Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Carma07: Om du vill (och om jag kan) så kan jag följa med dig som klänningsmakrådgivare? Om du litar på min smak... hehe!
Ha en trevlig dag tjejer! *vinkar*
Tezz: Jag litar på din smak. Förhoppningsvis så vet jag mer imorgon.
*vinkar tillbaka* Ha en trevlig kväll.
TezzAmore: Nä, det var inget kul med magsjukan men som sagt är jag bra nu och kan planera bröllopet.
fredagenDen13: Vi ska inte ha presenter till gästerna och kommer inte att få så många presenter själva heller, eftersom vi får bröllopet i bröllopspresent av våra föräldrar.
frökenMalm: Sånna graverade glas som du skrev om har vi beställt. fast bara två champangeglas till oss själva.
God morron
Skall skumma igenom de senaste 15 sidorna *phu*. Helt otroligt vad det skrivs när man inte är med.
Skall snart iväg och träna. Första gången (kommer ha ONT i morgon)
Så, då var det skummat å klart
Linum, jag skall ha såpbubblor & Addiz oxå.
& helt rätt, jag höll till i bilar igår. Skall jobba på firman när pappa är på semestern. Han e borta 10 dagar. Tänk va mycket som kan gå fel!!!!
HILFE (hjälp på tyska, ifall stavningen sviker )
God morgon tjejer!
Bauti: det kommer gå som en dans; du bara blinkar lite med dina ögonfransar och så kommer all karlar med ögon i huvudet att köpa bilar (i plural) av dig! :)
Och Bauti har rätt: jag ska också ha såpbubblor. Jag hade tänkt beställa från Calligraphen, de har varit billigast hittils.
När jag var på Emilios så frågade jag om deras hemsida, men de sa att de inte hade nån.
Vad gäller presenter på bröllop. Ja, hur ska man göra? Jag brukar alltid på mina fester (födelsedagsfester, tjejfester etc) försöka fixa nåt speciellt. Jag älskar genomtänkta och genomgående teman, så för mig är det inget konstigt att ha små presentaskar vid gästernas platser. I bröllopets färger så klart. Jag har tänkt mig små mörkgrå askar (som samtidigt fungerar som placeringskort, så slipper jag fundera på det). Inuti ligger lite vinrött alt vitt silkespapper. I pappret ligger det några "snökulor" (godiset ni vet, yummy) och på toppen, med ett vinrött alt silverfärgat organzaband, ligger en liten snöflingeberlock (inhandlade på eBay så klart ;). Jag har inte tänkt berätta för nån (utom min m2b) och när folk får se detta så kommer de säga "åh, så typiskt Addiz!" :D Det är liksom lite min grej....
Carma: Om du vill och vågar kan jag hänga på å ge kommentarer på klänningen.
Vi vet ju att vi har lika smak när det gäller toppar *fniss*
Oj vilket långt inlägg det blev...
Hörni, fick ni era nummerlappar med brevet från Vårruset? Jag fick informationsmaterialet men ingen nummerlapp.... :(
God Morgon tjejer!
Petra,
Hade också funderat att beställa såna glas till oss själva. Men inte till de andra 91 personerna som kommer på bröllopet..
Addiz,
Det låter ju verkligen som om du tycker om att pyssla så då är det ju inget konstigt med små presenter. Jag som inte är den typen tycker bara det är ett gissel, ännu en sak att hålla reda på. Tur att vi är olika! Tycker förresten de presenterna du beskrev lät gulliga!
Igår var vi och sprang bröllopsärenden. Var på Hornbach och köpte marchaller och lampolja. När vi var på Stora Holm i lördags visade ägaren att de placerat oljelampor utanför, kan bli läckert på kvällen. Sen var vi på IKEA och köpte stearinljus och ett par vaser. Trodde inte det skulle bli så mycket, men det gick loss på 55o spänn!
Vad gäller våra vigsel- och festprogram så gick de på tryck igår genom ett tryckeri N använder på jobbet. N's chef sa sen att företaget tar den kostnaden som bröllopspresent. 4000 spänn att spendera på nåt annat! Me like!!!!