• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • jagärsåkär

Jag tar om min presentation som blev för rörig första gången.

Nickname: Jagärsåkär
    Startvikt: 78 kg
    Aktuell vikt: 73 kg
    Mål: 60 kg
    Längd: 172 cm
    Målstorlek: 38 - 40
    Tid kvar till bröllopet: 1,5 år

Imorn blir det 2,5 timmes promenad längs vattnet med m2b + picknick! Hoppas det blir fint väder, jag längtar! Underbart att unna sig romans & fettbränning allt i ett

• Me_minie

Snowsee... Hur har du gjort för att komma ner så mycket i vikt?

Mina mått.

Längd:165cm
    Vikt:70,5Kg
    Midjemått 95cm.

• Snowsee

Me_minie: Här är ett inlägg som jag skrev här för inte så länge sen med lite tips och sånt om hur jag har gjort... :)

2007-04-10 19:25 Snowsee

Qozze: Ibörjan körde jag med Naturdiet, kommer inte håg exakt hur länge men har kört både ren och kombinerad kur. Det gav mig en kickstart. Sen gick jag ju med I viktklubben.se i slutet av januari och där får man ju svara på en massa frågor och så räknar de ut hur många kcal man ska äta/dag för att gå ner i vikt. Denna kcal-nivå är utan att motionera. Jag har inte använt mig av deras menyförslag men sett till att jag legat inom kcal-gränsen varje dag. På hemsidan finns en mat och motionsdagbok som man ska fylla ivarje dag, dels vad du äter och hur mycket du motionerat. Detta har hjälpt mig massor, att hålla koll på hur mkt jag egentligen äter. Ofta så äter man mer än man tror, små saker... Har ofta gjort så att jag skrivit in redan på morgonen vad jag ska äta under dagen för då blir det mer som ett åtagande att jag "måste" äta det, alltså mindre risk för fusk. :)

Sen har jag en unnardag i veckan, oftast lördag då jag får äta vad jag vill men i måttliga mängder. Denna helgen blr det tex kinarestaurang på lördag. Jag tror inte på att förbjuda ngt men att förändra. Har man en unnardag i veckan så vet man om det och kan under vardagarna se fram emot att man får äta gott under helgen. Detta får mig att äta nyttigt i veckorna.

Har ju självklart börjat motionera mer också, kör spinning ibland, cyklar till universitetet i stället för bussen, går promenader, simmar ibland osv.

Hittills har det funkat bra, men vad som funkar är ju individuellt... Men du kanske fick lite tips iaf.

• jagärsåkär

vad kostar viktklubben.se? Om det är billigt kanske jag går med... Om det nu är bra??

• Snowsee

VK kostar 298 för 3 månader, 398 för 6 månader och 498 för 12 månader. Men gå in på deras hemsida och kika runt lite. Där kan du bla se ungefär när du kan nå din målvikt. :)

• alexaa

imon e de vägning.. började på 57,7 kg den 1a april.. hoppas jag har gått ner ngt mer än 1 kg iaf!! spännnade=)

nu e de dags för promenad!!

• ninjan

vägde mej idag, och precis som jag trodde så har det inte hänt ett skit. Att det händer saker med min kropp är däremot ett faktum, det ser jag ju i spegeln. Men visst är det lite irriterande när man tränar och tränar, får mindre fett, men mera muskler och därför inte minskar nåt på vågen! Nåja, huvudsaken att det syns i spegeln, i alla fall!

• AggaP

ninjan
    Det är ju iaf bättre att det syns i spegeln och inte på vågen än tvärtom.

Ett tips är att testa detox några veckor, försök äta organiskt och dricka färskpressad morotsjuice eller annan grönsaksjuice, det sköljer liksom bort en massa skit i kroppen, samtidigt som det drar med sig fett och kilon. (så har det iaf fungerat på mig, toppen)

Usch har lite dåligt samvete då jag åt massor av onyttigt igår, men jag tränade inte. Jaja, imorgon är det måndag igen ett bra tillfälle att fortsätta kämpa...

• ladymarmelade

JAG BLIR GALEN PÅ MIG SJÄLV

Igår (lördag) var min unnardag. Men jag har ett stort problem som alltid dyker upp på mina unnardagar. När jag har stoppat något "mer vanligt" i munnen, så får jag så dåligt samvete att jag bara ballar ur totalt istället. Det känns som att jag har förstört allting, och då kan jag ju lika gärna svulla i mig lite till... SUCK (smiskar mig själv på fingrarna!!!)

Så i helgen har jag ätit mycket både lördag och söndag. Jag måste lida av världens sämsta självdisciplin

Jag har försökt många gånger förr, men nu j*vlar ska jag sätta mig själv på ren kur. Jag MÅSTE se resultat!

Snowsee

Var på VK hittar du att man får förlängt medlemsskap? Jag är kanske dum, eller så har jag inte fått det erbjudandet :(

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!