• Brud i City

Räknar alla med att få en möhippa?

Jag är nästan övertygad om att jag inte kommer att få någon möhippa. Min tärna är utomlands tills någon dag innan bröllopet och mina andra vänner är utspridda över hela landet och umgås inte med varandra. Ingen känner sig alltså manad att ta tag i den och ingen av dem har vet heller att man ska ha någon eller "vad som är brukligt". Känns jättetråkigt men jag försöker att övertyga mig själv att det inte är möhippan som räknas utan själva bröllopsdagen och våra löften till varandra.

Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?
  • Anna_Sol

Jag får nog ingen möhippa, men jag tror att jag överlever det ändå. Viktigast är att jag jag och min sambo gifter oss.

• Nisson

Underskatta inte era vänner! Mina vänner anordnade min möhippa i förrgår (en helt UNDERBAR dag!!!) och de hade lyckats få tag på väldigt många av dem som var spridda över landet, alla kunde förstås inte, men de var iallafall tillfrågade. De hade ringt upp personer som jag känner men som de själva bara hade hört talas om eller bara träffat någon gång.

• pasia

jag är 99& säker på att jag inte får någon, det är lika bra tycker jag...

• Petra74

Jag kommer nog inte heller få någon möhippa eftersom vi gifter oss borgligt med bara familjen närvarande. Men jag bryr mig inte om det jag klarar mig bra utan hippa, huvudsaken är att jag bir gift med den jag älskar!

• viktualia

Brud i City - jag tackade helt enkelt nej till hippa och då slapp jag.

Anledningen var framförallt att jag träffar mina vänner ganska sällan och även om jag har kvar "ett gäng från förr" så skulle det kännas så knäppt om inte killarna i det gänget var med. Övriga vänner är utspridda över Sverige och Europa och de hade tillräckligt bökigt att komma till vårt bröllop.

Dessutom är min almanacka full av jobb, resor och aktiviteter. När jag är i den staden där de flesta av vännerna bor så har jag oftast planerat varje minut. Och jag träffar hellre vännerna en och en, än i ett stort gäng.

Som ytterligare anledning så var det inte läge för vännerna att hitta på något. Två av dem var höggravida, en planerande flytt och sin makes disputationsfest och resten var bara vanligt upptagna av heltidsjobb/studier.

Så visst kan man skippa hippan!

• Firestarter

Jag har tackar nej till en traditionell möhippa. Mina vänner var mycket förstående. Istället ska vi gå på spa och äta en fin middag på kvällen! Mycket trevligare än att springa runt på stan i en gammal trasa och skämma ut sig! Skulle inte ställa upp på sånt i allefall! :) (Tror jag *hihi* )

• maochjo

Här blir heller ingen hippa, ska flytta om en månad och vännerna kommer hamna änu längre bort...

• sjölejon

Oj, vad få som bryr sig.
    Jag tror inte att jag kommer att få någon möhippa. Har ytterst få nära vänner och de tjejer som är bjudna på bröllopet är ju spridna över landet och resten av världen!
    De flesta av dem är även "egentligen" sambons vänner.

Jag skulle dock JÄTTEGÄRNA vilja ha en. Har inte helt gett upp hoppet om att några ändå skall få ihop något. Det vore så kul att träffas och ha en tjej-dag ihop. Kanske mest för att jag i princip aldrig gör sådant annars.
    Skulle kännas tråkigt att få se att man inte har vänner som bryr sig tillräckligt för att ta tag i att ordna något. Själv har jag sett till att alla tjejer som jag varit bjuden på bröllop till fått en rolig möhippa, om det inte varit någon annan som tagit tag i det...

• Addiz

Jag tror att jag får en hippa, men skulle nog perosnligen tycka att det var skönare utan...

• Lilla Li

Jag får nog ingen hippa.

Pratade med svärmor och min svägerska för nåt år sen om att jag inte ville ha nåt. De insisterade på att det måste jag ju ha. Men min tärna är nästan den enda vän jag bjuder och hon känner inga andra gäster. Vet att hon vill att vi två ska spendera dagen innan bröllopet tillsammans, gå på spa och lite sådär. Så det blir en minihippa.

Möjligtvis då att svärmor m.fl. fixar något litet när de börjar märka att det inte blir nån riktig hippa. ;) Fast det tror jag faktiskt inte.

Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?