet.Visby hotel gör också fina och goda tårtor.Ring och fråga vem som är billigast!

-L-

• Anonym

Tack så mycket för tipset om hyra kläder till min prins!

• Fru Lydahl

Du kan även hyra jacket på Julia Hultgren som ligger på Adelsgatan. Ang tårta så är Wisby hotel dyrast på ön men gör helt klart den vackraste och den var även god. Siesta på Östercentrum och Märthas Cafe gör även dom bröllopstårtor.

• Vendela

Är ni ute efter frock coat kan man inte hyra det på Julia men i svart på Ekströms. (inga andra färger tror jag) Tänk på det om ni liksom vi är ute efter detta plagg! Vi får hyra på fastlandet!

Lycka till!

• Fru Lydahl

Jaha då har dom fått in Frockcoat på Ekströms nu då! För när vi skulle gifta oss 15/6-02 fanns det ingen på Gotland som hyrde ut frockcoat. Dom visste inte ens vad det ar för något...?! Men det va ju positivt.

• Lillstrumpa

Fru Lydahl:
    Jag dom har fått in det i år. Vi frågade nämligen också efter det, och då sa dom att de skulle få in det under våren. Vi skall gå och prova ut en idag!

• Vendela

Ja, vi var inne och tjatade på dem tidigt i våras och då visade de bilder på några svarta de skulle ta hem till våren. Vi ville dock inte ha en svart så vi fick fixa på annat håll. Det stämmer, någon i personalen såg helt frågande ut när jag frågade efter det! hihihi! Nu vet dem vad det är iaf

Svar på tråden Bröllop på Gotland