• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • ladymarmelade

Jag förstår precis hur du känner dig, jag känner igen mig så väl!
    Ibland så går det bara inte att hejda sig själv, jag tror det blir så för alla någon gång då och då.
    Skit i den här dagen/kvällen! Du har ju varit så j*vla grym hela tiden och tappat hur många kg som helst. Se det mer som att du faktiskt kunde få unna dig det.
    Och även om du skulle gå upp några hg av detta, så tar det inte all världens tid för dig att gå ner dem igen, så fort och enkelt som du har rasat i vikt tidigare.

Men jag förstår dig, för jag hade reagerat precis likadant på mig själv om det hade varit jag. Men ge inte upp, skaka av dig det och fortsätt köra :)

• Snowsee

Tack Ladymamelade! Behövde höra det. :) Ska ta ett djupt andetag och ta nya tag i morgon. Men vågen får stå kvar inne i garderoben till på torsdag. Ska faktiskt bli skönt att slippa se den på ett tag, den är också ångestframkallande.

• rosesarered

Här är en till som behöver peppning!

Längd: 162 cm
    Vikt: äger ingen våg just nu men gissar på 68-70 kg :(

Har varit missnöjd med min vikt en läängre tid men haft ursäkter hit och dit. Påbörjade bantning förra sommaren och gick ner en del kilon men sedan så gick jag upp allt igen under vintern. Så just nu har jag lite dåligt självförtroende på grund av det misslyckandet.

Har börjat med att gå en timmes rask promenad, igår och idag:)
    Måset se till och fortsätta med det varje dag!
    Tyvärr så är jag värsta sortens gottegris som älskar sötsaker och mat överhuvudtaget.

men jag vill verkligen känna mig nöjd med min kropp och börjar bli trött på att känna mig som en "tjockis". Om ni kan så kan jag!

Kom gärna med goda råd för jag behöver det! :)

• MissGalbadia

körde mina 40 minuter pilates idag... all love till MTV pilates & Kristin McGee! =)
    kör 5 dagar i veckan, och om jag nån dag inte har tid så gör jag det på en helgdag ist, så det alltid blir 5 ggr/ vecka! förra veckan orkade jag dock bara 4, men ska köra varje vardag nu å kompensera för förra veckan genom att köra på lördag åxå, så det blir sex ggr den här veckan! :D

• ladymarmelade

Good morning girls!

Överlevde min första rena kurdag igår, med undantag för några bitar torkad papaya. Men jag höll mig i alla fall borta från allt vad kvällsmackor och sånt heter.
    Sitter här med min påse Allévo till frukost nu. Tänkte svepa den och sedan ge mig ut på en cykeltur innan det blir alldeles för varmt ute.

Snowsee

Jag glömde fråga igår. Hur kommerd et sig attd u väger dig två ggr/dag? Är det av ren nyfikenhet eller är det kanske ett lättare sätt att få en rättvis översikt?
    För jag vet ju att det kan skilja mycket i vikt från en dag till en annan, trots att man inte har ätit onyttigare.
    Jag ska försöka hålla mig från vågen till fredag, men igår var jag jättesugen på att ställa mig på den och se om man ser resultat efter en dag på ren kur. Kanske ska be sambon gömma vågen nånstans där jag inte hittar den :D

Ha en skööön dag i solen allihop och pepp på er!

• Thezz

Har varit på gymmet idag. Kändes grymt gött. Måste ju komma i bikinin om ngn månad, sedan måste jag hålla formen till november då jag åker till Thailand. Så nu har man ännu mer andledning till att kämpa :)

• ladymarmelade

Gött Thezz! Det är ju alltid såååå skönt efteråt, man känner sig som en ny människa!
    Själv var jag ute och cyklade imorse. Blev en sväng på drygt 1 mil. Tyvärr kände jag med en gång att mina knän inte tyckte att detta var någon bra idé. Så imorgon får det nog bli en promenad som vanligt. Kör kanske lite Pilates också, det var ett tag sedan.

Nu är jag såååå vansinnigt sugen på att stoppa nåt i munnen!!! Vad som helst i princip. Skulle kunna döda för en ostmacka. Godissugen är jag också, antagligen för att röda faran är på intågande om nån vecka.

• Mysprick

Vet inte om ni får äta detta, men tänkte iaf tipsa!
    Förra helgen gjorde vi citronfromage (sån där pulvervariant) enbart mha vatten, det skulle då bli 90 kcal per portion (4st), men vi hällde upp i glas, och då blev det 6 portioner istället, alltså 60 kcal. ma kan ju skära upp lite frukt eller bär, så får man en hel efterrätt under 100 kcal!

Ladymarmelade - gör dig en kopp grönt te! brukar lugna mitt sug, när jag kör hårt!

• Stora A

Åt godis till frukost... Skäms så himla mycket... Kom till jobbet och de hade ställt fram världens största godisskål, så jag proppade i mig ett gäng...

Hur dålig får man vara... :(

• ladymarmelade

Stora A

Skaka av dig det och gå vidare, som jag skrev till Snowsee igår. Förstår att du får ångest bara över att tänka godis och frukost i samma mening, men det var ju inte så att du satt och hetsade i dig hela skålen själv. Ta en promenad eller kör en extra hård dag imorgon :)

Själv kunde jag inte stå emot helt heller, så jag åt en halv burk pizzasallad som jag hittade i kylskåpet. Det var det minst onyttiga jag hittade, och jag intalade mig själv att det var bättre med lite vitkål än en ostmacka (som antagligen lätt kunde ha blivit två st)

Så, skaka skaka skaka :D Vi lägger det bakom oss nu!
    PEPPiläinen på er :D

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!