• Brud i City

Räknar alla med att få en möhippa?

Jag är nästan övertygad om att jag inte kommer att få någon möhippa. Min tärna är utomlands tills någon dag innan bröllopet och mina andra vänner är utspridda över hela landet och umgås inte med varandra. Ingen känner sig alltså manad att ta tag i den och ingen av dem har vet heller att man ska ha någon eller "vad som är brukligt". Känns jättetråkigt men jag försöker att övertyga mig själv att det inte är möhippan som räknas utan själva bröllopsdagen och våra löften till varandra.

Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?
  • pralm

Balinda
    Jag har inga vänner jag umgås med. Endast en gammal gymnasiekompis och vi träffas inte så ofta heller direkt, mest genom barnen, dom andra bor inte i min närhet vi pratar endast på msn ibland.

• klurifax

pralm
    Nej det är klart att det är olika beroende på vad man har för umgänge. Jag är dock SÄKER på att förnedring inte kommer i närheten av min "eventuella" möhippa. I vårt umgänge handlar det mest om att ha trevligt tillsammans, kanske spa, matlagningskurs,vinprovning, bågskytte och sen ut och äta. Inget utspökande, men "kidnappar" gör vi...

• Addiz

Balinda: vi bjuder 160 personer på bröllopet, och att försöka få ihop så många (d v s minst 50 pers om man räknar bort killar, mormor etc) till en möhippa kommer nog att bli dels supersvårt och dels extremt svårt att administrera. Jag har iofs tre tärnor, men jag har satt som krav, att OM de vill ha en möhippa för mig så får den kosta max 200 kr per huvud. Jag ser inte riktigt hur det här kan gå ihop, så jag skulle hellre se att det inte blir nån. Jag kan nöja mig med att umgås med mina tärnor dagen innan bröllopet. Mysa lite och så. Vi ska sova alla fyra hemma hos oss, medan min m2b sover hos en av sina marskalkar...

• Balinda

addiz

jag tror nog att kommer få en hippa...
    och du kommer säkert älska den

• Clobberella

Jag har ingen aning om i fall det blir någon hippa eller inte.. det är typ 3 pers som är tjejer i rätt ålder och bor i närheten... varav en ALLTID är upptagen... blir ingen stor hippa i så fall.
    Fast jag klarar mig precis lika bra utan.
    Däremot är jag övertygad om att sambon får en svensexa, hoppas de hittar på ngt kul!

• jagärsåkär

Jag vet att jag får en hippa (min tärna nämnde den direkt när jag sa att hon ska vara tärna.) Men jag bor inte i Sverige och jag vet inte hur det blir med datum för hippan. Kan till o med inträffa efter bröllopet men det känns mindre viktigt. Vore kul med en härlig tjejkväll helt enkelt, när o hur spelar mindre roll.

Du, tänk inte så traditionellt! Om du vill ha en, men det finns praktiska hinder för nån annan att ordna, ta tag i det själv! Fixa en schysst tjejkväll med de som kan o vill. Ha kul, fnissa o drick bubbel. Skit samma vem som ordnat allt...

• guldplutt

jag fick en hippa i alla fall! igår! o den var inte slut förrän idag, eftersom jag fick en övernattning på ett schysst hotell, avslutat med hotellfrukost tillsammans idag! (har litet barn hemma, så en hel natts sömn o sovmorgon är guld...) VI hade en superdag!

• Kerin

Man ska aldrig säga aldrig... jag har inte helelr något direkt tjejgäng vare sig från gammalt eller nu, och trodde verkligen inte att det skille bli hippa. Men vad jag bedrog mig fick en helt fantastisk dag med sju tjejer som dessutom hade hälsningar och annat från många flera som inte bor i stan

Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?