• Brud i City

Räknar alla med att få en möhippa?

Jag är nästan övertygad om att jag inte kommer att få någon möhippa. Min tärna är utomlands tills någon dag innan bröllopet och mina andra vänner är utspridda över hela landet och umgås inte med varandra. Ingen känner sig alltså manad att ta tag i den och ingen av dem har vet heller att man ska ha någon eller "vad som är brukligt". Känns jättetråkigt men jag försöker att övertyga mig själv att det inte är möhippan som räknas utan själva bröllopsdagen och våra löften till varandra.

Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?
  • Fea

Jag fick ingen möhippa, men det tycker jag inte gör någonting. Om du väldigt gärna vill ha kan du ju be din man prata med några av vännerna.

• pralm

Här blir det nog ingen hippa heller, vi har endast bjudit släkt till bröllopet och inga vänner.
    Även om vännerna skulle vara bjudna så har jag det som du, en i varje stad typ och ingen som känner varandra och absolut ingen som skulle ta tag i att göra en, men mig gör det inget faktiskt, jag vill ändå inte ha nån :)

• Rosviol

Det du kan göra är ju att be någon av dina andra vänner att anordna én möhippa. Är ju bara att säga att brudtärnan inte är i landet och att du tror att det ionte kommer att bli något om ingen annan tar på sig jobbet. Och att du väldigt gärna skulle vilja ha en hippa med dina vänner runt dig. Skicka med en lista med namn och nummer på dem du skulle vilja ha med.
    Svårt för dina vänner att veta att det kanske är just dem som måste ta tag i "festen" för at få fira av dig. Någera av dem kanske tycker att det vore jätte tråkigt om det inte skulle bli någon möhippa för dig och skulle gärna ta ansvaret om de blev tillfrågade

• Bruden blå

Här blir det definitivt ingen hippa. Har knappt bjudit några vänner, bara närmsta familjen. Och det räcker gott och väl det.

• Brud i City

Tack snälla för svar. Det känns alltid bättre att höra fler är i samma situation. Att man inte blir hippad är ju inte likamed att man inte har några vänner. Har man inte ett "tjejgäng från förr" utan har vänner spridda blir det inte likan naturligt vem som ska ta tag i en sån här sak. Det känns som att det ibland kan bli så uppförstorat och man ska hitta på en sån väldans massa saker. Jag skulle vara nöjd om någon bokar ett bord någonstans och att man bara går ut och äter tillsammans.

• Humma 11/8

Jag tror att jag kommer få två hippor...ett med "gänget från förr" och en med alla tjejer från jobbet och det är inget jag ser fram emot. Så jag antar att man alltid vill ha det man inte får ...

• twentyfirstofapril

Jag är övertygad om att det inte blir någon hippa för mig. Dels för att jag kan räkna ut att et inte är någon dag kvar att passa in det på, sen är det lite knepiga vänförhållanden runt mig, de umgås helst inte med varandra men gärna med mig. Tur att de kan komma överrens under bröllopet iaf!

• blivandefruandersson08

vet att jag inte får nogon hippa då vi ska ha hemlig vigsel med endast två vittnen ;)

• PennyJenny

Tror nog inte heller på en hippa för min del. Om inte sambon lyssnar på mitt gnäll om det och sagt till någon att ordna det.

Vi har inga tärnor och marskalkar. Jag har inte så himla många vänner och de jag har umgås inte tillsammans och en av de bästa bor inte i samma stad som mig. Min syster som då kanske skulle vara den som skulle ta tagi det bor i London och kommer hem ungefär samtidigt som oss till Gotland där vi ska ha bröllopet. Och min moster (som bara är några år äldre än mig och som en syster på många sätt) bor på ön. Så tja, jag tror inte att det blir någon hippa för mig. Jag funderade på att säga att de som kommer ner till ön innan bröllopet vill jag gärna träffa för en middag utan killarna, men jag vet inte....det känns som att fiska efter en hippa och det känns inte bra.

• FruÖlandstok

Jag är också ganska övertygad om att det inte blir någon hippa för mig. Har likt många andra vänner spridda över landet. Plus att jag har mest manliga vänner som jag inte tror är så sugna på att ordna hippa för mig ;)

Dock ser jag inte det som ett problem alls, eller känner mig besviken. Jag ser istället fram emot att kunna samla mina vänner på bröllopsdagen och fira ihop med dom då :)

Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?