• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Addiz

Linum: kul att konserten gick bra!

• Fröken Malm

God Morgon!

Nu är man tillbaka i civilisationen. Var liiiiite segt att åka bil igår, fast jag körde 2/3, så man kommer hem nån gång... hihi!

Vi har röjt ut såååå mycket skit de här senaste dagarna så ni anar inte. Tanten har samlat på plastpåsar, plastbukar, all möjlig gammal skit under årens lopp som bara blivit liggande.......och vissa saker som vi slängde var hon där och röjde tillbaka.....Så i slutet för att hinna, fick vi slänga i smyg......Sorgligt jag vet! Men huset blev sålt i alla fall!

På lördag är det bara tre veckor kvar!!!! Vi har massor kvar att pilla med, förstår inte när vi helt plötsligt fick ont om tid, vi som låg så bra till tidsmässigt.....

• TezzAmore

Good moorning ladies!

Vaknade som Addiz med ont i halsen...

Igår fick jag rensat ut min garderob. 3 papperskassar med kläder rensades bort!! 1 kasse var fylld med för stora byxor. Jag var tvungen att spara ett par som en påminnelse för mig om att aldrig bli så stor igen... Det var lite sorligt samtidigt, fick skiljas från en del favvisar, men ändå, jag planerar ju inte att gå upp i vikt igen, så jag kan ju inte spara sånt jag inte kan använda! Det va en häftig känsla av att kunna ta av sig byxor utan att behöva knäppa upp dom... hahaha! Blev ännu mer sporrad att ta de sista kilona.... Tack Addiz för pompomsen!

Vet inte nu bara vad jag ska göra av kläderna, några tröjor ska morsan få prova, men tex. byxorna är det inget fel på! Vet inte om de går att sälja på tex. second hand, men känns fel att slänga dom. Har UFF kvar några insamlingslådor?

Malm: Låter som ni haft en jobbig men intressant helg! Va snälla ni är som åker ända dit och hjälper till!

Vi hyrde film i lördags. Pirates of the Carribean II (den var bra, me like äventyrsfilm) och Borat! Nån som sett den?

• Nides

Hellllluuuuu

Min helg har vart ganska ok. Förutom att vi tjafsade lite om gästlistan. Tråkigt! :(
    Det känns som att han lägger till folk bara för att han ska ha lika många gäster som jag har. Vet inte vad jag ska ta mig till??

Apropå städa ur garderober så behöver jag verkligen det? sen ska vi ställa oss på kommersen o sälja lite? Man kan sälja allt där. Sist fick vi ihop 2000:- !

Jag har vart så duktigt o vart ute o gått nu två dagar i sträck vill ju inte komma sist den 8:e. hi hi hi

Duktiga Tezz!!!!! YEAJ?

Jag måste också ner snart.. och mycket! Det har gått hyfsat med South Beach dieten. Äppelcidervinägern hjälper verkligen till o stabiliserar blodsockret så att söt suget försvinner. Imorgon för jag börja äta en frukt om dagen, fullkornspasta och fullkornbröd. ME HAPPY!

Lykke: Va duktig du är när du är bakfull!!:) Själv är man helt värdelös bakfull.

Malm: Welcome back! Tre veckor? oooh va det måste pirra i magen!

Linum: Hade jätte gärna velat höra dig i söndags! Nästa gång?.

Addiz: När ska ni träffa nästa fotograf???

Tezz: Har inte sett borat, Men älskar Pirates of caribian filmerna längtar till trean som kommer på bio snart !!!

• Fröken Malm

Usch, fick precis ett mail från chefen angående semester. Vi ska implementera ett nytt affärssystem i oktober så därför vill han inte att vi tar semester då!

Jag och N som planerat in vår bröllopsresa till Australien då. Plus att vi är bjudna på bröllop den 20/10! Detta har varit planerat innan chefen ens började jobba här.....

Kan man neka en anställd att ta semester?

• Nides

Malm: Tror inte att de kan neka dig semester ifall du säger till i i god tid.

• Ab fab

ja man kan neka en anställd semester. enligt semesterlagen har man rätt till fyra veckors sammanhängande semester under sommarperioden juni-augusti. men kolla om ni har andra avtal

• Fröken Malm

När vi hade enskilda samtal med honom i januari nämnde jag för honom att jag skulle gifta mig i maj men att "riktiga" bröllopsresan inte bär av förrän i oktober......

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3