• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • AggaP

Hej, har sett att det är många som haft problem med motivationen idag.

KOM IGEN NU TJEJER KÄMPA PÅ!!!!

ninjan
    låt bli godiset!!!!

ladymarmelade
    jag tror att vågen kommer att visa stor skillnad på fredag. Det blir lättare efter 3.e dagen, du måste bara komma dit. Dessutom är det ju mest fruktsocker i papaya

snowsee
    Du är ju så nära ditt mål, du är ju i stort sett där, det var bara en dag som du fuskade lite, du går ju ner det sista på några dagar. Tänk vad du måste se bra ut nu, så nära ditt mål. Jämför med hur du såg ut när du startade. Du är ju jätteduktig!!!

Hur gott är det égentligen med godis???, man mår illa efteråt för man har ätit för mycket. Det hemska samvetet kryper närmre och plågar en. Blähhh...

PEPPA PEPPA PEPPA

Gå in på nån sida med mycket kändisar, se hur fina och smala de är. Koncentrera er på målet, hur vill ni se ut i klänningen, på beachen, på bröllopsnatten???
    Ta nya tag, och ät ett äpple eller drick te!!

KOM IGEN!!!!

• Snowsee

AggaP: Tack! Har lugnat ner mig lite nu och ska verkligen ta nya tag i morgon. Och på måndag ska jag iaf ha ett minus på vågen även om det skulle vata ett litet minus!

Jag kan, jag vill, jag ska!

Och det kan ni andra också! Kom igen, nu tar vi nya tag och peppar varandra till max!

• ladymarmelade

Ni som går eller har gått på ren kur, äter ni frukt och sånt eller är det BARA pulver som gäller? Är det så att frukt kan stjälpa mer än hjälpa? Näää???

Åt nämligen en apelsin innan och när den var slukad med hull och hår så kom en liten miniångest.

AggaP

Tack för peppet!! Idag har varit en jobbig dag, har bara velat äta. Det blir väl lätt så när man är hemma en hel dag. Nu ska jag ju jobba resten av veckan, så jag får hoppas att det blir lättare att tänka på annat då än hur hungrig/sugen man är.

• Snowsee

Ladymarmelade: Jag har gjort så senaste tiden när jag velat köra rent att jag ätit ND-påse till frukost och kvällsmat, ND-bar till lunch och frukt till mellanmål förmiddag och eftermiddag. Det har funkat för mig. :)

• Qozze

Hmmm, har varit lite olydig med. Hade kalas för äldsta dottern i söndags och då blev det ju tårta. Igår kväll slank det i en bit av det som var kvar också. Fast jag var och tränade också så jag försöker intala mig att det försvann direkt ändå...

Ska passa syrrans hund en vecka nu så då har man inga ursäkter att inte ge sig ut och promenera...

Grejen är väl att inte deppa ihop helt för att man ätit något onyttigt. Det är bara att ta nya tag igen!! PEPPA PEPPA!

• AggaP

ladymarmelade

När jag gick på ren kur (cambridge), så åt jag inte något annat än pulver i en hel vecka, skitjobbigt...men jag gick ner 5kg. Vecka 2 körde jag kombinerad kur och åt bara proteiner och pulver, tex 1 ägg och lite skinka. + pulver. Man kände sig så mätt en hel dag på bara ett ägg...

En apelsin är nog inte så farligt, men det tar lite längre innan kroppen förbränner på fettet, först tar det ju på det som finns i magen.sorry...men å andra sidan tänk vad fort det går att förbränna en liten pytte apelsin...!! Försök dricka mycket, te och vatten, jag vet hur kul det låter....

Nej, jag måste gå och packa, ska med flyget imorgon. Fy det är för lätt att fastna här...

• Stora A

Funderar på att köra ett race med cambridge nu, har ju inte hänt så mycket och jag ska fota secret box åt min m2b den 29 april, vill helst inte vara mitt fetaste jag då... :(

Kan man inte beställa det ngnstans utan att behöva gå dit?

• Snowsee

Tänkte bara tipsa om en jättegod kycklingsallad som jag ska ha med mig som matsäck när vi ska ut i skogen med skolan imorn. Bara 396 kcal för all denna sallad, och det blir massor. Skulle nog egentligen kunna räcka till 2 personer. :) Lite konstiga vikter på ingredienserna kanske men det var så det blev när jag vägde och skrev in i dagboken på VK.

INGREDIENSER:
    50.0 gram majskorn konserv utan lag
    74.0 gram kidneybönor, konserv
    104.0 gram ananas konserv med juice
    63.0 gram krispsallad/annan sallad
    93.0 gram körsbärstomater
    62.0 gram gurka
    99.0 gram gul paprika
    140.0 gram kycklingfilé

Skär kycklingfilén i mindre bitar och stek med curry och svartpeppar.
    Låt svalna. Skär paprika, sallad och gruka i bitar, blanda. Skölj av kidneybönorna i ett durkslag innan de blandas i. Låt även ananasen och majsen rinna av ordentligt innan det bladas i och lägg sen i körsbärstomaterna som de är.

Vill man så kan man krydda lite extra med någon salladskrydda, men det tyckte inte jag behövdes. Man kan också blanda i lite solrosfrön för att få med lite nyttiga fetter men då stiger ju Kcal-värdet. :)
    Om kyckling inte är en favorit så går det också bra att byta ut mot tonfisk (i vatten, inte olja) på burk då det har nästan samma kcal-värde som kycklingflié.

Lycka till!

• Nanna3000

Är det nån mer än mig som hört att man ska äta 5 gger per dag om man vill gå neri vikt?? Jag har hört det från flera olika källor, men det känns ju så fel. Man ska äta lite men ofta, det är ju som gjort att man svullar i sig massor.

Jag har ett skumt sätt att bekämpa mitt sötsug, jag har helt enkelt en kexchoklad liggandes hemma. Det låter bisarrt men då vet jag att när det väl faller på så kan jag äta den, men eftersom jag är så jävla snål så måste ju tillfället då jag äter den vara speciellt (för jag har ju bara en), men pga min snålhet så kommer nästan alldrig det där speciella tillfället

• Nanna3000

Mysprick

Jo jag har funderat på att tex gå till vårdcentralen och kolla upp så att jag inte har nått hormonfel, men först måste jag bygga upp en träningsdagbok, mest för att se så att jag verkligen tränar så mycket som jag tror. Plus att jag är fruktansvärt spruträdd och jag vet att en sådan kontroll involverar sprutor.

En dietist kommer nog inte att göra så mycket skillnad i mitt fall eftersom jag är student. Det betyder i mitt fall att vi lever på en mycket snål matbudget för att klara av bröllopet (sen är jag otroligt snål i mig själv och känner ett motstånd mot att lägga pengar på mat, så vi köper alltid det billigaste, dock är det väldigt sällan vi lägger pengar på vanliga onyttigheter).

Men det kan nog vara en ide, fast jag går nog till vårdcentralen först, dvs så fort jag känner mig bekväm med att smälla 170 spänn på ett besök som kanske inte ger något (ja, så snål är jag att jag inte vill lägga ynkna 170 spänn på att kolla upp så att allt är ok .

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!