• ewa.naslund

Bröllop på Gotland

Hej!Jag ska gifta mig på Gotland i Juli och har hittat ett ställe på nätet som ordnar bröllopspaket som heter Villa Alskog, finns det någon som har gift sig där och vet hur det är? Jag undrar även om någon kan rekommendera något bra ställe att äta bröllopsmiddag på för ett mindre sällskap på 8pers? Sist men inte minst så undrar jag om någon har pris och tips på någon salong som både sminkar och sätter upp bröllopsfrisyr? Mycket frågor...hoppas någon har svar

• Svar på tråden Bröllop på Gotland
  • Lillstrumpa

Vi har räknat ut att det skulle kosta 2300 Kr inkl. milersättning. Jag har även mejlat till Elisabeth Bådelid,duktig fotograf.Men jag har ännu inte fått något svar från henne.

Vilka har Ni tänkt anlita?

• ewa.naslund

Ja nu när du säger att de kostar ca 2300 å Hemlins så låter de klart intressanta! Har även emailat dem men får väl inte svar förrän efter helgen. Annars har jag ju hört att Bild Vision ska vara bra men jag vet inte..Jag meddelar dig när vi bestömmt oss för allting så får du veta!
    Mvh,
    Ewa.

• Meddelande borttaget
  • Anonym

Är det nån som vet om man kan gifta sig i de gamla kyrkoruinerna i Visby?

Hälsningar från Anonym

• Lillstrumpa

Till Anonym:

Ring och fråga vid Visby stift.Jag antar att det går i vissa. Jag var på ett barndop i Elingheims ödekyrka för några år sedan.

Lycka till!

• Fru Lydahl

Ja du kan gifta dig i kyrko ruinerna. Om jag minns rätt är det länsstyrelsen eller kommunen du skall kontakta. Men du måste ordna med stolar/bänkar och präst själv.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej alla!
    Ska också gifta mig på Gotland i sommar (men är inte bosatt där, min blivande kommer dock därifrån). Jag har bokat frisören på Hästgatan (heter den så, går ner från Österport), någon som vet om de är bra? Fotografen är Elisabeth Båvelid. verkar jättebra.

• Lillstrumpa

Frisören du menar måste vara Sax & Kam. Dom är duktiga.Jag var där när jag satte upp mitt hår för en bal.

Elisabet är en kanonduktig fotograf!Jag vill också ha henne,men vi tyckte att det blev lite för dyrt.

Vart på Gotland skall du gifta dig?

/ L

• Fiffi

Lillstrumpa:
    Kul att du har bra erfarenheter av frisören! Det är ju alltid lite knepigt när man inte bor där, har aldrig klippt mig på Gotland faktiskt. Vi ska till Gotland nu i vår och då har jag tänkt gå dit så de får "känna" lite på håret (har fått tips att det är bra).

Vi gifter oss i Väskinde 28 juni. Såg att ni ska ha festen i Villa Ahlskog, det ser jättefint ut! Ska ni ha vigseln där också eller?

• Sissi

Hej!
    Kul att det är så många som skall gifta sig på Gotland. Ni verkar ha lite koll och undrar om någon vet var man kan hyra häst och vagn och om det finns något bra band som kan spela på festen?

Ewa, Villa Alskog är ljuvligt, var där förra sommaren.

/Sissi

Svar på tråden Bröllop på Gotland