• Brud i City

Räknar alla med att få en möhippa?

Jag är nästan övertygad om att jag inte kommer att få någon möhippa. Min tärna är utomlands tills någon dag innan bröllopet och mina andra vänner är utspridda över hela landet och umgås inte med varandra. Ingen känner sig alltså manad att ta tag i den och ingen av dem har vet heller att man ska ha någon eller "vad som är brukligt". Känns jättetråkigt men jag försöker att övertyga mig själv att det inte är möhippan som räknas utan själva bröllopsdagen och våra löften till varandra.

Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?
  • Bedbug

Tyvärr tror jag inte att det blir någon hippa för mig heller. Jag är den enda av tjejerna som bor på denna ort, jag har ingen tärna och jag är gravid.

Alltså blir det väl att sitta ensam på kammaren och hoppas att blivande makens sexa iaf blir minnesvärd och bra.
    Jag är dock lite oroad över att marskalken inte har hörts av och meddelat mig något datum för svensexan än bara. Det är bara 19 dagar kvar tills vi gifter oss och de skulle tydligen ha den på andra sidan Sverige, vilket innebär att det bara finns två helger att välja på.
    Kanske får vi varken hippa eller sexa... Det vore ju gräsligt synd.

• MrsMoreira

min möhippa är under planering! Jag var borta i lördags och när jag kom hem på kvällen berättade min m2b att någon ringt och att de ville ha tips av honom på sånt man kunde göra. Min m2b är så söt så han frågar mig för att jag verkligen ska få göra nånting jag vill :) Vi är inte så bra på att hålla hemligheter för varandra, så detta är ingenting konstigt :) Men jag sa åt honom att jag inte vill komma med idéer utan det får andra göra, jag vill inte veta vad som kan hända. Skönt att veta att det kommer bli nånting, min tärna kommer nämligen vara utomlands nästan hela sommaren.

• Hästsson

Brud i City,

Jag tänkte precis som dig innan bröllopet. Mina vänner bor utspritt, alla känner inte varandra och jag trodde ingen av dem skulle orka ta tag i en möhippa. Hade helt förlikat mig med tanken på att inte bli hippad och gladdes bara åt det stundande bröllopet. Blev därför grymt chockad när alla mina närmsta vänner en morgon stod utanför dörren!! Det var trots allt en person som tagit tag i saken, mejlat med min blivande och samlat ihop mina vänner till en mycket trevlig hippa.

Jag är tacksam för den, men allvarligt talat så är det inte minnet av hippan som värmer mest när jag tänker tillbaka. Vår bröllopsdag slår ALLT sånt med hästlängder!! Så var bara lycklig för att er dag närmar sig och se till att njuta av den i fulla drag!

• fridus

nä jag räknar inte med att få en möhippa, blir inte ledsen om jag inte får det heller. Känns inte så viktigt för mig faktist.

• Fru 2009

Jag kommer inte räkna med att få någon möhippa, och på sätt och vis kommer jag hoppas på att jag inte får någon. Kommer ha nog mycket att göra i alla fall känns det som...

• elvira78

Jag kommer inte att bli hippad. Litet bröllop, få vänner och dessa är utspridda över landet. Men jag eftersom jag är helt inställd på att inte bli hippad så känns det helt ok.

• Soofia

Hej!

Vill bara ge några lite hopp här! Jag trodde aldrig att jag skulle få en möhippa, min tärna bor på Corsica och dyker upp fredag kvällen före den stora dagen rätt sent. Mina franska vänner kan ju itne ordna något så klart och mina få svenska vänner här känner inte varandra så där mycket...I fredags blev jag totalt lurade av 4 stycjen, som hade ordnat en sådan trevlig kväll (ingen förnedring alls) och jag blev nästan gråtfärdig...

Så tro inte alltid att det inte blir något, man kan faktiskt bli förvånad!

• happily married

jag fick ingen möhippa men lika glad är jag för det :)

• Azacia

Tror inte jag får någon hippa, eller hoppas faktiskt att jag inte får det.

Få gäster, vänner utspridda överallt, fast tror att mina tärnor iofs skulle ordna en hippa, men det blir svårt för de jag vill ska vara där kan inte och då kan det lika gärna vara för min del.
    Vill nog hellre ha en skön dag tillsammans med mina tärnor och gå på spa eller relaxa å äta fin middag, istället för att ha en massa upptåg.
    Men jag kommer inte bli ledsen om det ändock blir en hippa av det traditionella slaget!!!

Min inställning är att det är bröllopet som är det viktiga, inte hippan.

• Felicity_Cute

Hej!

Jag tror inte att det blir någon hippa elelr sexa för mig och m2b. Vi har ju ett väldigt litet bröllop och det är ju bara syrran, min bästis och två vänninor till som i få fall skulle göra något. Men Det är ju ett väldigt litet gäng. Både tråkigt och skönt att det inte blir något.

JAg är så himla rädd att det blir något otäckt/otrevligt/mer roligt för de andra än för mig/supa mig under bordet eller liknande. För mig räcker det med typ badhusets egen spa avdelning eller sminkkurs eller något väldigt "snällt" och sedan ut och äta. För det är ju så svårt att samla vänner som är bort över halva sverige. Då är bara att träffas nog så roligt!

• snart är det dags!

Tror inte heller jag blir hippad.....men jag vill ju så gärna bli det! Det vore sååå kul!
    Men, men samma problem här, många vänner utspridda o som inte känner varandra o ingen tärna som "naturligt" tar tag i ngn hippa. o nu e det bara 4 helger kvar till bröllopet så det blir nog inget. Hade dock hoppats på min syster (ordande själv hennes hippa) o mina kusiner som jag umgås mkt med. de bor alla i samma stad oxå, men jag räknar som sagt inte med något o blir faktiskt himla besviken om det inte blir nåt.... suck!

• Ansu

Nej jag räknar inte alls med att få någon möhippa och jag blir heller inte ledsen om jag inte får någon utan snarare tvärtom. Jag tycker det skulle va skönt att slippa en hippa.

• Forsfors

Jag kan erkänna att jag gärna hade velat ha en hippa, men jag blir absolut inte ledsen om jag inte får någon, som sagt mina vänenr är så utspridda osv så jag förstår om det skulle vara svårt att ordna ihop något.

• kela81

jag har inte räktnat med någon möhippa, då jag inte har så många tjej kompisar och ingen av dem känner varandra. Och min tärna har fullt upp med två småbarn och så...
    men nu börjar jag undra ändå, eftersom en av mina kompisar råkade nämna att hon pratat med min tärna och de känner inte varandra----
    men jag tänker fortsätta att inte tro att jag får nån...så få vi väll se

Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?