Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Addiz: Oxå jättenyfiken!!!
Malm: Håller med om att middag och fri bar är present nog.
Men ska man ge bort present tycker jag det räcker med chokladbit eller nått annat ätbart. Ett bröllop vi var på fick man en liten "bakfylle-påse". I den fanns huvudvärkstablett, mintpastill och något annat uppfräschande för dagen-efter. Det var faktiskt en liten rolig present.
Kom förresten på vad jag läste i någon tråd. De skulle baka "lyckokakor" till varje gäst. I den hade de bakat in lappar med små skämt eller liknande. Bra för att få igång konversationerna. Det tyckte jag var en rolig idé. Inget jag kommer ställa mig att göra dock.
Har aldrig riktigt fattat grejen med att ge gästerna presenter, men å andra sidan är jag inte så bevandrad inom finare vett och etikett.
Carma: Det handlar inte ens om finare vett och etikett.. det är bara en amerikansk tradition som har kommit till Sverige... När man går på Nobelfesten får man inga chokladaskar eller tatueringar. Man får god mat och god dricka istället!
vi ville ju ha något som inte var smakfullt utan lagom tacky. Vi har ju varken blsomterbåge eller ringkudde Men mest är det roligt med tatuering för att vi brukar ha det som familjeskämt att vi skall tatuera oss likadant. R.s mamma nsätan svimmar vilket vi skrattar ännu mer åt *hu va vi är elaka*
lyckokakorna tycker jag är kul idé.
vi skall ha skålar med gröna gelégrodor så om man är på jakt efter en drömprins kan man pussa en groda
Carma: Bakfyllepåse och lyckokaka, vilka roliga presenter! Hihihi! Men jag säger som du, inte fasen ställer jag mig och bakar kakor innan bröllopet!
vi har ju bakis och skakislunch på söndagen. det får bli deras påse
lykke: bakis och skakislunch.
Det är kanske det man ska kalla det.
Och eftersom vi ska vara i trädgården kanske vi ska slå upp tält så är de redan på plats dagen efter.
det tycker jag är ett perfekt namn för en dagen-efer-brunch.
*fnissar åt bakis- och skakislunchen*
Tatuering är ju bara sååå kul!
Fröken Malm: Var det ni som skulle ha såpbubblor? Eller var det nån annan?
Linum: Jag har funderat på såpbubblor, men jag har inte pratat om det ännu. Så förmodligen är det någon mer.