• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • Syssa

Hill070707: Jag håller tummarna för att det funkar!!!

Nollsju: Det låter supergott!!

Nu är det sol+moln+regn på västkusten på lördag. Smhi garderar sig verkligen. Håller tummarna krampaktigt för vädret också...

• NollSju

Syssa! Jag bor också på västkusten och följer vädret varje dag. I dagens Göteborgs-Posten utlovas regn hela lördag (sämsta dagen enligt 5-dagarsprognosen). Men på Aftonbladet ser det liiite mer lovande åt. Ja, vad ska man tro? Bara att luta sig tillbaka och ta det som det kommer antar jag. Busiga lågtryck!

• Syssa

NollSju:
    Ja vad skall man göra... Hoppas att Aftonbladet är "bättre" på att förutspå. Jag har bokat in Konstmuseet som back up om det inte går att fota utomhus.

Skall ni fota utomhus?

• snart hela kittet...

Nu när jag tänker efter så har vi nog bara tänkt att fota utomhus...
    Här i Sthlmstrakten står det regnskurar. Vi får väl hålla tummarna för att det inte är just den timmen som vi ska gifta oss.
    "Vår" fotograf ska vidare till Täby sen och fota. Är det någon av er som ska gifta sig där och ska ha Sussie som fotograf?

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Humlan54:Välkommen:).

Usch vädret ser ju inte allt för kul ut:(

Just nu känner jag bara:PANIK!!!:(:(
    Känner mej,ful,fet och finnig
    Ärligt,jag har färgat håer i fredags,till guldblont FRÅN mörktråttfärgat!
    Känner mej alldeles fööör blond,och stundtals lite gulaktig i håret:(.
    ALLA andra tycker att det är fint,men mamma håller med lite om det gula,i vissa ljus.HURRA
    Sen tycker jag att sömmerskan sytt in klänningen på "fel"ställe så att ryggen ser "vecig"ut...suck.
    Sen känns det som om jag är liite för fet,men jag kan inte sluta äta,jag är matglad ...

Vad mer..jag är HELT säker på att jag kommer att vara fulast på hela bröllopet,och att jag valt fel klänning.
    Talen kommer att vara förskräckliga eller så blir vi magsjuka innan:(.

HJÄÄÄLP! *Banka in vetet igen*

• eliin

Nu har jag varit och fixat naglarna, precis kommit hem. Är jättenöjd! Nu måste jag bara "lära mej" att ha dem. Bara en sån här sak, att skriva på tangentbordet är lite annorlunda. Å ändå är dem inte jättelånga... Hmm, måste komma ihåg att ta med mej vantar till när vi ska göra oss i ordning på lördag (var hon som gjorde naglarnas tips på hur man får på sig stay-upsen utan att ha hål i dem)

• eliin

jag ska bli en fru...lääängtar - låter som att du är nervös. Försök (jag vet att det är svårt) att ta tre djupa andetag, lugna ner dej och tänk positiva tankar istället... Det kommer att gå bra!!! kramar/e

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

eliin:Tack;)!Försöker allt vad jag kan

• NollSju

Syssa: Vi kommer gifta oss i rådhuset under enklare former. Vi har ingen inhyrd fotograf, utan kommer överlåta det på våra föräldrar. Min mamma är journalist och fotar mycket, så jag hoppas hon kan låna en kamera från sin tidning som vi kan få fina bilder med. Om det regnar så har de fina stenvalv runt innergården (utomhus) vid rådhuset och där hoppas jag vi kan fotografera. Om det är uppehåll så blir det i parken bakom Tyska kyrkan, strax bakom rådhuset.

Här kommer en bild på min enkla lilla sommarklänning som jag ska ha på mig! Direkt från Lindex!
    www.lindex.se/Products/ImageZoom.aspx&color=457078&file=ProductImages/S0000005895060_F_W40_070424122625.jpg

• NollSju

Till "jag ska bli en fru...lääängtar":

Du kommer säkert bli jättefin på bröllopet! Lita på de som säger att du är snygg i håret! Jag förstår att du känner en viss nervositet - det gör jag också, och ändå ska vi bara ha med våra föräldrar på lördag (samt våra barn just under vigseln). Jag går runt och sneglar på alla kollegor nu, och undrar om de har några bacviller/virus som de kommer smitta mig med! Jättejobbigt! Snacka om att känna sig nojjig!

Svar på tråden 070707 tråd 6