• pasia

PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!

Tänkte att det skulle vara skönt med en tråd där man kan vända sig till när man känner sig svag när det hemska sötsuget sätter sig in.

Samtidigt kan man berätta hur viktnedgången går, vad ens mål är osv.

Dessutom välkomnas starkt tips, både hur man ska få motivationen, energin och bota sötsuget!

• Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!
  • Snowsee

Ojojoj vad jobbigt det var att cykla hem från universitetet idag. Vilken motvind! Helt sanslöst! Och vad jobbigt det var att gå skogen. Denna motionen får räcka för idag...

Nu blir det plugg inför tentan resten av kvällen och lite gos med kissebebisen. :)

• AggaP

Hej hej,

Snowsee:
    Vad avundsjuk jag blir, har du en kattunge??? Älskar kattungar...

Stora A:
    Jag har också märkt det det där med att man blir mätt på ägg men inte gröt, fattar inte varför??? Gröt som ska vara så fiber rikt och bra. Jag har testat Qinuoa till frukost nu, bläh , men nyttigt. Annars äter jag oftast naturell youghurt med musli.

Idag sprang jag en runda kl 7 på morgonen, det var jobbigt, men nu har jag hela kvällen till att göra andra saker. Tex, hänga här. Ligger strax under 70kg nu, tjiho...

• Snowsee

AggaP: Ja, vi har en liten kattunge. Hämtade henne förra torsdagen så har bara haft henne en veckan. :)

Blev inte så mkt pluggande. Kissen somnade i mitt knä och sov två timmar. Hade inte hjärta att väcka henne..

• AggaP

Snowsee:

Gud, va gulligt hon måste vara underbar, så liten och söt. Jag kan förstå att det är lätt att välja bort pluggandet. Jag har 3 katter, en mamma och 2 av hennes ungar men de är vuxna nu. Jag har dem inte hos mig just nu och oj vad jag saknar dem. Men jag ska hälsa på dem nästa vecka. Kan inte vänta...

Hmmm..börjar förresten bli sugen på nåt att äta...

• Snowsee

AggaP:
    Jo, hon är hur söt som helst. Men idag var hon mindre söt när hon vräkte ner en vas kl 6 på morgonen. Som tur var höll den, men vilket bushumör hon är på. Är eg ledig idag och hade tänkt sova till kl 8 men det var lika bra att gå upp. Sambon jobbade nämligen eftermiddag och behöver nog sova lite längre så jag tänkte att jag är snäll och går upp. Ska försöka plugga inför tentan.

Vägde mig nu och har gått ner bara 0,5kg sen i måndags vilket jag kommer gå upp under helgen eftersom vi får besök som vi ska ta med till en kina restaurang men men.. :)

• Stora A

AggaP

Trodde att det bara var jag som tyckte det! Vad skönt att ngn annan känner likadant... :)

Snowsee

Åh, vad mysigt med en liten kisse! Tyvärr är m2b allergisk vilket är jättetråkigt då jag alltid haft katt...

• Snowsee

Stora A:
    Ja, det är jättemysigt, speciellt eftersom sambon jobbar förmiddags- och eftermiddagsskift så har jag ett bra sällskap på kvällarna... :)
    Myyyys!

Hur går det för alla idag? Här är det jättefintväder, ska upp på stan en sväng sen. Egentligen är det glassväder men jag ska stå emot!

Kämpa, kämpa, kämpa!

• ladymarmelade

Snowsee

Ja jag har också hittat hit :) Jag la av förra gången, för jag var verkligen inte ett dugg motiverad. Då är det ingen idé att plåga sig själv, det funkar inte för mig.
    Men nu känns det som att det är dags att ta nya tag. Beror kanske på vädret, jag känner mig betydligt piggare och mer motiverad nu när solen skiner. Det är lättare att komma ut och promenera tex när regnet inte forsar ner.

Följer inte VK heller längre, men använder mig fortfarande av dagboken. Skönt att kunna hålla koll på kalorier och sånt utan att behöva räkna alltför mycket själv :D

Ny vägdag - fredagar. Innan helgens unnardag, lördagen. Inbillar mig att det är mer smickrande att ställa sig på vågen FÖRE :D

• Snowsee

Ladymarmelade:

Okej, bra att du kommit igen och tagit nya tag! :) Våren och värmen gör mkt för motivationen! Följer inte heller VK`s menyer men använder som du dagboken, läser bloggar, bloggar själv och deltar i en del diskussioner för att få motivation. Har ju 1,6 kg kvar till mål nu om jag ska sluta på 57 kg.

Har för det mesta måndagar som vägdag, men tycker inte det är så bra med tanke på helgen. Funderar på att byta till onsdagar eller fredagar. :)

• Snowsee

Haha! Var uppe på stan nu och provade byxor, och jag kom i strl 36! Har alltså krymt 2 storlekar! Gud va bra det känns!

Svar på tråden PEPPNINGSTRÅD, till oss som vill gå ner lite i vikt!