• Brud i City

Räknar alla med att få en möhippa?

Jag är nästan övertygad om att jag inte kommer att få någon möhippa. Min tärna är utomlands tills någon dag innan bröllopet och mina andra vänner är utspridda över hela landet och umgås inte med varandra. Ingen känner sig alltså manad att ta tag i den och ingen av dem har vet heller att man ska ha någon eller "vad som är brukligt". Känns jättetråkigt men jag försöker att övertyga mig själv att det inte är möhippan som räknas utan själva bröllopsdagen och våra löften till varandra.

Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?
  • vårbrud2008

Jag tror inte heller att jag får någon möhippa. Jag har ingen tärna och vi har bara bjudit 4 kompispar från min sida och fyra kompispar från sambons sida och de umgås inte med varandra tjejerna.

Trist men sen är det ju inte det som kommer att vara det bästa med bröllopet.

• guldplutt

jag tror inte heller att jag får någon hippa. vi gifter oss utomlands med ett ganska så litet sällskap medbjudet, så det påverkar ju säkert. dessutom har min närmaste väninna som är medbjuden en litne bebis. men jag måste säga att jag ändå blir liiiite besviken om det inte blir ngt. jag har fixat massor vid hippor till andra, o för mig så är inte hippan villkorad till att man blir bjuden på fest!? min blivande man får dessutom två svensexor, en i sthlm med sina gamla vänner, o en här nere där vi bor med de som bor här. lite skillnad om jag inte får något alls då...

• Balinda

jag vet att jag får en hippa. hade blivit grymt bevsiken annars, det hör ju till liksom.
    Ni som inte vill ha? får jag fråga varför? e lite nyfiken av mig :)
    Till brd i city. Du kanske ska kolla lite säga att du gärna vill, dem kanske planerar i smyg?

• helenrik

Jag är ganska säker på att jag får en möhippa. Och jag är ganska säker på att det blir en härlig dag med några av mina vänner. Har själv varit med och annordnat ett par möhippor där det inte varit någon förnedring utan bara trevligt sällskap. Min sambo hintade här om dagen att det till och med kan bli två, eftersom jag har ganska många vänner och de är ordentligt sprida.

• BrudSommar2006

Jag ville inte ha någon överraskningsmöhippa så vi bestämde en gemensam aktivitet i stället och skulle göra smycken och sedan laga mat tillsammans. Sedan visade det sig att de bestämt att vi skulle ha salsalektion och sedan äta middag ute efteråt i stället och jag hade inte en aning om vart vi var på väg när vi lämnade lägenheten men det gick bra det med! Är osäker på om någon tagit tag i det där med möhippa om vi inte hade börjat bestämma gemensamt men det hade verkligen inte gjort mig något om det inte blivit någon alls.

• pralm

Balinda
    Jag ammar och kan inte lämna min bebis för att ut och dricka alkohol :) och dessutom vill jag inte bli "förnedrad" på stan :D så därför är jag glad att jag slipper! om jag nu slipper men det är jag rätt säker på eftersom vi endst bjudit släkten till bröllop, har svårt att tänka mig att mormor och gammelmormor mm skulle komma och kidnappa mig och spöka ut mig :D

• Balinda

nä det kanske dem inte gör fast vad förvänad du skulle bli :)
    mina vänner skulle aldrig förnedra mig vi gör inte så.
    det ska bli jättespännande med hippan får se vad dem hittar på.

• klurifax

pralm
    men en möhippa behöver väl vare sig innebära alkohol eller förnedring..?

• Balinda

håller med Klurifax. känner dina vänner dig så vet dem ju vad du tycker om och inte tycker om. alkhol ja de har vi haft med på våra men aldrig någon som blivit förnedrad.

• pralm

klurifax
    Nej självklart inte, men risken finns ju alltid och jag kan ju inte vara helt säker på vad den kommer innehålla.. men nu har jag ändå inga vänner som kommer ordna en sån så då behöver jag inte bekymmra mig om det.
    Har själv aldrig varit på en möhippa men har hört talas om från en kompis som var jätte ledsen och arg över sin då hon kände sig förnedrad genom utkädning mm så risken finns ju faktiskt att det blir nåt sånt.

Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?