Nu har jag nästan glömt varför jag ville skriva nåt jag med, men någonstans på vägen, har läst hela tråden, kände jag att jag blev lite arg, eller upprörd snarare.. Ekonomi är ju alltid en känslig fråga, jag tycker att "bruden blå" satte huvudet på spiken i sin lista... Håller med! Men någonstans smakar det ju rätt illa när man (jag kan bara gå till mig själv) överväger ringar i 20 papps klassen o provsmakar tårtor för flera tusen, det är ju en sjuk värld! För 17!! Här oroar man sig om man ska välja duchesse eller chifong (whatever)medan så många i världen inte har mat eller vatten för dagen! (Har ni sett reklamen med en mamma som ger sin baby nappflaskan full med brunt diskvatten?)Då blir det snett, det känns inte bra! Ska jag vara super ärlig har jag även alltid stört mig på pappas flickor och pojkar som föddes med guldsked, aldrig behövt kämpa eller spara till något i hela sitt liv. Och ja! Det beror på avundsjuka, jag erkänner! Jag vill också ha allt jag kan önska mig. Endå inbillar jag mig att jag är lite duktigare än de som fått allt serverat o gratis. För jag har kämpat och jobbat sen jag var 14 år, (på olika sommar o helgjobb givetvis) Det är inte riktigt samma förutsättningar för alla här i världen helt enkelt. Och då, kan jag förstå att man undrar hur i hela friden man kan lägga så mkt pengar på ex en klänning. Inte sagt att jag inte hade gjort det själv vid möjlighet, kan jag inte svara för om möjligheten funnits... Apropå hjälporganisationer som togs upp tidigare här, någon skrev att folk som vill ge gör det till första bästa 90konto org. utan att kolla upp organisationen. Då vill jag bara säga, att ALLA organisationer med 90konton står under FRII, de kontrollerar samarbetspartners till olika organisationer, de står för etisk och professionell insamling och har full koll på var pengarna går och att en viss procent måste nå ändamålet, lever inte org. upp till detta blir man av med 90 kontot! Som hände med Cancer & Trafikskadades riksförbund om ni sett? Kändes bara tråkigt om man inte litar på de stora organisationerna längre som faktiskt går att lita på...okej hej! :)