• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Stora A

Nu är det dags att smita från jobbet!

Trevlig helg på er!

• Snowsee

Hej allihopa!

Hoppas ni haft en härlig dag i solen! Har precis varit ute på en kort powerwalk, 25 min. Fuskade och åt 350 gr vindruvor, 260kcal enligt VK och fick dåligt samvete över det så jag gick ut. Känns bättre nu. Har dessutom cyklas 45 min idag i motvind så har bränt lite hoppas jag. :)

Ladymamelade: Såg på VK att vi som varit medlemmar det senaste kvartalet får 3 månaders förlängt medlemsskap av VK som kompensation för allt krångel som varit med Bloggar och annat. Passar mig som handen i handsken!

Imorn är det lördag och då ska det syndas på Kinarestaurnag. Om jag hinner innan besöket kommer så ska jag ut och cykla iaf 45 min. Hoppas på det så kan jag äta med lite mera gott samvete. :)

Ha en bra helg i sommarvärmen alla!

• AggaP

Hej på er,

Jag har precis kommit från gymet och känner mig väldigt duktig .
    Jag har bestämt mig för att sätta upp nya delmål till varje lördag morgon, eftersom jag har jojoat upp och ner från 69-71kg. Morgonens mål är 69kg, återkommer om resultat.

ladymarmelad

Tack så mycket för upplysningen om VK , det verkar ju faktiskt väldigt bra, hmmm, får fundera på det, kanske värt ett försök. Bra av dig att du gått ner 0,4kg,och tur att du fått ny inspiration, man mår ju så mycket bättre om man känner sig fin.

• ladymarmelade

Snowsee

Aha, det har jag visst missat. Det var en trevlig överraskning, även om jag inte har varit så där hysteriskt lidande av allt "krångel". Men vad heter det - gratis är ju alltid gott :D

AggaP

Tack :) Alla minus är ju positivt, även om det bara är några hg. Tyvärr kan jag ha alldeles för höga krav på mig själv, och det resulterar ju ofta i att jag inte är nöjd. MÅSTE försöka lägga de trååååkiga tankarna åt sidan, men det är inte lätt. Har alltid varit sån...

Men denna tråden är verkligen peppande och inspirerande :)

• AggaP

ladymarmelade

Jag är precis likadan,har skyhöga krav, det är först nu som jag har märkt att mitt tankesätt har ändrats lite.

Jag måste visst låta det ta lite tid, man kan visst inte gå och lägga sig som strl 42 och vakna som 36,men visst hade det varit smidigt. . Jag har iaf lärt mig att jag inte har förstört hela bantningen bara för att jag äter en liten chokladbit. nån gång då och då.

...Och en annan sak, är man inte född att vara en 36:a så är man väl inte det, kan ju faktiskt vara så att man ser bättre ut i strl 40, även om det är svårt att få in det i huvudet. Man kan ju vara vältränad och ha bra hälsa ändå

• MissGalbadia

hej allihopa, nu hoppar jag in här åxå =) jag bestämde mig förra året i februari för att nu fick det vara nog! jag är 170 cm lång och vägde då 78 kg. Idag väger jag 65 kg! det jag gjorde var helt enkelt att börja äta normalt. innan så drack jag minst en liter cola om dagen, åt massa godis och chips jämt osv. jag slutade med cola nästan helt och åt normala måltider. Efter att man blivit av med det värsta sockerbegäret så måste jag säga att det faktiskt gick ganska lätt! Det var sååå skönt att kunna ta studenten förra sommaren å inte känna sig så tjock...

Hur som helst så har jag legat å pendlat mellan 65-67 kg nu ett tag, det räcker inte längre att bara äta normalt. Så läste jag pilates-tråden här på BT å beställde MTV pilates :D har kört med den i två veckor nu, jättekul tkr jag den är! å försöker promenera/springa några ggr i veckan åxå. har gått ner ett halvt kilo sen jag köpte den, och det känns toppen inför framtiden!

oj vad långt det blev, hoppas nån orkade läsa... tänkte bara berätta hur min situation är så ni vet vem jag är! det är så pepp å läsa här, tycker om er alla! =)

• MissGalbadia

glömde säga åxå att jag har en målvikt på runt 60 kg, fast det är egentligen inte så viktigt efter som man får muskler som väger ist för fett när man tränar =) det viktigaste är ju att det känns bra å se sig själv i spegeln!

• Snowsee

God morgon!

Solen skiner och det är varmt ute, härligt! Ska sätta mig och plugga nu en stund inför tentan men sen ska jag ut och cykla en timme i solen! Ska ta med mig Mp3:n och bara köra järnet! :) Så kan jag äta med gott samvete ikväll.

Ladymarmelade: Ja, gratis är gott, så länge man inte stoppar det i magen.. :-P

Ha en underbar dag allihop och njut av solen och värmen!

• Snowsee

Nickname: Snowsee
    Längd: 164 cm
    Vikt vid start(6/1-07): 71,8 kg
    Aktuell vikt: 57,9 kg
    Målvikt: 55-57 kg

Har gått ner 1,4kg denna veckan! *ÖVERLYCKLIG*

• AggaP

Hej,

Längd:165cm
    Startvikt:76kg
    Aktuell vikt:69kg
    Målvikt:60kg

WIhooo, klarade mitt första lördagsmål. Jag har gått ner 1kg.
    Nästa lördag ska det stå 68kg på vågen.

Har lördag som unnardag, så jag har precis ätit lite choklad, mums. Vi har varit på en resebyrå idag och pratat bröllopsresa, det kan ju få en att vilja se fin ut i bikini.

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!