• Brud i City

Räknar alla med att få en möhippa?

Jag är nästan övertygad om att jag inte kommer att få någon möhippa. Min tärna är utomlands tills någon dag innan bröllopet och mina andra vänner är utspridda över hela landet och umgås inte med varandra. Ingen känner sig alltså manad att ta tag i den och ingen av dem har vet heller att man ska ha någon eller "vad som är brukligt". Känns jättetråkigt men jag försöker att övertyga mig själv att det inte är möhippan som räknas utan själva bröllopsdagen och våra löften till varandra.

Någon mer i min situation?

• Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?
  • Petra74

Balinda:
    Jag vill inte ha någon hippa eftersom jag skulle tyck det vore konstigt att ha en när vi inte bjuder några andra än familjen.
    Däeemot skall jag och min bästa väninna som är som en syster för mig och som är bjuden och skall vara min tärna/vittne ha en heldag tillsammans. Får väl kalla det en minihippa!

• Lina Pe

Jag har funderat och funderat men har insett att jag nog blir superförvånad om det inte blir någon möhippa. Men jag är lite osäker på om min M2B kommer att få någon svensexa. Hans bästa kompisar som också kommer på bröllopet bor utomlands och är väldigt upptagna. Kvar finns en kompis och mina kompisars killar/män... men dom umgås ju sällan när vi inte ses som par så jag är osäker på om det blir något. Nu är det ju ett tag kvar så än hinner dom fixa något och jag skulle kunna få höra talas om det men annars så... Jag tror han blir besviken men å andra sidan vet han ju läget. Jag ska nog se till att sprida lite info till våra närmaste kompisar så att dom vet vilka datum som fungerar. Fler som gjort så?

• nglcP

Vi kommer att ha ett litet bröllop för familjen och våra närmaste vänner och vi tänkte ha en möhippa/svensexa tillsammans som en bröllops fest för våra vänner. alla tjejer hittar på något mysigt medans killarna får göra något annat på dagen och sedan samlas vi alla för en god middag och en stor fest på kvällen...

• N&N

Vi gifter oss 070707 och mina kompisar har redan börjat skicka kryptiska meddelanden och paket så visst lär jag få en hippa... :) Längtar faktiskt dit.

• wozzgirl

Är i samma situation som du.. tror inet det blir någon och ärligt talat känns det nästan bättre så för jag avskyr överraskningar...

• B1LLy

jag hoppas jag får en...men vill inte springa runt på stan klädd som en....en...apa å tvingas göra olika saker :/ hahhah!
    har sagt till mina vänner att jag vill helst ha ngt avslappnande...ngn spa-ehandling..manikyr..bara sitta i en bubbelpool med tjejerna... såå hoppas dem har lyssnat på mig! =)

• emma77

Hej!

Min blivande man valde att inte ha någon best-man, och jag vet att han skulle bli jättebesviken om det inte blev någon sven-sexa, så jag hörde av mig till en av hans äldsta kompisar (vars svensexa min blivande var med och ordnade) och förklarade att det inte skulle vara ngn best-man och undrade om han ville ha kontaktinfo till de manliga gästerna. Han hade då redan planer på att dra igång det. Om du tror att din blivande skulle bli ledsen om det inte blev ngt så gör ngt likande, kolla lite att det är på g. Det kan ju vara så att alla tror att ngn annan ska dra igång det och så blir det inget alls.
    Vad gäller möhippa så har det varit en rätt stor grej i min bekantsskapskrets så jag är rätt säker på att det blir en för mig också. Tror däremot inte att den blir så avancerad som några av de andra då alla nu börjat få barn och så, men det gör inget alls. Vill bara få hänga lite med tjejerna!

• Forsfors

nej jag tror inte att jag komemr att få någon, alla kompisar bor så spritt över landet och de känenr itne varandra heller.

• madlin

Nej jag räknar inte med att få någon möhippa! Och skulle jag få en så skulle de vara jättekul om de fixade en. Men jag har inga större förväntningar, möhippa är inte allt för mig :)

• Anna gifter sig

Nej, jag kommer inte att få någon möhippa. Hade tyckt att det vore kul, men eftersom vi gifter oss utomlands så... En del här på BT skiver att de blivit så glada för att deras kompisar verkligen ansträngt sig och det låter så himla kul! Min blivande kommer däremot att ha typ 3 st svensexor med olika kompisgäng. Det är himla kul, och härligt att hans kompisar ringer mig och man får ha lite hemlighetsmakeri!

Svar på tråden Räknar alla med att få en möhippa?