• ewa.naslund

Bröllop på Gotland

Hej!Jag ska gifta mig på Gotland i Juli och har hittat ett ställe på nätet som ordnar bröllopspaket som heter Villa Alskog, finns det någon som har gift sig där och vet hur det är? Jag undrar även om någon kan rekommendera något bra ställe att äta bröllopsmiddag på för ett mindre sällskap på 8pers? Sist men inte minst så undrar jag om någon har pris och tips på någon salong som både sminkar och sätter upp bröllopsfrisyr? Mycket frågor...hoppas någon har svar

• Svar på tråden Bröllop på Gotland
  • Lillstrumpa

Hej Ewa!

Jag och min blivande skall hålla hela festen på Villa Alskog och har bara gott att säga om dom.Bra och snabb service. Om du skall sätta upp ditt hår och sminka dig i Visby rekomenderar jag Frisörkompaniet och en tjej som heter Linda,kanonduktig tjej.
    Jag kan rekomendera Donners brunn,om ni skall äta middag, ligger i Visby.Det finns massor av matställen runt hela ön.Gå in på gotland.net och sök på restauranger.

När går allt av stapeln? Jag gifter mig också i juli, den 12:e.

/ L

• ewa.naslund

Hej Lillstrumpa!! Tack för ditt svar! Ok, kul att du bara har gott att säga om Villa Alskog, vi funderar på det alternativet men vet inte riktigt om vi bara skall äta bröllopsmiddan där eller beställa hela deras bröllopspaket. Vore kul att höra hur det är där från någon som redan har gift sig där. Annars har vi bokat bröllopssviten på Wisby Hotell men den kostar 4700 + tillägg om man inte vill lämna rummet jättetidigt morgonen efter. Jag gifter mig den 19:e juli. Vad kostar det att sminka sig och sätta upp bröllopsfrisyr på Frisörkompaniet? Har du telefonnummer dit?

///E///

• Lillstrumpa

Hej igen

Telefonnummret är: 0498-277599. Jag tror att uppsättningar kostar runt 1500Kr,det skulle jag betala. Smink kostar 350 Kr/ timme,och det skulle ta ca 45 min.

Jag var precis inne på Villa Alskogs hemsida och drömmde mig bort för ett slag..!Jag har bekanta som har varit där på kärleksweekend,och dom har gett gott betyg,så jag är inte speciellt orolig.Dom är även med i "Kulinariska Gotland",vilket betyder att dom endast handlar med gotländska varor,och har stor klass på sin mat.Dessutom är det superbilligt!
    Vi var där ute och tittade runt jul,och gillar man det gammla blandat med nytt så är detta super.Vi kommer att få abbonera hela villan gratis om många utav våra gäster väljer att bo kvar,vilket vi tror.Ett dubbelrum kostar 700 Kr/par inkl frukost.Dessutom får vi bo gratis i en utav deras bröllopssviter,och bada i deras kungabad,mys...!

Kommer du från ön eller har du släktingar här?

/L

• ewa.naslund

Hej Lillstrumpa! Det verkar bara vara vi som är intresserade av bröllop på gotland. Nej jag kommer inte från ön, jag är från Sthlm. Kul att dina vänner var nöjda m Villa Alskog. Jag har mailat dem idag för att få veta vad det kostar m hela deras bröllopspaket + smink + fotograf & bröllopsmiddagen. Inte vigseln dock för den anordnar vi själva eftersom vi känner en präst på Gotland och han ska viga oss i sin kyrka. Har du köpt klänning än? Jag skulle helst vilja hyra -Lillys har fina klänningar men inte många för uthyrning. Har du fler tips??

Ewa

• björnis

Hej tjejer,

Ewa - vilken kyrka ska du gifta dig i på Gotland?

• Madeleine

Hej tjejer!

Lilla jag ska pckså gifta mig på Gotland, i Levide Kyrka på Södra Gotland! Åhh, vad jag längtar! Jag gifter mig oxå den 19 juli. Är också på jakt efter frisör och smink. Min blivande är Gotlänning men vi bor i Stockholm. Vilken anknytning har ni? Är det någon som bor på Gotland nu?

Kram,

Madeleine

• Anonym

har nån av er bokat fotograf? har ni någon att rekommendera?

/K

• Madeleine

Kanske, om du visar vem du är?

• Lillstrumpa

Vi har bokat Hemlins för foto.

Madeleine: jag bor på gotland och är gotlänning.Men har bott i Stockholm under ett antal år.Vart bor ni övriga?

• ewa.naslund

Lillstrumpa..hur mycket kostar Hemlins att anlita?? Kan va bra att få ett hum om priserna. Mvh, Ewa

Svar på tråden Bröllop på Gotland