• ewa.naslund

Bröllop på Gotland

Hej!Jag ska gifta mig på Gotland i Juli och har hittat ett ställe på nätet som ordnar bröllopspaket som heter Villa Alskog, finns det någon som har gift sig där och vet hur det är? Jag undrar även om någon kan rekommendera något bra ställe att äta bröllopsmiddag på för ett mindre sällskap på 8pers? Sist men inte minst så undrar jag om någon har pris och tips på någon salong som både sminkar och sätter upp bröllopsfrisyr? Mycket frågor...hoppas någon har svar

• Svar på tråden Bröllop på Gotland
  • Lina C

Hej!

Vad kul att se att vi är så många som ska gifta oss på Gotland. Själv gifter jag mig den 9/8-03 i Gammelgarns kyrka med efterföljande fest på Badpensionatet i Ljugarn.
    Nu undrar jag om det är ngn som kan tipsa om ett bra coverband på ön. Dessutom är vi på jakt efter ngn som kan sjunga (typ två låtar) i kyrkan, gärna ngn med lite gotländsk dialekt.
    Är det ngn av er som har ngt bra tips?

• camilla

Hej
    Vad kul att någon mer ska gifta sig i Ljugarn och Gammelgarn.Fast vi ska gifta oss nästa sommar.

• Anonym

Vi gifter oss i vår på stranden i Ljugarn. Ska bli såååå mysigt. Vi blir alltså några stycken som vigs på samma plats!

Lycka till ni andra!

kram

(anonym på grund av hemligt bröllop)

• Anonym

Vi gifter oss också på Gotland den 7 juli i Vallstena kyrka. Det skulle vara jättekul att höra hur ni har lagt upp ert bröllop. Min pappa är från Gotland och jag har tillbringat varje sommar där. Jag älskar ön! Har någon bra förslag på Gotlänsk förätt?

• Anonym

Jag är 28 och min blivande är 30, vi har två barn oxå

• Lillstrumpa

Hej anonym!
    Välkomen till tråden Gotland!

Vi skall ha kajpsoppa som förrätt,det är nog ganska typiskt gotländskt.

Vart skall ni hålla festen?

-L-

• Anonym

Är det någon som vet en bra och inte allt för dyr fotograf som vill jobba lite extra?

• Anonym

Tack Lillstumpan för att du vill hjälpa oss fastlänningar med tips! Kanonsnällt.
    Vi gifter oss i Vallstena och har även festen där. Skulle vara jättetacksam för hjälp med bra sminkställe och fotograf.

• Lillstrumpa

Anonym:
    Vi har bokat hemlins foto som kommer att kosta ca 2300 Kr.Ring dom och fråga priser,dom finns på Gula sidorna.
    När dte gäller sminkning finns Faci it på öster centrum och H2o på Adelsgatan. Jag tror även att du kan ringa till frisörer som Sax & cam för att se om dom sminkar.Jag vet iaf att vissa av dom är utbildade i Make up.

-L-

• Fru Lydahl

Hej !

Jag är ju visserligen redan gift men hjälper också gärna till med tips och ideer. Gifte mig i sommras på Gotland. Hänger gärna med i mailgrupp om man får som gift kvinna...??!!
    ottonie67@hotmail.com

Svar på tråden Bröllop på Gotland