• ewa.naslund

Bröllop på Gotland

Hej!Jag ska gifta mig på Gotland i Juli och har hittat ett ställe på nätet som ordnar bröllopspaket som heter Villa Alskog, finns det någon som har gift sig där och vet hur det är? Jag undrar även om någon kan rekommendera något bra ställe att äta bröllopsmiddag på för ett mindre sällskap på 8pers? Sist men inte minst så undrar jag om någon har pris och tips på någon salong som både sminkar och sätter upp bröllopsfrisyr? Mycket frågor...hoppas någon har svar

• Svar på tråden Bröllop på Gotland
  • Meddelande borttaget
  • Vendela

Hej tjejer!

Vi gifter oss på Gotland i vår. Jag är bördig från ön men bor inte där numera. Vi ska anlita Bildvision för fotografering. Har tittat på deras bilder och fastnade direkt för dem. Håret fixar jag på Hår&Sånt hos Anna-Karin. Tror det blir jättebra. Villa Alskog är dessvärre inte alltid lika "serviceminded" som några nämde ovan utan vi har fått vänta länge på svar och uppgifter från dem. Det verkar vara lite olika alltså.

Lycka till!
    Kram

• Meddelande borttaget
  • Lillstrumpa

Tråkigt att höra att Villa Alskog är dåliga på service....Mot oss har dom bara varit trevliga och tillmötesgående.Hur har dom bemött Er?

Kul att så många som skall gifta sig på ön!
    Fiffi: jag är från Väskinde och hade faktiskt den kyrka i åtanke när vi valde. Har du någon anknytning dit?Vart skall ni ha festen?
    Vi gifter oss i Alskog kyrka som ligger precis brevid villa Alskog.

Lycka till alla!

-L-

• Fru Lydahl

Jag har dessvärre inte heller hört så bra saker om Villa Alskog men jag vet inte av egen erfarenhet. Tips på ställen på södra Gotland att äta bröllopsmiddag: Konstnärsgården i Ala där är JÄTTE FINT, Restaurangen på Gumbalde golfbana i Stånga.

Jag själv är redan gift på ön förra sommaren. Vi gifte oss i Visby Domkyrka 15/6 2002.

• Bröllopstokiig

Lillstrumpa:
    Vad smidigt att kyrkan och festlokalen ligger så nära varann! Jag har inte varit i Ahlskog men det ser himla fint ut på bild! Vi valde Väskinde för det är den kyrka som min bilvandes familj har mest anknytning till (de bor inte i Väskinde men ganska nära). Tycker den kyrkan är väldigt mysig, fast det finns ju så otroligt många fina kyrkor på Gotland.

Ska ni ha någon speciell Gotländsk mat? Kommer din blivande (och ni andra) också från Gotland? Vi ska inte ha det på bröllopsmiddagen men dagen efter (vi ska ha lunch på söndagen) blir det nog lite saffranspannkaka!

• Lillstrumpa

Hej Fiffi!

Både jag och min blivande kommer från ön. Jag från södra gotland och min blivande från stenkyrka,ligger i närheten av Lummelunda.

Vi skall inte ha gotländskt tema på festen.Dom har en meny som endast är gotländsk,men vi har valt annat.

Ja många fina kyrkor finns det här! Jag vet så många som är underbara,men man måste ju bestämma sig!

Muramaris och Villa Alskog är lite samma stil på. Dom har båda utställningar i trädgården på sommrarna. Vi är väldigt nöjda med vårat val.

Skall ni har stor fest? Vi blir ca 65 pers.

Vi kanske kan mejlas?

*kram*

-L-

• Madeleine

Wow vad kul att denna tråd fortsatt så långt!

Vi skall som jag skrev gifta oss på Gotland och har bokat Elisabeth Båvelid. Vi har träffat henne och det känns jättebra!

Tjejer: Vilka datum gifter ni er? Vi gifter oss den 19 Juli. Vore liksom kul att se hur vi planerat, och om alla skall gifta sig samtidigt eller helt olika. Hur gamla är ni? Jag är 27 och min blivande 25. (Ibland är man bra nyfiken ;) hihi)

Det vore kul att hålla kvar denna tråd och hålla kontakten genom planeringen. Eller ha en mailgrupp för att skrivas lite om Gotlandsplaneringen? Vad tycker ni? Jag tar gärna på mig att starta en mailgrupp. Det är ju lite svårt ibland att planera för att ha bröllopet där, men inte bo där....

Skriv mera!

Kramisar,

Madeleine

• Lillstrumpa

Hej Madeleine!

Jag tycker att en mailgrupp låter super!Det är så kul att läsa om andra som skall gifta sig på ön.
    Jag hjälper gärna till att kolla upp saker för er som inte är bosatta här.
    Min mejladress är:lindamartelleur@yahoo.se

Kram

-L-

• Fiffi

Hej Lillstrumpa och ni andra!
    Låter jättekul med en maillista, jag är gärna med (fast vill inte så gärna skriva ut mailadressen här)!

Vi gifter oss den 28 juni. Idag har jag ringt och bestämt tid för att träffa frissan, fotografen och prästen i mars (vi bor inte på Gotland så det blir lite mycket att träffa alla dagarna innan bröllopet), hoppas det blir bra.

Hur går det för er andra? Kram från mig!

Svar på tråden Bröllop på Gotland